جاباما
۸۰۰۳۲۸
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

مصائب شفر و شاگردانش در گروه مرگ

برای دومین فصل متوالی استقلال کار خود در لیگ قهرمانان آسیا را در مرگبارترین گروه تاریخ این رقابت‌ها آغاز خواهد کرد. گروهی دشوارتر از گروه فصل قبل.

خبرورزشی: سیدبندی عجیب تیم‌ها در آیین قرعه‌کشی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان باعث شد تا گروه C. منطقه غرب آسیا برای اولین بار شاهد حضور چهار قهرمان از چهار غول فوتبال باشگاهی حاشیه خلیج فارس باشد؛ تیم‌هایی که هر یک سودای قهرمانی در قاره را دارند و حالا باید در گروهی ترسناک به مصاف هم بروند.

استقلال با وینفرد شفر این تجربه را فصل قبل هم به دست آورد با این تفاوت که در کنار الهلال و العین دیگر قهرمان قطر دیده نمی‌شد و الریانی حضور داشت که با میشل لادروپ می‌خواست سری در میان سر‌های فوتبال آسیا بلند کند، اما از پس آن برنیامد درست برعکس الدحیل که توانست با خلق رکوردی عجیب در شکست‌ناپذیری تا جمع هشت تیم برتر پیش برود تا در کنار سه‌گانه داخلی نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.

استقلال در شرایطی با الهلال عربستان، العین امارات و الدحیل قطر در گروه C. باید بجنگد که هر یک از این باشگاه‌های متمول در حال حاضر ستاره‌های بزرگی در اختیار دارند که رویارویی با آن‌ها می‌تواند چالشی بسیار سخت برای بازیکنان استقلال باشد آن هم درست در روز‌هایی که این تیم در لیگ برتر هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

به همین بهانه نگاهی انداختیم به فهرست این ستاره‌ها که قرار است تا یکی، دو ماه دیگر مقابل آبی‌های پایتخت قرار بگیرند، ستاره‌هایی با نام‌های پرآوازه و ترسناک.

الدحیل قطر؛ موتور گلزنی مراکشی

یوسف العربی برترین گلزن چند فصل گذشته الدحیل، بازیکنی که مراکشی‌ها وقتی او از فهرست نهایی این تیم برای جام جهانی ۲۰۱۸ خط خورد انتقادات گسترده‌ای از هروه رنارد فرانسوی انجام دادند. العربی فصل قبل نقش بسزایی در موفقیت‌های الدحیل داشت و تا پایان مرحله گروهی نیز بالاتر از بونجاح الجزایری آقای گل آسیا بود، اما با حذف الدحیل توسط پرسپولیس و صعود السد با بونجاح این فرصت از گلزن مراکشی گرفته شد.

نکته جالب‌تر اینکه العربی در تیم قطری با حمایت نام تائه‌هی کره‌ای و ادمیلسون بلژیکی - برزیلی مثلثی مرگبار در خط حمله الدحیل تشکیل داده است که نبیل معلول با اتکا به همین مثلث ویرانگر توانست از السد سبقت گرفته و دوباره یکه‌تاز لیگ ستارگان شود.

العین امارات؛ باز هم مارکوس برگ

بنفش‌های شهر العین با آن ورزشگاه اختصاصی زیبا که قرار است میزبان بازی‌های مهم جام ملت‌های آسیا هم باشند دوباره یکی از رقیبان استقلال لقب گرفتند. تیمی که تلخ‌ترین کابوس آبی‌ها را دو فصل پیش رقم زد این بار هم با ستاره‌های سرشناسی گام به لیگ قهرمانان می‌گذارد که چندان برای طرفداران استقلال ناشناس نیستند.

سرشناس‌ترین مهره این تیم مارکوس برگ ملی‌پوش سوئدی است که همچنان با قراردادی گران برای العین توپ می‌زند تا در رأس مثلث مرگبار این تیم جایگاهی مستحکم داشته باشد. پشت سر برگ سوئدی کایو از برزیل با پیراهن شماره ۷ به میدان می‌رود و تکمیل‌کننده این مثلث نیز حسین الشهات مصری است. این سه بازیکن مسلماً کلیدی‌ترین مهره‌های زوران مامیچ برای عبور از قرعه دشوار در فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان هستند. تنها نکته‌ای که می‌تواند نقطه امیدواری برای استقلالی‌ها در قبال رویارویی دوباره با العین باشد اینکه بنفش‌ها در لیگ امارات دیگر آن قدرت سابق را به خاطر از دست دادن عموری ندارند.
الهلال عربستان؛ غولی به نام گومس
وقتی سامی الجابر مدیرعامل باشگاه سرشناس سعودی شد کمتر کسی فکر می‌کرد او بخواهد با در اختیار داشتن مهاجمی مثل عمر الخریبین با قراردادی سنگین بافتیمبی گومس فرانسوی را از سوآنزی سیتی به خدمت بگیرد، اما وسوسه در اختیار داشتن غول فرانسوی او را وادار کرد تا یکی از سنگین‌ترین قرارداد‌های ممکن را ببندد تا بازیکنی که تا چند فصل قبل با پیراهن لیون یکی از پدیده‌های جدید فوتبال فرانسه لقب گرفته بود سر از ریاض درآورد و خریبین از این باشگاه رفتنی شود. کارلوس ادواردو با پشت سر گذاشتن مصدومیت سنگین زانو دوباره به ترکیب بازگشت تا او نیز برای ژرژ ژسوس سرمربی پرتغالی به مهره‌ای کلیدی در ساختار تهاجمی تبدیل شود. در کنار این بازیکنان ژلمن ریواس از ونزوئلا نیز همچنان در جمع ستاره‌های خارجی باقی ماند گر چه حسرت بزرگ برای الهلالی‌ها مصدومیت عمر عبدالرحمان گران‌ترین ستاره دنیای عرب بود که با مصدومیت رباط صلیبی هم شوک بزرگی به الهلالی‌ها وارد کرد هم به تیم ملی امارات.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شش +عشق=پرسپولیس

      بله الدحیل شکست ناپذیر رو پرسپولیس کبیر شکست داد

    • سیدمحمدنجاتی

      العین با وجود عموری هم از پس استقلال برنیامد و اگر داوران آن بازی و پنالتی های مسخره ای که واسه شون گرفته نمیشد استقلال این تیم رو در زمین خودش شکست می داد

      پاسخ ها

      • مرتمی .

        استقلال چون خودش تیم ضعیف ودست وپا بسته ای است .گروه خودش را مرگ نامید وگرنه که پرسپولیس همان تیمهارو از دم غل وغم کرد .اسقلال و اقای شفر ناراحت نباش . اگر حذفتان کردن .پرسپو لیس هست انتقا م می گیره .همان طور سال قبل از السد انتقام گرفت .

      • بدون نام

        کیسه هم غولی بنام چشمی داره!!!

    • بدون نام

      استقلال تو گروه های سخت خیلی خوب میجنگه وواقعا هم نتیجه میگیره اما افسوس که مهره نداره به شفر هم حق بدین استقلال از نقل وانتقالات محروم نیست ولی کیو داره جابر انصاری گرو نویمایر همام افتضاح اند وبقیه هم معمولین بجزووریاغفوری رحمتی و حسینی کم تجربه

    • m

      دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج