جاباما
۸۰۱۰۶۰
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

مسکن در تهران چقدر گران شد؟

گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره تحولات مسکن شهر تهران در تابستان ۱۳۹۷ نشان می دهد میانگین قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی معامله ‌شده این فصل تهران ۷۵.۱ میلیون ریال بوده که رشد ۶۳.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال د

خبرآنلاین: گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره تحولات مسکن شهر تهران در تابستان ۱۳۹۷ نشان می دهد میانگین قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی معامله ‌شده این فصل تهران ۷۵.۱ میلیون ریال بوده که رشد ۶۳.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال د

در گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان این وزارتخانه آمده است: میانگین قیمت مسکن تهران در فصل تابستان نسبت به بهار امسال ۲۴.۸ درصد رشد داشته است.

همچنین منطقه یک با ۱۶۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با ۳۲ میلیون ریال کمترین میانگین قیمت معاملات انجام شده در تابستان امسال را داشتند.

در مدت یاد شده، بیشترین رشد قیمت نسبت به تابستان سال گذشته مربوط به منطقه پنج به میزان ۸۲.۸ درصد و کمترین مقدار افزایش مربوط به منطقه ۱۲ به میزان ۲۶ درصد بوده است.

تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران در این دوره زمانی به ۳۷هزار و ۴۵۳ واحد رسید که نسبت به بهار ۱۳۹۷ کاهش ۶.۳ درصدی و نسبت به فصل مشابه سال گذشته کاهش ۲۳.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، مقایسه تعداد معاملات انجام‌شده بر اساس سن بنای واحدهای مسکونی حاکی از آن است که درتابستان ۱۳۹۷ نسبت به فصل مشابه ۱۳۹۶ بیشترین کاهش تعداد معاملات در بازه‌های بین ۱۱ تا ۱۵ و کمتر از پنج سال به ترتیب به میزان ۳۵.۴ و ۳۱.۶ درصد بوده است و کمترین مقدار کاهش تعداد معاملات به ترتیب در بازه‌های بیش از ۲۰ و ۱۶ تا ۲۰ سال بوده که به ترتیب به میزان ۴ و ۶.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برا من و همه دامادها دعا کنید. چند وقت دیگه عروسیمه و اون پولی که واسه خونه گذاشته بودم کنار میشد تقریبا یه خونه نسبتا خوب باهاش بگیرم...اما الان دقیقا باید سه برابرش کنم تا فقط بتونم یه خونه متوسط رو به ضعیف بگیرم. هر عروس و دامادی آرزو دارن اول عروسیشون تویه یه خونه خوب زندگی کنن. حالا ما به همون متوسطش هم راضی هستم. برام دعا کنید.

    • بدون نام

      شیبش زیادی ملایمه

      پاسخ ها

      • وروجک@@@

        خدایی فقط تهران اینجوریه@@@ این قیمتها است...@@@ فقط کافیه 2تا شایعه زمین لرزه بگی @@@سریع میکشه پایین@@@

    • بدون نام

      مسکن هیچ هم گران نشده و الکی خودتان را گول نزنید زیرا وقتی توان خریدی نیست و خریداران تن به این قیمتهای پیشنهادی یک طرفه نجومی و حبابی نمیدهند و بازار مسکن در رکود عمیق بی سابقه ای قرار گرفته و وقتی فروشندگان متوهم مسکن تا چند سال نمیتوانند خانشان را بفروشند و نه تنها سرمایه شان راکد میماند، بلکه به عمر بنا هم اضافه شده و کلی ضرر هم میکنند، دیگر از کدام افزایش قیمت خبر میدهید، در صورتی که قیمتها حبابی است و باید به کمتر از قیمت نصف برسد تا شاید یک عده از مستاجران بتوانند خانه بخرند، در غیر این صورت افزایش قیمت خودسرانه حبابی غیر قابل قبول خریدار، با افزایش طول مدت زمان فروش به چندین سال جبران حواهد شد.

    • نام موستجر نام خانوادگی کارگربدبخت

      آخه چقدر گرانی دیگه نفسمون بالا نمیاد

    • نام موستجر نام خانوادگی کارگربدبخت

      آخه چقدرگرانی بخدا دیگه کم آوردیم مسولین یک کاری کنید

    • بدون نام

      خونه گرون نشده بلکه این قیمتها نشانه آرزوهای مالکان و املاکی های کلاشه و بس!
      مسکن آنموقع ای گرون میشه که خریدار براش باشه!!!!

    • بدون نام

      این سایت هم بیکاره هر روز یه تیتری از مسکن می زنه!!

    • بدون نام

      کی میاد این خونه هایی رو که مفت هم نمی ارزه رو بخره!!!

    • بدون نام

      هر چی دوست دارن قیمتها رو ببرن بالا خریدار نیست!
      مجبورن برای فروش و تبدیل خونه به پول نقد اونو به یکدهم قیمت بفروشن!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج