۸۰۱۰۶۶
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

اتحادیه اروپا: برجام برای امنیت جهان حیاتی است

کمیسر تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در حساب کاربری توئیتر خود توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ را برای امنیت جهان بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.

خبرگزاری ایرنا: کمیسر تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در حساب کاربری توئیتر خود توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ را برای امنیت جهان بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.

'میگل آریاس کانته' در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا و ایران همکاری هسته ای غیرنظامی را در راستای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ تقویت می کنند.

توافق ایران برای امنیت اروپا، منطقه و سراسر جهان مهم و حیاتی است. در جهان کنونی، ما تنها از مسیر گفت و گو و نه رویارویی می توانیم به راه حل های پایدار و درست دست یابیم.

ایجاد تسهیلات برای تجارت با ایران یکی از گام های آسانی است که اروپا می تواند برای اثبات حاکمیت خود بردارد. کشورهای اروپایی تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا ایران از توافق هسته ای ۲۰۱۵ خارج نشود، چرا که با خروج ایران، راه برای یکه تازی های واشنگتن بیشتر خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این باورند مادامی که سایر امضا کنندگان توافق وین بر آن متعهد باشند، ایران نیز آن را ترک نخواهد کرد. این کشورها تلاش می کنند ساز وکاری را راه اندازی کنند که به آنها اجازه ادامه روابط تجاری با ایران را با وجود تحریم های آمریکا بدهد.

در کوتاه مدت، هدف مکانیسم مالی ویژه اروپا (SPV)، تسهیل معاملات مالی برای شرکت‌هایی است که مایل به ادامه تجارت با ایران هستند. در بلند مدت، این مکانیسم به دنبال ایجاد ابزاری برای حاکمیت اقتصادی اتحادیه اروپایی است تا بتواند در برابر تحریم های فرامرزی آمریکا ایستادگی کند.'

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

بروکسل برای مقابله با تحریم های ترامپ «قانون انسداد» را به روز رسانی کرد تا از شرکت های اروپایی که با ایران همکاری تجاری دارند، در مقابل تحریم های واشنگتن حفاظت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اروپای مکار

      پاسخ ها

      • MMOONNOO

        اتحادیه اروپا فقط برو بمیر.

    • بدون نام

      کدام تلاش؟

    • بدون نام

      چقد بدبختین کمیسر تغییرات اب و هوای اروپا یه حرفی زده به عنوان موضع سریغ اروپا تلقی شده چقد به برجام محتاجیم ‌.اینو اروپا خوب درک کرده

    • بدون نام

      برجام توافق باخت - برد بنفع طرف مقابل بود ، مرگ بر حامیان برجام،

    • بدون نام

      اروپاییها کل مردم ایران را سر کار گذاشتن !!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج