۸۰۰۹۴۱
۲۴ نظر
۵۰۰۳
۲۴ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیسِ برانکو باخت را از یاد برده!

برای به خاطر آوردن آخرین باخت پرسپولیس در یک بازی مهم داخلی باید دقایقی تامل کرد.

ورزش سه: بعد از تامل چند دقیقه ای یادمان می آید که پرسپولیس در شرایطی که با یک گل از ذوب آهن پیش بود، بازی را با نتیجه ۲-۱ در هفته بیست و نهم لیگ برتر واگذار کرد، اما آن مسابقه در سرنوشت پرسپولیس بی تاثیر بود و برای یافتن یک شکست مهم تر، باید یک ماه عقب تر برویم تا برسیم به نوروز ۹۷ و بازی پرسپولیس - سایپا؛ بازهم شکست با نتیجه ۲-۱ و البته خیال راحت از رسیدن به قهرمانی در پایان فصل.

اکنون سرخ ها ۱۱ بازی در لیگ هجدهم انجام داده و به جز سپاهان، با تمام تیم های مدعی دیدار کرده اند. تساوی مقابل تراکتور و استقلال، غلبه بر پدیده و پیکان و توقف تلخ مقابل سایپا خلاصه عملکرد شاگردان برانکو ایوانکوویچ مقابل بالا نشینان است.

آن ها ۶ بار در این فصل به تساوی رسیده اند که آمار خوبی برای تیمی مدعی نیست اما عدد صفر در مقابل شمار شکست ها، آن تعداد تساوی زیاد را توجیه پذیر می کند. پرسپولیس در روزی پیکان را شکست داد که با باخت ۱-۰ به رختکن رفته بود و همچنین بازیکنان زیادی را در اختیار نداشت اما موفق شد با روحیه جنگندگی و تلاش حداکثری به بازی برگردد.

پرسپولیسِ برانکو زمانی که یکی پس از دیگری به سایپا، ذوب آهن و سپاهان در لیگ پانزدهم می باخت، درس شکست ناپذیری را تمرین می کرد و ثمره اش سپری کردن بیش از ۲۰ هفته بدون باخت در همان فصل. در دو فصل بعدی هم قرمزها کمترین تعداد باخت و کمترین تعداد گل خورده را ثبت کردند تا به وضوح نشانه ای شوند بر ضرب المثل «شکست، مقدمه پیروزی است».

حالا شاید آن ها مثل لیگ پانزدهم نیم فصل را در رده چهارم تمام کنند، شاید هم مثل دو فصل دیگر حضور برانکو با قرارگیری در صدر جدول به استقبال نیم فصل دوم بروند اما هر چه بشود، تیمی که در این شرایط نباختن را یاد گرفته، قابل احترام باقی خواهد ماند.

فراموش نکنیم اگر پرسپولیسِ محروم در هفته ابتدایی برابر پدیده تسلیم می شد و سپس در مقابل فولاد به پیروزی نمی رسید، شیرازه خود را از هم پاشیده می دید اما برانکو با اتخاذ تدبیر درست و شاگردانش با اجرای آن، باعث شدند بهترین پرسپولیس چند دهه اخیر، همچنان مدعی باقی بماند.

آن ها گل زدن را مثل قبل بلد نیستند و توان یورش ۹۰ دقیقه ای روی دروازه حریف را ندارند اما همچنان به فلسفه خود که تلاش برای برد، برد و برد است، پایبند مانده اند و حالا یک پیچ حساس دیگر را پیش رو خواهند داشت و آن هم تطبیق با بازیکنان جدید، شرایط نو و رسیدن به صدر جدول است؛ کاری که در لیگ پانزدهم انجام دادند و در دو فصل بعدی هم آن ها را حفظ کردند اما حالا برای انجامش رقبایی بسیار قدرتمند را پیش روی خود می بینند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا وقتی فدراسیون،داورها،وزیر ورزش،کمیته انضباطی،خریدبهترین بازیکن،فریب بازیکنان دیگر تیم ها وازهمه مهمتر وقتی پول دولتی هست باخت دیگه چیه، باخت اصلا معنی ندارد.

      پاسخ ها

      • ایرانی.

        خخخ.کیسه باگندزدناش همه ی کیسه دوستایی مث توروخل کرده.عقده ای کرده ونمیدونیدچکارکنیدفقط منتظریداخباری ازسرورتون بیادوشرووربگید.حال میکنیم باشماکیسه های درمانده.

      • بدون نام

        تمام حرفات دروغ محز بود خودتم بهتر میدونی،ولی کاش بوی سوختت حداقل کمتر میومد
        یاشاسین پرسپولیس

    • اژدرهای سرخ

      این را بایدباور کرد پرسپولیس به تأسی ازنام پرشکوهش یادآور فتح القتوح کوروش کبیر شکست درهر شرایطی را برنمی تابد چراکه خون پاک آریایی دررگهایش. جاریست هیچگاه خودش را به کسی نفروخت همانطورکه هوادارانش هرگز پرچم وبیرقی به جز پرچم سرخ خویش در دست نگرفتند ونخواهند گرفت. آری این وجه تمایز ما با دیگرتیم هااست زیرا رنگ سرخ نماد قدرت ایران است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زرشک

      • ماهر

        قشنگترین جوک سال...پیاده شو باهم بریم

      • الهه

        وای چقدر بدم میان ازش.تمام فامیلاشو اورده ایران داره بشو ن پول میده حالم ازش بهم میخوره

      • بدون نام

        کاشیما سوراختون کرد چی بود لون گی مافیا وتبانی

      • ایرانی

        زاااااااارت اند فااااااارت لنگی

      • علی

        وقتی مطلبی نوشته میشه و مخالفانش زیاد باشن مطمئن باش برادر من که راه رو درست رفتی...پرسپولیس بزرگه و این بزرگی رو داره به بازیکن و مربی و هوادار میده ...پرسپولیس برانکو هویت داره همه سعی کنن پرسپولیس برانکو باشن نه دکلنورد

    • محمدی

      اره چون زود یادش می ره باختی سنگین و.ک حتی حاضر مصاحبه کنه

    • گگ

      با این وضع بازیکن کار بزرگیه

    • بدون نام

      نوبت باخت هم می رسد نگران نباشید

    • زنده باد ارتش سرخ و هواداران غیرتمندش. ننگ بر کسانی که به ناحق به این تیم قهرمان و باغیرت تهمت ناروا میزند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر بود بگی هواداران فحاش و بد دهن نژادپرستش

    • بدون نام

      خدایی خودت از این مطلب که نوشتی خجالت نمیکشی؟بازی تراکتور و لنگ چرا داور گل صد درصد درست تراکتور و مردود کرد؟؟ تیمای که با لنگ بازی دارن باید با فدراسیون و وزارت و داور بجنگن،از اول لیگ تا الان طبق کارشناسی برنامهای تی وی خوب نگاه کنید که چند بازبکن لنگ باید اخراج میشد و نشد چند تا پنالتی مفت چند بازیکن حریف به نا حق اخراح شد گل صحیح تراکتور هم روش
      تف به این فوتبال کثیف با مدیران کثیف

      پاسخ ها

      • منصور

        آخه تو چی از فوتبال میفهفی ؛ برو آفساید رو بفهم حسن !!!

      • بدون نام

        زنده باد پورفسور زنده باد ارتش سرخ
        ننگ بر دکلهای بی هویتهای داخلی

      • ایرانیم

        کیسه کشان اس دقی لالی لال بشیدمثل اخرکلمه ی تیم تون فقط لال!!!پرسپولیس وهمه دوست دارندهمه بسوزیدوزیرورییس جمهوروغیره همه پرسپولیس اندچون مثل کیسه ابروریزی نکرده شیش تاشیش تابخوره

    • بدون نام

      واقعا کیسه کشا یاخنگن یاشستشوی مغزی شدن

    • علی

      کاملا درسته آخه مگه میشه همه پشت ی تیم باشند و اون تیم بخواد ببازه گل سالم تراگتور تو همین آخرین بازی چی بود آفساید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • اقلیدی

      می نویسم بر فراز آسمان پرسپولیس قرمز ترین عشق جهان پرسپولیس یعنی که غیرت داشتن با رباط پاره و گل کاشتن پرسپولیس یعنی گذشتن از بدن با سر زخمی،شسته گل زدن پرسپولیس یعنی که دوری از زوال پرسپولیس یعنی شجاع یعنی کمال می نگارم روی صخره روی رود پرسپولیس از ما سلام و صد درود

    • بدون نام

      کلا هرتیمی فرازو نشیبی داره و پیروزی در حال حاضر در دوران فرازش هستش همینطور که قبل از این چهار سال آخر چند دوره در نشیبش بود

    • مهدی

      کاشیما رو برد مگه خخخخ مافیای فوتبال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج