جاباما
۸۰۱۲۱۷
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

حاتمی‌کیا برترین فیلمساز انقلاب اسلامی شد

در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت که شب گذشته ۵ آذرماه با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران سینمایی کشور در تالار وحدت برگزار شد، ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان برترین فیلمساز انقلاب اسلامی توسط مردم انتخاب شد. این انتخاب به واسطه فراخوان مردمی در سایت جشنواره انجام شده بود.

روزنامه جوان: در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت که شب گذشته ۵ آذرماه با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران سینمایی کشور در تالار وحدت برگزار شد، ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان برترین فیلمساز انقلاب اسلامی توسط مردم انتخاب شد. این انتخاب به واسطه فراخوان مردمی در سایت جشنواره انجام شده بود.

حاتمی‌کیا برترین فیلمساز انقلاب اسلامی شد

در ابتدای این مراسم سرود جمهوری اسلامی ایران به صورت زنده اجرا شد. سپس مراسم با یادی از شهدای دفاع مقدس آغاز شد و با داستانی از شهدای گرانقدر دفاع مقدس ادامه پیدا کرد. بعد از آن صادق آهنگران به روی صحنه آمد و مدحی به یاد روز‌های دفاع مقدس خواند. اجرای این مراسم برعهده رسالت بوذری بود. وی پس از خوشامدگویی گفت: جشنواره فیلم مقاومت نه تنها در کشورمان، بلکه در بسیاری از کشور‌های همسایه نیز جشنواره مهمی تلقی می‌شود. امیدوارم که روز‌های خوشی در انتظار این جشنواره باشد.

سپس محمد خزاعی، دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت بیان کرد: بسیار خوشحالیم که می‌توانیم پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت را با شکوه برگزار کنیم. به افتتاحیه جشنواره مقاومت خوش آمدید. در ادامه سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تبریک می‌گویم هفته مبارک بسیج را خدمت همه هنرمندان و مردم ایران. می‌دانید که ما هر چه داریم از عزت و عظمت ایران اسلامی از مقاومت ملت ایران است.

از هنر مقاومت ملت بزرگ ایران است که این مقاومت و هنر ریشه در تاریخ هزاران ساله ایران اسلامی و تاریخ ۴۰‌ساله انقلاب اسلامی دارد. امروز ملت ایران به عنوان یک ملت الگو در تمام دنیا زبانزد هستند. وی ادامه داد: آن چیزی که رخ داده است، ممزوج شدن مقاومت اسلامی است که می‌شود گفت که بسیاری از محاسبات را رقم زده است و محور تمامی سرنوشت‌های دنیا قرار گرفته است.

امروز این معنا با تمام قداستش به دنیا در حال ترویج است. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که تنها راه نجات ملت‌ها گام برداشتن در مسیر مقاومت اسلامی است. کاری که شما سینماگران دفاع مقدس انجام می‌دهید در مسیر مقاومت اسلامی است. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطر‌نشان کرد: راهی که امروز در عرصه مقاومت ملت‌ها طی می‌کنند، همان راه آزادگی است که سید و سالار شهیدان طی کردند و در ادامه راه امام حسین (ع) است.

ما باید به دنبال نشان دادن و هر چه بیشتر عمق بخشیدن به مقاومت اسلامی باشیم که امروز با سرعت در حال گسترش است، چرا که این موضوع سرنوشت آینده دنیا را مشخص می‌کند. اساس مبارزه و پیروزی را اراده انسان‌ها شکل می‌دهد و اگر در قرآن نیز تعمق کنید، می‌بینید که ایستادگی و مقاومت ملت‌ها در ادامه رهنمود‌های قرآن و دین اسلام است.

وی افزود: خداوند وعده داده است که نور خود را به دست مؤمنان و ملت‌های مؤمن روشن نگه می‌دارد و شرط روشن نگه داشتن این نور جهاد، مبارزه و ایستادگی در همه عرصه‌ها است. برداشتی که بسیاری از مردم از کلمه جهاد دارند، جهاد سخت و جنگ است، اما جهاد در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و... بر جهاد‌های دیگر اولویت دارد. کسی که می‌خواهد وارد این میدان شود باید با روحیه جهادی کار کند، اگر اینگونه نباشد راه به جایی نخواهد برد.

در تعریف کار جهادی سه نکته مطرح می‌شود، اول کار برای رضای خدا باشد، دوم همراه با سختکوشی و تلاش شبانه‌روزی و سوم همراه بازخورد‌های مخالف باشد. مطمئن باشید که راه انقلاب اسلامی که روز به روز توسعه فنی پیدا می‌کند، در آینده بسیار نزدیک نصیب ملت‌های اسلامی خواهد کرد.

جعفری گفت: در زمان دفاع مقدس برخی برای حضور در جنگ تردید داشتند، به همین خاطر برخی آمدند و برخی نیامدند. امروز هم همین گونه است. باید تلاش کنیم که با کار جهادی در عرصه‌های مختلف به کار‌ها عمق ببخشیم و آن‌ها را ماندگار کنیم. در ادامه این مراسم با حضور سردار غیب‌پرور، حجت‌الاسلام قائم مقامی، سردار جعفری، مریلا زارعی و جمشید هاشم‌پور از خانواده‌های مرحوم حمید آخوندی، سید‌ضیاء‌الدین دری، حبیب‌الله کاسه‌ساز و یدالله صمدی قدردانی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه فیلمساز محبوبی نیست مثل بقیه شون ده نمکی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از نظر تو محبوب نیست نه مردم .

    • بدون نام

      انقدر به همه پرید داد بیداد کرد تو جشنواره فجر تا نتیجه دلخواهشو بگیره

    • بدون نام

      دوراز ذهن نبود دیگه آروم بشه بره یه گوشه بشینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دور از ذهن این بود که فرهادی وطن فروش انتخاب بشه

      • بدون نام

        سلطان فرهادی

    • بدون نام

      کارگردان وابسته بودن منافع بسیاری را در بر دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم انتخابش کردن استاد از طریق سایت . وابسته چبه

      • بدون نام

        لایک
        وابسته شدید

    • بدون نام

      حقش بود . یه اژانس شیشه ای و مهاجر میارزه به نصف فیلمهای سینمای ایران . این انتخاب هم از طریق سایت بود . پس سعی نکنید برچسب بزنید بهش از سر سوزش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج