جاباما
۸۰۱۰۸۹
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

رئیس‌جمهور چک: بهترین دوست اسرائیل هستیم

رئیس‌جمهور چک که برای مهیا کردن زمینه‌های انتقال سفارت کشورش به قدس شریف به سرزمین‌های اشغالی رفته، کشورش را «بهترین دوست» صهیونیست‌ها خواند.

خبرگزاری فارس: «میلوس زِمان» رئیس‌جمهور چک که در خلال سفر به سرزمین‌های اشغالی، به پارلمان رژیم صهیونیستی رفته بود، از روابط مستحکم کشورش و این رژیم خبر داد.

زِمان دیروز یکشنبه وارد سرزمین‌های اشغالی و برنامه سفرش، ۴ روزه پیش‌بینی شده است؛ در طی این سفر، رئیس‌جمهور چک، محلی را با عنوان «خانه چک» افتتاح خواهد کرد؛ این مکان، مرکز استقرار ادارات فرهنگی، توریستی و جذب سرمایه‌گذاری کشور چک خواهد بود.

گفته می‌شود که افتتاح مرکز مزبور، اولین گام به سوی انتقال سفارت چک از تل‌‌آویو به قدس شریف است.

در نشست امروز کنست، علاوه بر رئیس‌جمهور چک، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم حضور داشت. وی با تمسک به یکی از بهانه‌های داغ صهیونیست‌ها برای استثمار دیگر ملت‌ها یعنی وقایع جنگ جهانی دوم، سعی کرد در بین صفحات تاریخ، ارتباطی بین رژیم متبوعش و چکسلواکی سابق پیدا کند.

نتانیاهو ضمن اشاره به اشغال چکسلواکی توسط نیروهای ارتش رایش سوم در سال ۱۹۳۸ اشاره کرد و گفت: «برخورد نرم با هیتلر در دهه ۳۰ باعث تخریب زندگی مردمان چک شد و این مثل همان برخوردی است که این روزها با ایران می‌شود. باید از تاریخ درس بگیریم.»

نخست‌وزیر اسرائیل به درستی به اشغال چکسلواکی توسط آلمان نازی اشاره کرد ولی مسئله بسیار مهمی که در این روایت تاریخی مغفول مانده، این است که آلمان پس از برگزاری «کنفرانس مونیخ» با حضور نمایندگان انگلستان، ایتالیا و فرانسه، مجوز اشغال چکسلواکی را از این قدرت‌های وقت اروپایی گرفت.

بخشی از تاریخ معاصر که با اشغال چکسلواکی شباهت بسیار دارد، چراغ سبز انگلیس به صهیونیست‌ها برای اشغال فلسطین پس از پایان دوره حضور مستقیم استعمار پیر در سرزمین مقدس ادیان ابراهیمی است.

اروپایی‌ها در سال ۱۹۱۶ در موافقت‌نامه سایکس-پیکو گفته بودند که با در نظر گرفتن از هم پاشیدگی امپراطوری عثمانی، فلسطین منطقه‌ای بین‌المللی خواهد شد؛ در سال ۱۹۱۷ اما «آرتور بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس، بیانیه بالفور را منتشر و تأسیس رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه انقدر دوست هستید چرا یه تیکه از زمین های کشورتون رو بهشون پیش کش نمیکنید؟؟

    • سهیل

      روزی را می بینم که این طفیلی در غم از دست دادن بهترین دوست خود (رژیم نژاد پرست ) گریبان خود را دریده ومویه کنان رو به دریا نموده وآجساد آنها را روی آن شناور خواهد دید انشاءالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم کورتو باز کن فعلا ملت خودمون دارن از فقر و گرانی و تورم و بدخواهی دیگران و مرگ مرگ گفتن دارن نابود میشن بشین اینو ببین

      • نامدار

        آرزو بر جوانان عیب نیست

      • بدون نام

        نه دیگه این قدرم دوست نیستند

    • بدون نام

      برید بالا برید پایین همه کشورها دنبال کشورهای قدرتمندن نه کشورهای لاف زن و چاخان گو همینطور تو روابط آدمها هم صدق میکنه همه دنباله رو قدرتن نه ی ضعیف الکی حق گو

    • آدولف هیتلر

      قربونت برم مگه چی گفتم شیطان ها رو دسته بندی کردم اخرش هم گفتم ما ساده ایم نمیفهمیم اینا رو بزار قربونت برم خودت هم نظری داری بزار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج