۸۰۱۰۶۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

سایه دوپینگ روی دو قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ

با افشاگری های اخیر فوتبال لیکس در مورد راموس، تردیدها در مورد یک دوپینگ برنامه ریزی شده در رئال مادرید قوت گرفته است.

ورزش سه: جمعه شب نشریه اشپیگل به نقل از فوتبال لیکس، گزارشی جنجالی در رابطه با دو مورد تخلف سرخیو راموس و آزمایش ندادن و تغییر جواب نمونه وی را منتشر کرد که بازتاب فراوانی در جامعه فوتبال داشت.

سایه دوپینگ روی دو قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ

در این گزارش اشپیگل مدعی شد سرخیو راموس بعد از فینال لیگ قهرمانان سال 2017 و همچنین دیدار سال قبل برابر مالاگا دچار تخلف شده است. در این گزارش سرخیو راموس بعد از دیدار مقابل مالاگا ابتدا دوش گرفته و بعد آزمایش داده که این کار یک تخلف بزرگ محسوب می شود.

راموس به این افشاگری واکنش تندی نشان داد و همه چیز را کذب دانست اما روز گذشته اشپیگل، گزارش مربوط به این تخلف را به طور کامل منتشر کرده که در آن راموس اجازه نداشته قبل از آزمایش دادن به حمام برود و این رفتار او نقض کامل قوانین بوده است.

سایه دوپینگ روی دو قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ

پس از این سلسله اتفاقات، نشریه اسپورت، چاپ بارسلونا امروز ادعایی عجیب و جنجالی را مطرح کرد. اینکه در دو سال گذشته یک دوپینگ برنامه ریزی شده از سوی پرشکان و بدنساز اصلی این باشگاه "آنتونیو پینتوس" صورت گرفته است و همین عامل، نقش مهمی در قهرمانی های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رئال در چمپیونزلیگ داشته است.

مبنای این ادعای اسپورت به پیشینه آنتونیو پینتوس در باشگاه یوونتوس بر می گردد. پینتوس که در دهه ۹۰ بدنساز باشگاه یووه بود و با زیدان از همان دوران آشنایی دارد، سال ۲۰۰۷ متهم شده بود که بین سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ با همکاری پزشکان وقت باشگاه ایتالیایی، اقدام به استفاده از داروهای ممنوعه برای افزایش توانایی بازیکنان یوونتوس کرده است.

ادعایی که البته هرگز ثابت نشد اما همچنان تردیدهای بزرگی در این زمینه وجود دارد. یووه بین سال های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ سه بار متوالی به فینال لیگ قهرمانان رسید و البته تنها سال ۹۶ با شکست آژاکس موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

سایه دوپینگ روی دو قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ

به ادعای نشریه کاتالان، تشابهاتی بین یوونتوس آن سال ها با رئال مادرید فعلی وجود دارد.

رئال در 5 سال گذشته 4 بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده و نقطه مشترکش با یوونتوس آن دوران به حضور پینتوس و زیدان بر می گردد. زیدان ژانویه 2016 جانشین بنیتس در رئال شد و در همان اولین فصل حضورش به عنوان مربی رئال، این تیم را برای یازدهمین بار قهرمان اروپا کرد. تابستان 2016 او پینتوس را به عنوان بدنساز به مدیران رئال معرفی کرد و این مرد کهنه کار به مجموعه رئال اضافه شد.

مردی که پس از جدایی زیدان برای مدتی از رئال کنار رفت اما با اخراج لوپتگی بار دیگر به رئال بازگشت.

سایه دوپینگ روی دو قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ

سایه دوپینگ روی دو قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ

طبق گزارش اسپورت، اکنون تردیدهایی در مورد دو قهرمانی اخیر رئال در لیگ قهرمانان به وجود آمده است. آیا دو مورد قانون شکنی راموس که توسط فوتبال لیکس افشا شده است، نشانه ای از یک دوپینگ برنامه ریزی شده از سوی پینتوس بوده؟ آیا او همان روش سال های 1994 تا 1998 را با یکسری تغییرات در رئال پیاده کرده است؟

ادعایی که البته اثباتش به سادگی میسر نخواهد بود و قطعا می تواند با واکنش تند باشگاه مادریدی همراه شود. به خصوص اینکه یوفا تمام افشاگری های فوتبال لیکس در مورد راموس را بی اساس دانسته و در بیانیه ای تاکید کرده است که هیچ خطری در این زمینه نه رئال و نه راموس را تهدید نمی کند.

سایه دوپینگ روی دو قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آتوسا

      راموس خیلی نفرت انگیزه...

    • سعید

      آزمایشهای بین المللی دوپینگ خیلی نقص دارند و فیفا باید بیشتر روی این موضوع دقت و نظارت کنه. الان خیلی از مواد نیروزا هستن که تو آزمایش ادرار نشون نمیدن. نمونه ش همین برانکوی خودمون که سه ساله با همین مواد داره تمام تیم ها رو میبره. تازه فرمول این نوع دوپینگ رو به دالیچ هم داده و عجیبه که کرواسی به فینال جام جهانی میرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج