جاباما
۸۰۱۰۷۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ژوزه مورینیو؛ مردی برای روزهای گذشته

منچستریونایتد در خانه مقابل پالاس متوقف شد و مورینیو فقدان شجاعت در میان بازیکنان تیمش را دلیل تساوی خانگی عنوان کرد.

وبسایت نود: منچستریونایتد در خانه مقابل پالاس متوقف شد و مورینیو فقدان شجاعت در میان بازیکنان تیمش را دلیل تساوی خانگی عنوان کرد.

منچستریونایتد برای چندمین بار در این فصل نتیجه ای ناامیدکننده کسب کرد و باز برای چندمین بار در این فصل در خانه به برد نرسید و باز به شکلی مشابه برای چندمین بار در این فصل در خانه در لیگ برتر گل نزد.

آنچه واضح به نظر می رسد این است که ژوزه مورینیو دیگر آن مربی جسور و قدرتمند سال های گذشته نیست، او شبیه روز گذشته اش نیست، مورینیو حالا بدل به مربی ای برای گذشته شده که نتوانسته خودش را با فوتبال روز تطبیق دهد. انتقاد از بازیکنان تیم بعد از تساوی خانگی مقابل پالاس، بار دیگر نشان دهنده استیصال مورینیو بود.

ژوزه مورینیو؛ مردی برای روزهای گذشته

دو هفته قبل بعد از برد خارج از خانه مقابل یوونتوس در لحظات پایانی که با چاشنی شانس رقم خورد، تیم مورینیو در فاصله 9 امتیازی با سیتی، پای به دربی منچستر گذاشت. اما حالا دو هفته بعد از آن بازی، اختلاف با سیتی به 14 امتیاز رسیده است، آن هم در حالی که هنوز به هفته 14 نرسیده ایم!

ژوزه مورینیو در پایان مسابقه با پالاس در واکنش به این تساوی خانگی، مدعی شد که بازیکنان تیمش فاقد شجاعت لازم برای کسب برد در این بازی بودند. او چند روز قبل نیز در انتقاد به بازیکنان جوان تیمش، شخصیت آن ها را زیر سوال برده بود که البته با وجود حاشیه های این مصاحبه، بحث هایی هم در مورد ترجمه اشتباه "شخصیت" صورت گرفت.

در هر صورت، با شرایط فعلی، به نظر می رسد رختکن یونایتد از هم شکافته و بازیکنان فاقد اتحاد لازم هستند. دلیل این موضوع نیز کاملاً متوجه سرمربی تیم است. او جوی را در تیم ساخته که کاملاً مطابق با رفتارش نسبت به بازیکنان تیم است. مورینیو در میان هفته گذشته یک بار دیگر به اسم، نام چند بازیکن تیمش را برد و از این جوانان تیم انتقاد کرد.

ژوزه مورینیو؛ مردی برای روزهای گذشته

یکی از بازیکنانی که مورینیو از او نام برد، مارسیال بود. کسی که در ۵ بازی اخیر تیم در لیگ برتر گل زده بود و به واقع او بود که طی یک ماه و نیم گذشته توانست نیمکت مورینیو را برای وی حفظ کند. دیگر بازیکن، لوک شاو بود، کسی که چندی قبل، تا مرز از دست رفتن پایش پیش رفت و با وجود تمام حواشی رابطه میان او و مورینیو در یونایتد، در این فصل خودش را ثابت کرد و حضورش را در ترکیب اصلی تحمیل کرد.

تساوی خانگی مقابل پالاس، یونایتد را به رتبه هفتم برد. ضمن این که برای اولین بار از سال ۱۹۷۰، شیاطین سرخ نتوانستند در خانه در لیگ مقابل پالاس گلزنی کنند. جالب اینجا بود که این نتیجه ۰-۰، اولین کلین شیت این فصل یونایتد در لیگ در خانه بود. عملکرد تیم در کنار نتیجه آن قدر بد بود که برخی از تماشاگران تیم در پایان مسابقه اعتراض کنند.

ژوزه مورینیو؛ مردی برای روزهای گذشته

یکی از مهمترین نکات و توانایی های فرگوسن در دوران پرفروغش در الدترافورد، قابلیت پروراندن بازیکنان جوان و تغییر نسل بود. او نه تنها علاقه به استفاده از جوانان داشت، بلکه قادر بود بهترین بهره را از آن ها بگیرد. حال آن که در نقطه مقابل، ژوزه مورینیو طوری رفتار می کند که گویی هیچ اعتماد و اعتقادی به بازیکنان جوان ندارد. او چنین رفتاری را در باشگاهی دارد که سابقه ای بس درخشان در بروز استعدادهای جوان دارد.

چه در تاکتیک های درون زمین، چه در صحبت ها و چه در رفتار با بازیکنان جوان، مورینیو شبیه به مردی کهنه و از مد افتاده است. مردی متعلق به گذشته.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهاد مومنی

      این منچستر دیگه درست بشو نیست،من ا ۵ ساله منتظرش بودم تا درست شه دیگه امیدی بهش ندارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج