۸۰۰۹۳۲
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

عقب‌گرد ۴۷۸۹ واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی نظاره‌گر قرمزپوش شدن دسته‌ جمعی نماگرهای منتخب این بازار بودند که پیش‌بینی‌ها از چشم‌‌انداز بازار نفت در کنار دورنمای خاکستری عملکرد ۹ ماهه شرکت‌ها به تداوم روندی پرریسک در بازار انجامیده است.

خبرگزاری فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز ۲ شنبه ۵ آذر ماه ۹۷ با کاهش ۴۷۸۹ واحدی به رقم ۱۶۶ هزار و ۴۶۳ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۵۰۸ واحدی عدد ۲۷ هزار و ۴۵۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۴۹۵۶ واحدی به رقم ۱۷۸ هزار و ۱۴۹ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۳۷۶۰ واحدی به رقم ۱۲۲ هزار و ۸۲۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۸۴۱۷ واحدی عدد ۳۳۰ هزار و ۷۰۹ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۶۳ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۸۰۰ واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی همراه اول با ۴۶ واحد، توسعه صنایع بهشهر با ۹ واحد و داده گستر عصر نوین با ۷ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۹۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۲۶ واحد و پتروشیمی پارس با ۲۶۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۵۸۳ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۴۱۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۲ هزار و ۸۴۰ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی گلستان، بیمه زندگی خاورمیانه،‌تامین ماسه ریخته‌گری، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، مدیریت انرژی امید تابان هور، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، پتروشیمی جم، گلوکوزان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه تجارت نو، ذوب آهن اصفهان، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، زامیاد، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، شهد ایران متوقف شدند.

امروز همچنین ۱۲۰ میلیون سهم از کل سهام شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران به قیمت هر سهم ۳۶۵ تومان با تعیین سهمیه ۲ هزار سهمی به عنوان حداکثر سهام قابل خریداری برای هر شخص حقیقی و حقوقی در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۰ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود. همچنین کمتر از ۵ میلیون سهم پتروشیمی پردیس به ارزش ۷.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در سرمایه‌گذاری دارویی تامین نیز ۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده جابجا شد.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی با غلبه عرضه بر تقاضای سهام و جای‌گیری شاخص کل بورس در کانال ۱۶۶ هزار واحدی مواجه شد که حجم معاملات سهام چندان بالا نبود با این همه در سهم‌های پیشرو بازار از جمله معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها در حالی صف فروش‌های ناپایدار در میانه بازار امروز شکل گرفت که در دقایق پایانی معاملات امروز روندی متعادل بر آنها حاکم شد. این در حالی است که در سایر گروه‌های بورسی نیز امروز افزایش عرضه از سوی حقیقی‌ها چشم‌گیرتر بود هرچند که حجم معاملات چندان بالا نیست.

دلهره از سقوط قیمت جهانی نفت خام تا محدوده ۵۰ دلار در کنار مازاد فروش این کالا و همچنین چشم‌انداز خاکستری عملکرد مالی شرکت‌های بورسی در پایان سه ماهه سوم امسال باعث شده تا فعالان بازار سهام همچنان دست به سیاه و سفید نزنند و یا ترجیح دهند در بازار دست به عصا حرکت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خواست امریکا همینه خوب داره داغون میکنه .فعلا همش منفیه هر روز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج