۸۰۱۱۵
۱۲ نظر
۵۰۷۹
۱۲ نظر
۵۰۷۹
پ

بدنسازان ثروتمند +عکس

بدنسازی می تواند خیلی هم پولساز باشد و بادی بیلدرهای حرفه ای حداقل سالی چند صد هزار دلار از جوایز پولی و شرکت در تبلیغات مختلف پول در می آورند.

بدنسازان ثروتمند +عکس





برترین ها: بدنسازان (بادی بیلدرهای) معروف دنیا پول و زمان زیادی را صرف ساختن آن بدن های عضلانی و چندتکه می کنند، ولی آیا این کار درآمدزا هست؟ یا بدنسازی فقط علاقه می خواهد و برای پز دادن و نمایش است؟ از زمانی که آرنولد در دهه هفتاد وارد صحنه شد، صنعت بدنسازی (بادی بیلدینگ)، و عضله سازی منفجر شد. بدنسازی مهارتی است که در آن از تمرین مقاومتی متوالی برای ساختن عضله و کنترل ساختمان عضلانی استفاده می شود. وقتی به فیزیک مناسبی رسیدید، اول بدنساز آماتور می شوید و به همراه همتایانتان برای نشان دادن عضلات خود صف می بندید. برای ارزیابی ورزشکاران و مشخص کردن برنده، معیارهایی مانند ساختمان عضلانی، تقارن و وضعیت در نظر گرفته می شوند. روند آماده شدن برای این رقابت ها معمولاً شامل کم آبی، استفاده از روغن، لوسیون های برنزه کننده و کاهش چربی می شود که همه اینها، فرم عضلانی بدن را مشخص تر و واضح تر می کنند.

یک بدنساز حرفه ای باید در سطح آماتور همه رقابت های تعیین صلاحیت را ببرد تا "کارت حرفه ای" دریافت کند که این کارت به او حق شرکت در رقابت های جوایز پولی را می دهد. بادی بیلدرهای حرفه ای بسته به موفقیت شان می توانند از اسپانسرها جوایز پولی دریافت کنند.

در واقع در این سطح، بدنسازی می تواند خیلی هم پولساز باشد و بادی بیلدرهای حرفه ای حداقل سالی چند صد هزار دلار از جوایز پولی و شرکت در تبلیغات مختلف پول در می آورند.

فکر می کنید که هر روز ورزش کردن و ژست گرفتن راه خیلی خوبی برای پول در آوردن است؟ خب باید بگوییم آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. با عضلات چندتکه شاید فکر کنید می توانید بادی بیلدر شوید، ولی قطعاً راهی که بادی بیلدرهای حرفه ای طی می کنند فقط این نیست. افرادی که در زیر به آنها اشاره می کنیم سال ها تمرین و سرمایه گذاری کرده اند و رژیم های غذایی سختی داشته اند و برنامه تمرین و ورزش آنها بیرحمانه بوده است.

اکثر آنهایی که از فدراسیون بین المللی بادی بیلدینگ (IFBB) یعنی لیگ برتر بدنسازی، کارت حرفه ای گرفته اند، بدنسازی را از اواسط دهه دوم و سوم زندگی شان آغاز کرده اند و تازه بعد از چندین سال تمرین و مسابقه بدون دریافت هیچ پولی، توانسته اند به این جایگاه برسند.

بدنسازان ثروتمند +عکس

رونی کولمن - ۱۰ میلیون دلار

رونی کولمن متولد سال ۱۹۶۴ در لوئیزیانای ایالات متحده است و به او "بیگ رون" می گویند. رونی ثروتی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار دارد و فیزیک فوق العاده باعث شده که او ۸ بار متوالی از سال ۱۹۹۸ به بعد، عنوان "مِستر المپیا" را ببرد. او مدرک کارشناسی در رشته حسابداری دارد و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، مأمور پلیس شد. او حرفه بدنسازی حرفه ای را از سال ۱۹۹۲ آغاز کرد و بعد از مدت نسبتاً کوتاهی تمرین سخت، مقام اول رقابت های مِستر تگزاس (سنگین وزن و کلی) را برد. او عناوین دیگری مانند جام حرفه ای کانادا ۱۹۹۶، جایزه بزرگ انگلستان ۲۰۰۰ و آرنولد شوارتزنگر کلاسیک ۲۰۰۱ را هم برده است. او ۱۳۱ کیلوگرم وزن دارد و دور بازویش ۵۸ سانتیمتر است و آنطور که وبسایت musclelegion.com ارزیابی می کند بهترین عضله پشت را در دنیای بادی بیلدینگ دارد.

در حال حاضر عنوان فعلی مِستر المپیا در اختیار او نیست، ولی هنوز هم مثل یک قهرمان زندگی می کند و بیشتر ثروتش را صرف سفر به دور دنیا می کند.


بدنسازان ثروتمند +عکس

جِی کاتلر - ۳۰ میلیون دلار

جی کاتلر در سال ۱۹۷۳ در استرلینگ، ماساچوست، به دنیا آمد. او یک بدنساز حرفه ای است و بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰، چهار بار عنوان مستر المپیا را برده است. عضلات باورنکردنی او ثروتی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار برایش به ارمغان آوردند. او قبل از وارد شدن به حرفه بادی بیلدینگ در حرفه خانوادگی شان یعنی ساخت و ساز بتن بود. او در سن ۱۸ سالگی تمرین بدنسازی را آغاز کرد. او بعداً در رشته حقوق جنایی مدرک کارشناسی اش را گرفت، ولی با الهامی که از مربی اش، مارکوس رودریگز، گرفت وارد حرفه بادی بیلدینگ شد. او اول مسابقات فراخوانی مردان آهنین سال ۱۹۹۳ را برد و سه بار پیاپی در سال های ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴، عنوان آرنولد شوارتزنگر کلاسیک را برد. او گذشته از این عناوین، برند شخصی خودش را هم دارد و روی جلد مجلات فیتنس بین المللی هم رفته و دی وی دی های زیادی منتشر نموده و کتاب هم نوشته است.


بدنسازان ثروتمند +عکس

جو وایدر - ۳۵ میلیون دلار

جو وایدری در دنیای بادی بیلدینگ یک افسانه است. این بدنساز و کارآفرین کانادایی قبل از آنکه در ماه مارس امسال در سن ۹۳ سالگی بمیرد، ثروتی بالغ بر ۳۵ میلیون دلار جمع کرد. جوزف وایدر در سال ۱۹۱۹ در مونترئال، کبک کانادا، از پدر و مادری یهودی که از لهستان به کانادا مهاجرت کرده بودند، به دنیا آمد. وایدر مؤسس عناوین بسیاری در دنیای بادی بیلدینگ همچون مِستر المپیا (Mr. Olympia)، میز المپیا (Ms Olympia) و مَستر المپیا (Master Olympia) است. او در ۱۷ سالگی به بدنسازی علاقمند شد و همان سال اولین شماره فیزیک شما (Your Physique) را منتشر کرد که بعداً تبدیل به مجله مشهور "عضله و فیتنس" شد. او یکی از مؤسسین فدراسیون بین المللی بادی بیلدینگ است و مجلات فیتنس و بادی بیلدینگ برجسته دیگری همچون Men's Fitness، Flex و Shape را نیز تأسیس کرده است. کمک های او به دنیای بدنسازی همیشه پیشگامانه بوده است و کتاب "سیستم بدنسازی وایدر" که او در سال ۱۹۸۱ منتشر کرد باعث شد که او جایگاه خود را به عنوان افسانه تاریخ این ورزش تحکیم کند.


بدنسازان ثروتمند +عکس

ریچ گاسپاری - ۹۰ میلیون دلار

ریچ گاسپاری که با لقب "اژدها کُش" شناخته می شود، متولد سال ۱۹۶۳ در نیوجرسی است. او در طول حرفه بدنسازی اش، ثروتی باورنکردنی بالغ بر ۹۰ میلیون دلار جمع کرد. عجیب است که او عناوین کمتری نسبت به بدنسازانی که به آنها اشاره کردیم بدست آورده است، ولی او در سال ۲۰۰۴ وارد تالار افتخار IFBB شد و سه بار عنوان نایب قهرمانی مستر المپیا را بدست آورد. او در سن ۱۴ سالگی وزنه برداری را شروع کرد و در سال ۱۹۸۲ عنوان جرسی کلاسیک را از آن خود کرد. یک ماه پس از تولد ۲۰ سالگی اش، مسابقات قهرمانی جوانان NPC را برد و یک سال بعد در دسته کم وزن این مسابقات اول شد. همان سال او با بردن مسابقات قهرمانی جهانی فدراسیون بدنسازی در لاس وگاس، واجد شرایط دریافت کارت حرفه ای بدنسازی شد. همه این موفقیت ها باعث شدند که گاسپاری در سال ۱۹۸۵ وارد عرصه حرفه ای شود. بین سال های ۱۹۸۶ و ۱۹۸۸ او در اوج حرفه اش بود و در سطح بین المللی عناوین بسیاری کسب کرد. او از موفقیت هایش برای سرمایه گذاری در کارخانه مکمل های غذایی اش که Gaspari Nutrition نام داشت استفاده کرد و محصولاتی همچون SizeOn، SuperPump و IntraPro تولید کرد.


بدنسازان ثروتمند +عکس

آرنولد شوارتزنگر - ۳۰۰ میلیون دلار

آرنی افسانه ای در صدر لیست ثروتمندترین بدنسازان دنیا قرار دارد. او با بدنسازی برای خودش نام و نشانی دست و پا کرد، ولی تبدیل به ستاره میلیونر محبوب مردم شد. این بادی بیلدر، بازیگر، مدل، تاجر و سیاستمدار اتریشی-آمریکایی که ثروتی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار دارد، در سال ۱۹۴۷ در اتریش متولد شد. او حرفه بادی بیلدینگ را در سال ۱۹۶۰ آغاز کرد، یعنی زمانی که مربی فوتبالش او را به باشگاهی محلی برد تا اولین بار با هالتر تمرین کند. در سال ۱۹۶۵ شوارتزنگر مسابقه نوجوانان مستر اروپا را برد و دو سال بعد جوانترین فردی بود که عنوان مستر یونیورس را می برد. او بعداً شروع به تمرین در باشگاه گلدز در لوس آنجلس کرد و در سال ۱۹۷۰ اولین بار عنوان مستر المپیا را برد. او در طول حرفه اش، تبدیل به چهره بادی بیلدینگ در کل دنیا شد و چهره پسرانه و فیزیک شگفت انگیزش، باعث شد که وارد هالیوود شود و در فیلم های سینمایی اکشن درجه یک بازی کند. او بعداً وارد سیاست شد و موفق شد سی و هشتمین فرماندار کالیفرنیا بشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمیدرضا

      مجله واقعا دستت درد نکنه مطلب بسیار جالبی بود
      از این تعجب کردم که بالاخره مطلب از این ورزش محبوب گذاشتی دمت گرم
      البته فکر میکنم جای دوریان یتس هم با ثروت 25 میلیون دلاری خالیه توی این لیست
      ریچارد گاسپاری از وقتی کمپانی مکمل سازی رو تاسیس کرده واقعا ترکونده ، محصولاتشم که از نظر کیفیت فوق العاده س

    • بدون نام

      منو یادتون رفت بگید 30 میلیون ریال

    • بدون نام

      واي بهترين بازورو داره اين جي كارتر يدونس!!! جو وايدر نميشناسم با اين بدن مستر المپيا شده آيا؟!

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        جو ویدر لقب پدر پرورش اندام رو داره و پیشرفت ورزش پرورش اندام مدیون زحمات برادران ویدر (جو ویدر و بن ویدر) اللخصوص جو ویدر هست ،ایشون قهرمانی مستر المپیا رو ندارن اما همین مسابقه مستر المپیا که شما ازش یاد کردین در واقع جو ویدر راه اندازی کرده ،اگر به آرم المپیا هم توجه کنید عکس جو ویدر رو میبینید
        از دستاوردهای بزرگ برادران ویدر میشه به تاسیس فدراسیون جهانی پرورش اندام IFBB اشاره کرد
        ضمنا ایشون از پیشتازان مبارزه با نژاد پرستی بودن
        انسان بزرگی بود خدا رحمتش کنه

        در ضمن مجله جان تلفظ ویدر رو به اشتباه وایدر نوشتی ،لطفا اصلاح کنید ،خود امریکایی ها و کانادایی ها هم ویدر تلفظ میکنن

    • kerza

      خدا به برکت پول زیاد وهیکل بزرگ!!!!!!!!!!

    • شاپور

      سلام دسته گلتون درد نکنه..
      من علاقه بسیاری تو این رشته دارم .ویه زمانی هم تو شهر میانه اولین باشگاه(اطلس) رو دایر کردم ومدتییست خودم رو بازنشسته کرده ام اما دنبال مسابقات رو میگیرم متشکرم شاپور

    • ساریو

      سلام.مرسی از توضیهاتتون

    • سجاد

      سلام

    • سجاد

      سلام

    • سجاد

      سلام

    • سجاد

      سلام

    • بروسلی

      حالم از هرچی بدنساز معروفه بهم میخوره بیشتر از اینکه شبیه آدم باشن شبیه گراز وحشی هستن
      خدایی حجم الکی که دارن نه تنها خوب نیست بلکه سرعت آدمو تو دعوا کند میکنه فقط برای پز دادن خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج