جاباما
۸۰۱۱۹۴
۶ نظر
۵۱۹۵
۶ نظر
۵۱۹۵
پ

۶ خودروساز آمریکایی که به راحتی ورشکسته شدند!

البته در این برند‌ها بعضی چنان سابقه خوبی را در بازار به جا می‌گذارنند که تا سال‌های سال از محصولات آن‌ها سخن به میان می‌آید و از شگفتی‌های آن بحث می‌شود. در خودروسازی نیز این موضوع برقرار بوده و ۶ خودروساز آمریکایی که روزگاری غول‌های ساخت خودرو در جهان بودند به راحتی نابود شدند و برند‌هایی از اروپا و آسیا توانستند جایگزین آن‌ها شوند.

وبسایت چرخان: شاید دیدن نام ۶ برند خودروساز آمریکایی که روزگاری بسیاری از رویاهای جوانان دنیا را می‌ساختند و بسیاری از اهالی صنعت خودرو با رویای داشتن خودروهای با کیفیت و بسیار قدرتمند آنها، شب را به روز می‌رساندند برایتان عجیب باشد ولی این اتفاقی است که رخ داده و ۶ خودروساز آمریکایی که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم و خودروهای معروف آنها را مشاهده می‌کنید ورشکسته شده و از تولید کناره گیری کردند.

۶ خودروساز آمریکایی که به راحتی ورشکسته شدند!

برندها شاید نزدیک‌ترین داستان زندگی را نسبت به انسان‌ها دارند چرا که آنها نیز روزگاری متولد می‌شوند و رشد و نمو می‌کنند و پس از رسیدن به بلوغ و اوج شادابی خود رو به افول می‌روند و زمانی نیز مرگشان فرا می‌رسد و به طور کلی از قید حیات خارج می‌شوند.

البته در این برندها بعضی چنان سابقه خوبی را در بازار به جا می‌گذارنند که تا سال‌های سال از محصولات آنها سخن به میان می‌آید و از شگفتی‌های آن بحث می‌شود. در خودروسازی نیز این موضوع برقرار بوده و 6 خودروساز آمریکایی که روزگاری غول‌های ساخت خودرو در جهان بودند به راحتی نابود شدند و برندهایی از اروپا و آسیا توانستند جایگزین آنها شوند.

اولدزموبیل

۶ خودروساز آمریکایی که به راحتی ورشکسته شدند!

شاید بتوان گفت که قدیمی‌ترین برند در بین برندهای آمریکایی است که زمان تاسیس این شرکت به ۱۸۹۷ باز می‌گردد! این برند خودروساز آمریکایی توانست بیش از ۱۰۰ سال به تولید خودرو بپردازد و چیزی در حدود ۲۵ میلیون دستگاه خودرو تولید کند که با توجه به امکانات آن زمان یک رکورد دست نیافتنی بود. کوتلاس محصولی است که ماشین بازهای ایرانی از این خودرو سراغ دارند و این برند با تولید شاسی بلند زشت براوادا به کار خود پایان داد

پونتیاک

۶ خودروساز آمریکایی که به راحتی ورشکسته شدند!

فایربرد کوپه این برند در ایران غوغایی به پا کرده بود و جوانان ایرانی را به شوق داشتنش به تلاش وا میداشت. کوپه‌های سولستیس این برند در دنیا شناخته شده بود و موفقیت‌های پی در پی برای این برند ایجاد کرده بود ولی عمر این برند فقط ۸۴ سال بود و در یک شور و حال وصف ناشدنی از گود بیرون رفت. البته گفتنی است که سال خروج این برند از گود خودروسازی همین سال ۲۰۱۰ ایست که همگی ما آن سال بد اقتصادی آمریکا را شاهد بودیم.

پلیموت

۶ خودروساز آمریکایی که به راحتی ورشکسته شدند!

شروع به کار این برند که توسط جنرال موتورز راه اندازی شده بود، به سال ۱۹۲۸ بازمی‌گردد و با تولید چیزی در حدود ۱۵ میلیون خودرو و در سال ۲۰۰۱ به کار خود پایان داد. اگر به دنبال خودروی شناخته شده از این برند هستید باید سری کودا و باراکودا را به یاد بیاورید. این برند که برای تولید محصولات شبیه شورولت راه اندازی شده بود هیچ وقت به ایده موسسانش جامه عمل نپوشاند و نهایتا با خودروی زشتی مثل پراولر به کارش پایان داد!

مرکوری

۶ خودروساز آمریکایی که به راحتی ورشکسته شدند!

شروع جنگ جهانی اول بهترین زمان برای تاسیس یک برند خودروساز در آمریکا بود که به جهت موقعیت جغرافیایی خود از همه مناقشات به دور بود! سال ۱۹۳۸ تاسیس شد و تا آخرین روزهای عمرش به فورد وفادار بود و تا سال ۲۰۱۱ به تولیدش ادامه داد و در یک شکست بزرگ برای همیشه به تاریخ پیوست.
این برند برخلاف برندهای قبلی با ماشین خوش فرمی مانند میلان به کارش پایان داد ولی ایده موسسانش تولید ارزان‌تر محصولاتی شبیه لینکلن و فورد بود.

ساتورن

۶ خودروساز آمریکایی که به راحتی ورشکسته شدند!

در بین برندهای گفته شده شاید این برند عجیب‌ترین و ناشناخته‌ترین برند باشد که توسط جنرال موتورز خلق شد و ایده‌های مختلف درون شهری برای آن وجود داشت ولی در ۲۵ سال عمر این برند خودروساز آمریکایی این اهداف محقق نشد و مشهورترین تولید این برند در آمریکای شمالی بنرد سری یون بود که موفقیتی را کسب نکرد.

هامر

۶ خودروساز آمریکایی که به راحتی ورشکسته شدند!

شاید شناخته شده‌ترین برند آمریکایی که احتمالا برای بسیاری از اهالی خودرو شنیدن ورشکستگی آن عجیب باشد، هامر بوده و به نظر می‌رسد که برای بسیاری از اهالی بازار تولید خودروی قدرتمند و غول پیکر به معنای همین برند آمریکایی باشد. این شرکت از سال ۹۲ میلادی آغاز به کار کرد و در سال ۲۰۱۰ به کار خود پایان داد ولی تولیدات غول پیکر این خودرو در ایران و در تعداد اندکی وجود دارند که دیدن هر کدام از این خودروها در ایران به اندازه کافی تعجب برانگیز هستند.

در حال حاضر اندک مواردی از این خودرو که در بازار وجود دارند با قیمت‌های میلیاردی معامله می‌شوند که معروف‌ترین محصول این برند خودرو آفرودر اچ۲ بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی ایران خودرو و سایپا همچنان می تازند

    • بدون نام

      آنوقت سایپا و ایران خودروی ما ، کماکان با تولید محصولات قدیمی و بی کیفیت و گران ، ادعای خودرو سازی و قلدری میکند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پشت سایپا و ایران خودرو دولت ایستاده و اقتصاد ما با آمریکا خیلی فرق داره نباید اصلا این دو تا رو با هم مقایسه کنید

    • بدون نام

      فکر نکنم هامر ورشکست شده باشه چون جدیدا ماشین جدید زده

    • سلمان

      کاش یه درس عبرت بشه برای ایران خودرو وسایپا که زودتر درش را تخته کنن

    • بدون نام

      چرا ایران خودرو وسایپا ورشکست نمیشن با این تولیداشون .البته به لطف مردم احمق ایرانه که اینارو میخرند وخیانت دولته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج