۸۰۱۴۰۳
۹ نظر
۵۰۰۱
۹ نظر
۵۰۰۱
پ

منشا در خط حمله پرسپولیس چه می‌کند؟

موقعیتی که گادوین منشا مقابل تراکتورسازی از دست داد، به یادمان آورد او طی حدودا یک فصل و نیم حضورش در پرسپولیس متناسب با مبلغ قرارداد و میزان امیدواری‌ای که درباره او وجود داشت، حداقل به لحاظ گلزنی موفق نبوده است.

ورزش سه: قبلا وقتی از هادی نوروزی یا غلامرضا رضایی به خاطر گل نزدن‌هایشان انتقاد می‌شد، می‌توانستیم با یادآوری پست بازی آنها و قرار گرفتن‌شان در کناره‌های زمین یا حتی شرایط نه چندان جالب تیم توجیه‌شان کنیم اما ماجرای منشا فرق می‌کند.

او با سر و صدای زیادی به پرسپولیس آمد و نه تنها در بهترین دوران بیست سال اخیر این تیم به عنوان بازیکن اصلی به میدان می‌رود، بلکه سر جای خودش یعنی در پست مهاجم نوک و نزدیک به دروازه بازی می‌کند.

*منشا که با آماری فوق‌العاده از پیکان به پرسپولیس آمد، با وجود شروع فوق‌العاده در لیگ قهرمانان آسیا و ثبت ۴ گل در چهار بازی یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی، در لیگ برتر ضعیف کار کرد. او فصل قبل ۲۷ بار در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت که البته فقط در ۹ بازی بازیکن ثابت بود.

با این حال ۱۷۴۸ دقیقه در طول فصل بازی کرد و یازدهمین بازیکن پرسپولیس از حیث بیشترین دقایق حضور در میدان بود اما فقط ۴ گل به ثمر رساند، یعنی هر ۴۳۷ دقیقه یک گل. او در سه بازی جام حذفی هم دو گل زد تا فصل قبل را در مجموع با ۱۰ گل به پایان برساند. جالب اینکه او با ۴ گل، کمتر از کامیابی‌نیا به عنوان هافبک دفاعی و فرشاد احمدزاده در نقش هافبک کناری در لیگ برتر گل زد.

*لیگ هجدهم برای منشا با نیمکت‌نشینی شروع شد اما خوش‌شانس بود که در دقیقه ۱۴ بازی با فولاد و بعد از در رفتن کتف کمال کامیابی‌نیا وارد میدان شد و در همان مسابقه گل زد. گلی که تا الان تنها گل او در این فصل لیگ برتر بوده. آنهم در حالی که از بازی هفته ششم مقابل نساجی تبدیل به بازیکن اصلی شده، در هر شش بازی گذشته ۹۰ دقیقه در میدان بوده و حتی تعویض نشده است.

در ۱۲ بازی این فصل لیگ برتر منشا در مجموع ۶۹۱ دقیقه در میدان بوده و فقط یک گل زده است. تک گل او هم در دقیقه ۶۵ بازی با فولاد در هفته‌ی دوم بوده. یعنی با در نظر گرفتن دقایقی که گادوین منشا در میدان بوده، از آخرین گل لیگ برتری او ۶۱۷ دقیقه می‌گذرد.

*منشا که در تنها بازی حذفی پرسپولیس در مقابل نود ارومیه هم بازیکن اصلی بود و طی ۸۹ دقیقه حضورش در میدان نتوانست گل بزند، در لیگ قهرمانان هم آمار جالبی ندارد. شاید بسیاری با یادآوری گل مهم در بازی برگشت با الدحیل و دوندگی‌هایش به صورت نسبی از عملکردش رضایت داشته باشند اما واقعیت این است که او به عنوان مهاجم نوک انتظارها را برآورده نکرده است. گادوین منشا در هر ۱۳ بازی این فصل لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس به میدان رفت و در ۷۴۷ دقیقه ۳ گل زد که یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بود.

** البته به نظر می‌رسد منشا بیشتر در نقش مکمل برای علیپور کار می‌کند و با جنگندگی و دوندگی سعی در فضاسازی برای او دارد اما از وظیفه اصلی‌ خودش فاصله گرفته و خیلی سخت گل می‌زند. هر چند در انجام کارهای ترکیبی و زدن ضربات نهایی هم خیلی موفق نبوده و تنها چیزی که حریفان لیگ برتری پرسپولیس را نگران می‌کند، قدرت دوندگی و تخریبی اوست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دایی

      نمایش سیاه بازی، بازی میکنه پرسپولیسیها سر گرم شوند.

      پاسخ ها

      • کامیار

        سگ منشا شرف داره به گرو آفتابه شورکیسه کشای سوراخ

      • بدون نام

        کیسه کشای عقده ای بدبخت دارن از حرص پرسپولیس سکته می کنن
        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • کامران

      اینو گرو یک جور اشغال هایی هستند که به این دو تیم قالب شده اند!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صفت آشغال فقط و فقط برازنده تیم کثیف استفراغ است

    • حمید

      نه بابا حد اقل منشا تو آسیا گل زده چه گلهای حساسی تا کی می خوای بسوزی بازیکنان در پیتی تا بیخ انداختند بهتون

    • بدون نام

      منشا اگه گل نزنه بازی می کنه خیلی هم عالیه

    • سناتور

      لنگی های حقیر تیام اونقدر گل زده که این انشاه تا س فصل دیگه هم بهش نمی رسه پس از مال گرو بالا نرید

    • بدون نام

      منشا اگه تو پرسپولیس نبود باید تو سومالی دزد دریایی میشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج