۸۰۱۲۳۴
۷۵ نظر
۵۰۳۶
۷۵ نظر
۵۰۳۶
پ

خط لوله ترکید و یزد آب ندارد و...

این روزها دامنه تخریب خط انتقال آب کوهرنگ چهارمحال و بختیاری به استان یزد در شرق اصفهان ابعاد گسترده تری نسبت به قبل پیدا کرده است و اعتراض اهالی این استان و برخی مسئولان را در پی داشته است.

برترین ها: این روزها دامنه تخریب خط انتقال آب کوهرنگ چهارمحال و بختیاری به استان یزد در شرق اصفهان ابعاد گسترده تری نسبت به قبل پیدا کرده است و اعتراض اهالی این استان و برخی مسئولان را در پی داشته است.

خط لوله ترکید و یزد آب ندارد و...

در ادامه رویدادهای مرتبط با این حادثه را می خوانید:

برای بیست و چهارمین بار، خط لوله انتقال آب به یزد در روستای قارنه اصفهان با حضور حدود 2 هزار و 500 نفر با استفاده از هفت دستگاه لودر تخریب شد.

در این حمله ، 12 پایه تیر برق شکسته و سه حوضچه آب تخریب و با خاک پر شد و مسیر دسترسی هم برای ایجاد وقفه در انجام تعمیرات نیز با لودر ویران و خاک روی 30 متر مسیر خط لوله برداشته شد.

به نظر می رسد، عده ای به دلیل عدم برخورد جدی مسئولان ذی ربط با آنها بر دامنه فعالیت های غیرقانونی خود افزوده اند و آسیب های جدی به بیت المال را بیشتر کرده اند.

این در حالی است، حجم آب انتقالی به یزد در مقایسه با آب مصرفی صنایع اصفهان، بیشتر و از سوی دیگر شاید بی توجهی افرادی در معادن استان ، موجب دامنه دار شدن حملات شد.

خط لوله ترکید و یزد آب ندارد و...

در میان اخباری که از افزایش تولید و صادرات سنگ آهن یزد به صنایع اصفهان ارائه می شود در حالی است که بخشی از گلایه کشاورزان معترض اصفهان به میزان آب مصرفی صنایع هست که قابل تأمل است، چرا که مسئولان سازمان صنعت ، معدن و تجارت و در صدر آنها استانداری ، در این زمینه توجه لازم را ندارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: با توجه به افزایش تخریب و از بین رفتن مسیر دسترسی به خط انتقال آب کوهرنگ به این استان حداقل ۴۸ ساعت برای تعمیر خط انتقال آب زمان نیاز است.

جوادیان زاده با اشاره به حضور نیروی انتظامی در زمان وقوع حادثه در محل ادامه داد: متأسفانه به دلیل حضور ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر امکان برخورد با رانندگان خلاف‌کار لودرها وجود نداشت.

به گفته وی، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف برای تهیه ماشین‌آلات لازم انجام شد و به‌محض ایجاد مسیر دسترسی ، کار تعمیر آغاز خواهد شد.

«محمدمهدی جوادیان‌زاده» با اشاره به تخریب مجدد خط لوله آب انتقالی به استان یزد، اظهار کرد:‌ در این تعرض که برای ۲۵ بار و در منطقه قارنه استان اصفهان انجام شده است سه حوزچه ذخیره آب و تعداد ۱۰ عدد تیرروشنایی مسیر تخریب شدند.

وی افزود: متأسفانه حجم زیادی از آب انتقالی بلااستفاده در منطقه رها شده که امکان دسترسی به حوضچه‌های تخریب شده را سخت کرده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان یزد، میزان تخریب‌های این سری را بیشتر از تعرض‌های گذشته دانست و گفت:‌ عملیات بازسازی و مرمت و همچنین بررسی‌های فنی بعد از دسترسی به حوزچه های ذخیره آب توسط کارشناسان اعزامی به قارنه انجام می‌شود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نجابت یزدی‌ها هم حدی دارد گفت: مسئولان اصفهان در تامین امنیت خط آب انتقالی به یزد کوتاهی می‌کنند.

محمدرضا صباغیان با انتقاد از وضعیت پیش آمده در زمینه خط لوله انتقالی آب به یزد اظهار داشت: متاسفانه قطعی آب به کرات رخ داده و با توجه به خشکسالی‌‌هایی که رخ داده است، برخی در منطقه اصفهان به ویژه شرق این استان یکسری اعتراضاتی دارند که چرا این آب و آن حقابه‌هایی که دارند، پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عدم انجام تعهدات دولت در این زمینه بهانه‌ای شده برای اینکه این اتفاق بیفتد ادامه داد: تعامل و اتفاق نظر خوبی بین مسئولان دو استان با دستگاه‌های مربوطه در تهران است تا جلوگیری از این موضوع شود؛ منتها طبیعتا باید واقعا برای این قضیه راه‌حلی اساسی تدارک دید به نحوی که موضوع حل شود.

نماينده مردم بافق در مجلس گفت: در حال حاضر آب شرب استان یزد قطع شده است؛ اگر یک صدم ارزش سنگی که استفاده می‌شود را به ما آب دهند مشکل ما حل خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این همه از نتایج سحر است
      باش تا صبح دولتت بدمد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخرش هم سپاه و بسيج بايد برن درست كنن
        تو اين مملكت كسي جز سپاه و بسيج كار نميكنه از اين دولت كه بخاري بلند نميشه جز عكس يادگاري انداختن و تغيير نام اتوبان نيايش به هاشمي

      • بدون نام

        سد گتوند و شوره زار کردن زمین های خوزستان هم کار عمه من بود

      • بدون نام

        اسکله های قاچاق هم فراموش نشود، صدها کارخانه ورشکسته با هزاران کارگر بدبخت هم در این کارنامه میدرخشد

    • بدون نام

      مردم اون منطقه هیچ راهی برای زندگی جز کشاورزی ندارند.اگر میگید کشاورزی نکنند یا یک راه دیگه برای امرار معاش نشون بدید یا قتل عام شون کنید چون اینجوری هم دارن زجرکش میشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از افتخارات یزدی ها این است که با آب زاینده‌رود خاویار پروش می دهند و در کویر خاویار استحصال می‌کنندآن وقت مردم شرق و غرب اصفهان نان شب که هیچ آب آشامیدنی هم نداشته باشند

      • بدون نام

        جون مردم یزد مهمتره یا کشاورزی در کویر؟برن دنبال کار دیگه یا دولت یارانه بهشون بده.

      • بدون نام

        13:15
        در موردي موضوعي كه اطلاع نداري افاضات نكن! يزدي ها قبلش چي كار مي كردن كه اين خط لوله نبود؟ آب شرب شهر اصفهان هم از چاه تامين ميشه ارنوقت آب زاينده رود ميره يزد و صرف كارخونه وهزار تا كار ديگه ميشه اگه فقط شرب بود كسي مشكل نداشت

      • بدون نام

        بابا ما اصفهانیا خودمون آب نداریم بعد آبو از اینجا لوله کشی میکنن میبرن یزد خداوکیلی این انصافه؟

    • بدون نام

      چرا اصفهانی ها اینجوری هستند؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چجوری هستن ؟ آبشون رو بردن صداشون دراومده ، کجاش عجیبه ؟؟؟

      • بدون نام

        اصفهاني ها چجوري هستند؟ تو چي ميدوني از زندگي مردم غرب اصفهان؟ از بيكار شدن كشاورزان و شرمندگي جلوي زن و بچه چي ميدوني؟ از حق آبه اي كه حق آباء و اجداديشون هست چي ميدوني؟ ....

      • بدون نام

        اگر این جوری باشه مردم جنوب کشور هم نباید اجازه استخراج نفت بدن

      • نقیب

        از کی تا حالا سرچشمه زاینده رود که کوهرنگ باشه شده واسه اصفهانیا... کوهرنک واسه چهار محال و بختیاری هست... پس شما حرصشو نزن... در ضمن خو شکن آینه شکستن خطاست... از کی تا حالا تو اصفهان باید برنج دیم بکارن که این همه زمین رو بردید زیر کشت برنج... چرا باغ ها و پارک هاتون را غرق آبی می کنید...

      • بدون نام

        من اصفهانی نیستم و اصلا از وقایع اون استانم اطلاعی ندارم ولی اگر این بی تدبیری ها اینطور ادامه پیدا کنه تو کل ایران شاهد این وثایع خواهیم بوووود....بی آبی مهمترین مشکل کشوره اگر مسئولامون از خواب پاشن و دل بسووزونن این مشکل هم حل میشه

      • بدون نام

        چرا تو کویر کشاورزی میکنن؟

      • بدون نام

        كاربر 11:54 كي گفت تو نظر بدي؟
        اين دوتا قضيه چه ربطي به هم داره؟ اگه نفت هم استخراج نشه بايد كركره مملكت را بكشيم پايين همه با هم بريم غاز بچرونيم.

      • بدون نام

        چطوری دقیقا؟تا همینجا هم خیلی نجابت به خرج دادن اون از کشاورزای بیچاره که حقابه شون میره واسه شهرای دیگه و خودشون سالهاست در فقر دست و پا میزنن اون از مردمش که به خاطر بستن اب زاینده رود و الودگی شدید هوا و اثراتش دچار بدترین انواع سرطان شدن ....یزد به اندازه ی کافی چاه و اب داره حق مردم اصفهان این نیست

      • بدون نام

        اصفهانیا جوری نیستن یه کم منطق داشته باشید وقتی مردم اصفهان خودشون آب ندارن این منطقیه که آبو از اون منطقه با لوله کشی ببرن یزد؟انصاف داشته باشید من شده دوروز آب تو لوله ی خونم نیومده اینقدر فشار آب کم بوده که منبه های پشت بوم یه قطره آب نتونسته توش بره خب ما باید چی کار کنیم وقتی خودمون وضعمون اینه چرا باید آب ار اینجا بره یزد هر رییس جمهوری میاد یه لوله میکشه آب اصفهانو میبره شهر خودش یکی میبره یزد یکی میبره رفسنجان یکی با ندونم کاری سهمیه بندی آب استانها رو یه کاریش میکنه که چهار محال نذاره یه قطره آب به زاینده رود برسه و نتیجشم که میبینیم زاینده رود تبدیل شده به جاده خاکی به جای رودخونه مردم اصفهانم که باید سرشونو بذارن بمیرن که یه جوری نباشن

    • تبریز

      وقتی اداره یا نهادی متعهد استخدام کند نه متخصص آخرش میشه ایران !!!!!

    • بدون نام

      یعنی برای اعتراض زدن لوله رو ترکوندن؟!عبارت خر تو خر این جا معنا پیدا می کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر این مردم سالهاس که معترضن وقتی به اعتراضشون رسیدگی نمیشه این کمترین کاریه که از دستشون برمیاد

    • بختیاری

      اب چهارمحال و بختیاری سالهاست ب سمت اصفهان میرود و مازاد آن باتلاق گاوخونی را تقویت میکرد ولی با ورود صنایع مخرب یزد باعث شد هم کشاورزان اصفهانی آسیب ببینن و هم باتلاق گاوخونی نابود شود .چرا مسئولین یع فکر اساسی نمیکنن و برای تهیه آب این صنایع از خلیج فارس لوله نمیکشن !!!! وکشاورزای خود چهارمحال آب واس کشت ندارن و زمینها را رها کردن بعد این آب بسمت یزد میره آیا انصافه خداییش؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان چهارمحال و بختیاری هم باید شیر آب رو ببنده

    • مسعود

      اصفهان خشک شده بعد آب بره یزد تو گلخانه استفاده بشه
      برا یزبد از دریا آب شیرین کنند وبیارن شهر کویری بیخود توسعه دادن
      اصفهان حق آبه شرعی وقانونی داره ازحریم زاینده رود بردن آب به یزد درست نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هم بیخود کردین تو کویر کشاورزی میکنید و به آب مردم بزد آسیب می زنید.

      • بدون نام

        کاربر بدون نام چقدر شماها پر رویین از کی تا حالا زاینده رود شده آب مردم یزد ؟! رو که نیست سنگ پاست

      • بدون نام

        ١٣:١٦
        كدوم آب يزد؟ كم كم طلبكار هم شديد! آب زاينده رود رو بردين اونجا حالا ادعاي مالكيت مي كنين

    • بدون نام

      يك نفر نادان سنگي را در چاه ميندازه و صدتا عاقل نميتونن درش بيارن.
      اين از نتايج بي تدبيري است كه كلنگش از خيلي سال پيش خورد. بله وقتي آب كوهرنگ ميره رفسنجان و باغات پسته آقايان و آقازاده ها را آبياري ميكنه. و يك آدم بي خرد ميره توي چهارمحال بختياري و مردم اونجا را مالك بي چون و چراي زاينده رود ميدونه نتيجه اي بهتر اين نداره. اگر يزد الان آب ندارد، مردم غرب اصفهان سالهاست كه نان ندارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دیگه وسط دعوا نرخ تعیین نکن.
        کدام آب به رفسنجان رفته
        چرا دروغ میگی

      • بدون نام

        والا ما كه نديديم ولي ميگن وسعت باغات پسته رفسنجان نسبت به قبل چندين برابر شده. حالا توي اين بحران بي آبي، آب از كجا ميارن ميدن به اين باغات پسته خدا داند. حتما از مريخ آب ميارن.

    • بدون نام

      جای تعجبه که استاندار یزد با کمال پررویی درباره حقی صحبت میکنه که اصلا مال اونا نیست تو کجای تاریخ داریم که حق ابه یزد از زاینده رود تامین میشه مردم منطقه فقط حق دزدیده شدشونو میخوان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پررو شما هستین که آب رو تلف می کنید.یزد کمترین میزان اسراف آب رو در ایران داره.

      • بدون نام

        کاربر بی نام یزد حق نداره اب مصرفیشو از سفره ی کشاورزی که سالها حقابه داشته بیرون بکشه

      • بدون نام

        اگه سفره آبی هست مال خداست


        و این خساست اصفهانی هاست

    • طوفان صحرا

      وقتیکه مسعولین نتونن کاری بکنن ومردم هم هرروز از اختلاس ودزدیهاشون میشنوند ازاین بدتر هم میشه

    • ندا

      کشاورزان حقشان را می خواهند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی مردم یزد جز این خانه نیستند؟!!

      • بدون نام

        مردم یزد جزو این خانه هستن اما وقتی مردم اصفهان خودشون آب ندارن دلیلی نداره آب از اونجا بره یزد

    • بدون نام

      خوب کردن دستشون درد نکنه .نمیدونی از بی آبی اصفهان شده قتلگاه بیشترین آمار سرطان داره همه هم میگن از کارخونه های صنعتی هست تازه آب زاینده رود هم بستن آلودگی هم زیاده بارندگی هم نداره

    • بدون نام

      چقدر این اصفهانی ها پررو هستند اب مال ما لرها هستش اگه قراره اب به جاهای دیگه بدیم اصفهان و یزد فرقی نداره ما حاضر هستیم اب به یزدیها بدهیم اما به اصفهانی های خسیس ندیم و صبر و تحمل ما هم حدی داره مشکل خود اصفهانی ها و روستاهاشون هستن ما میبخشیم اما اصفهانیها نمی بخشن عجب رویی هم دارند کاری نکنند یک قطره اب بهشون ندیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انگار مال باباشه كه ميبخشه.

      • یسش

        پررو تو هستی و ...همتون ریختید تو استان اصفهان ....

      • علی

        ....خوبه چیزی هم ندارید و اینقدر ادعا دارین

      • بدون نام

        فعلا که همشهری هاتون اومدن اصفهان زندگی می کنن ، یه جوری حرف می زنی که انگار مال باباته

      • بدون نام

        شما که فعلا با همین تفکر که آب مال شماست زاینده رودو خشک کردید دیگه چتونه؟

      • بدون نام

        چی میزنی داداش؟
        مال کیو به کی می بخشی؟؟؟

    • بدون نام

      آب رو ببندید جان خودتون نذارید یک لیوان آب بره یزد

    • بدون نام

      آب بانفت نمیشه مقایسه کرد نفت اضافه برنیاز مناطق نفت خیزه و ثروت ملیه پس نگید جنوبیام جلو نفت ببندن سواد داشته باشید نفت به طور طبیعی روزی زمین جاری نیست اما آب هست وآبی که ازسمت چهارمحال در زاینده رود جاری میشه تا جایی که به صورت خودجوش بیاد مردم میتونن استفاده کنن واز هزاران سال پیش بوده وچهارمحال آب طبیعی که به سمت اصفهان جاری میشه روحق بستنش نداره رودخانه رو که نمیتونه ببنده اما آبی که باگردن کلفتی بالوله ببرن یزد واصفهان خشک بشه باید جلوش گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالبه هم نفت از زمین های بختیاری هاست و هم اب
        و این قوم بزرگوار و بخشنده هیچوقت سر ملت ایران منت نزاشت
        و همیشه هم محروم بود


        حالا ببینید اصفهان را

        باز خدا را شکر شما سرچشمه هیچی نیستید

    • علی

      آب اصفهان مگه مال باباشونه اگر هر کی هرکیه اهالی چهار محال هم آب اصفهان را قطع می‌کنند کلا توی این مملکت همه چیز های خوب را میدهند به اصفهان چون اکثر مدیران مملکت اصفهانی هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به تو چه

      • بدون نام

        حتما لياقتش را دارند. چرا نميدند به شما؟ يه كم فكر كن!!!

      • بدون نام

        چرا چرت و پرت میگی آبی که از چهارمحال میاد اصفهان داره مسیر طبیعیشو طی میکنه اما آبی که از اصفهان میره یزد به زور لوله کشی میره بین این دوتا خیلی فرقه بعدم شما نمیخواد به چهار محالیا یاد بدی اونا خودشون بلدن همین چهارمحال بود که زاینده رودو خشک کرد یعنی مسیر طبیعی آبو خشک کردن حالا ادعاشونم میشه و میگن اصفهانیا چرا مسیر آب یزدو میبندن در مورد مسئولان اصفهانی و امکاناتی که به اصفهان داده شده خوبه یه نگاه به گذشته بندازی اتفاقا هر رییس جمهوری اومده دیوار کوتاه تر از اصفهان پیدا نکرده یکی آب اصفهانو کشید برد رفسنجان یکی برد یزد میدونین که کیا رو میگم مشخصه چون هر کس برد شهر خودش اونیم که دید دیگه آبی نمونده بکشه ببره شهر خودش اومد چهارمحالیا رو شیر کرد زاینده رودو خشکوندن میفهمی مسیر طبیعی که آب از کوهرنگ باید میرفت و نابود کردن سرچشمه اونجا بود اما مسیر آب زاینده رود بود که نابودش کردن اما بازم ما اصفهانیا بدهکاریم ...

      • بدون نام

        زاینده رود از اصفهان میگذره این هم دلیل که فقط مال چهارمحال و بختیاری نیست

      • بدون نام

        اگه مسئولین اصفهانی لیاقتش را داشتن که حال مملکت این نبود

    • جی

      اب کوهرنگ است چه به اصفهان اب برای ما لر ها هست اصفهان به چه حقی خود را مالک میدونه بی عرضه ها شما هم دیگه دست از این کشاورزی مسخرتون بر دارید زمونه عوض شده مگه این کشاورزیتون چقدر سود به شما میده ؟

    • تیمور

      .....اگر یک روز کنسانتره معدن چادرملوی یزد به فولاد مبارکه ارسال نشود اونوقت مشخص می شود که کی بیشتر متضرر میشود...؟؟؟؟
      دوستان درست است که کشاورزان شرق اصفهان در مضیقه هستن ولی تخریب خطوط لوله راه حل موضوع نیست....شما چطور قبول میکنید که اب آشامیدنی یک استان را قطع کنید صرف اینکه مشکل جای دیگر است.بهرحال اینا طرح های ملی هستن نه قومی و قبیله ای...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط مشکل کشاورزی نیست مردم اصفهان حتی تو خود شهر اصفهان مشکل آب آشامیدنی دارن منطقی نیست آب رو از شهری که مردم خودش مدام مشکل قطع آب به خاطر کمبود دارن بردارن ببرن یه شهر دیگه

    • patriot

      امان از وقتي كه انسان توي كار طبيعت دخالت كنه. اين مسيري هست كه خداوند مشخص كرده براي اين رود تا بره به باتلاق گاوخوني و كل سفره هاي زيرزميني را تغذيه كنه. آقايوني كه خودشون را مالك كوهرنگ و زرد كوه و زاينده رود ميدونن و تعيين تكليف ميكنن آب كجا بره كجا نره. اگر خدا هم بخواد مثل شماها فكر كنه و برفي نباره كه رودخونه پر آب بشه اون وقت مشخص ميشه كه به عُرضه كيه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین بر شما

    • محمد

      بیچاره کشاورزهای اصفهان حق دارن بخدا. ازقدیم گفتند شکم گرسنه دین و ایمان نداره. مگه حرف ناحقی میزنند؟ میگن اگه آبی واسه حق آبه ی مانیست چرا پس همون آب میره واسه صنایع ومعادن یزد. ای بابا ظلم تاکجا آخه...

    • بدون نام

      آب خوزستان رو برای میبرن کویر مرکزی آباد کنند آب آصفهان رو می برن یزد رو آباد کنند آب دریای خزر رو میبرن دریاچه ای ارومیه رو پر آب کنند آخه چقدر دستکاری در محیط زیست ایران چقدر بی تدبیری .

    • بدون نام

      چه مردم بی فرهنگی هستند که به بیت المال ضرر هنگفت میزنن و دریاچه های ذخیره اب رو با خاک پر میکنند و مردم هموطنشون باید اب نداشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو 1 روز شیرکاکائو و کیکت را نخور بعد برای کسایی که نون برای خوردن هم دیگه ندارن از فرهنگ!! حرف بزن. فرهنگ تو اونجایی که اینها به خاک سیاه نشستن کجاست؟

      • بدون نام

        تو قبل از باز کردن دهن کمی عقلتو به کار بنداز ....در ضمن مردم اصفهان به فرهنگ شناخته شدن تو هم کمی مطالعه کن بلکه بفهمی چرا کار به اینجاکشیده

      • بدون نام

        چون خودشون آب ندارن شما اگه خودت داشته باشی از گرسنگی بمیری غذاتو میدی به کس دیگه؟شما چون تو شرایط نیستید اینو میگید من اصفهانم همیشه باید استرس قطعی آب داشته باشم شده دوروز تمام آب تو لوله های خونه ی من نیومده روا نیست وقتی خودمون تا این حد بی آبیم آبو از اینجا لوله کشی کنن ببرن یه شهر دیگه

    • بدون نام

      یزدیها احتیاج نیست برن با اب اصفهان خیار گلخانه ای بکارن،اونوقت کشاورز بیچاره اصفهانی زمینش خشک باشه،به اصفهان ربط نداره که آب یزد رو تامین بکنه،برن با همون چهار تا قنات که داشتن زندگی بکنن

    • بدون نام

      نظرات به نفع یزدیآ خوب ادیت میکنید چرا دلیلی که آوردم نذاشتین

    • بدون نام

      سرچشمه زاینده رود که کوهرنگ است و از قدیم زاینده رود فقط مال استان اصفهان بوده است حالا معلوم نیست یک عده از کجا آمده اند و در چهار محال و بختیاری ساکن شده اند و ادعا ارث و میراث میکنند .می توانند برون از همان جایی که آمده اند.چه کار به زاینده رود اصفهان دارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وات د فاز ؟؟؟ چی چرت و پرت میگی. از کجا اومدن تو چهار محال ساکن شدن.

        حرف نزنی نمی گن لالی

      • بدون نام

        یعنی افغانی

        اگه بختیاری ها نبودن هنوز زیر سلطه افغان ها می بودید

    • بدون نام

      آب زاینده رود رو بردین دادین به یزد. خود اصفهانیا آب ندارن. نتیجه ای غیر از این انتظار داشتین؟

    • بدون نام

      من اصفهانی هستم اما از مردم یزد و چهارمحال درخواست میکنم دعوای استانی با هم راه نندازیم. ما مردم هیچ کدوم صاحب اختیار نیستیم. این وضعیت به خاطر بی کفایتی مسئولان هست ما نباید به جون هم بیفتیم. این کشاورزا از سر استیصال چنین کاری کردن نه دشمنی با مردم یزد. این همه بدبختی و بیچارگی در تصور کسی نبود

    • محمد

      جالبه اصفهانی ها درباره صنایع عظیم فولاد که به اندازه ده تا شهر آب مصرف میکنه اصلا حرفی نمیزنند , وگرنه هر عقل سلیمی میدونه این صنایع باید توسط آب دریا خنک بشه نه آب آشامیدنی اونم وسط کویر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج