۸۰۱۴۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

افزایش مرگ بر اثر مصرف قرص‌ برنج در ایران

قائم‌مقام رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۳۹۷ مورد مرگ ناشی از مصرف قرص‌برنج به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

خبرگزاری ایسنا: قائم‌مقام رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۳۹۷ مورد مرگ ناشی از مصرف قرص‌برنج به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

"عبدالرزاق برزگر" در این باره گفت: متأسفانه در سال‏‌های گذشته عده‌ای با تفکر غلط مبنی بر اینکه قرص‌برنج هیچ خطری ندارد این ماده سمی را بنا به هر دلیلی استفاده کردند که سرانجامی جز مرگ برای آنان نداشته است.

وی تصریح‌کرد: عرضه قرص برنج از سال‌گذشته در داروخانه‎ها و عطاری‎ها ممنوع شده است و مردم باید آگاهی لازم در رابطه با اثرات مرگبار این ماده شیمیایی را بدانند.

قائم‌مقام رییس سازمان پزشکی قانونی گفت: از ابتدای سال تاکنون سه تن در استان بر اثر خوردن قرص برنج جان خود را از دست داده‎اند که نشان می‎دهد خیلی از خانواده‎ها از خطرات این قرص آگاه نیستند.

برزگر در ادامه با اشاره به راه‎اندازی بانک ژنتیک در سازمان پزشکی قانونی و ادارات تابعه، گفت: این موضوع در برنامه پنجم توسعه گنجانده شده و قوه قضائیه با همکاری بخش‎های مختلف این طرح‏ را به مرحله اجرا درآورده است.

وی تصریح‌کرد: اقدامات اولیه برای راه‎اندازی بانک ژنتیک انجام شده و درحال حاضر ۹ مرکز فعال در کشور کارهای لازم در این خصوص را انجام داده‎اند و در آینده استان‎های بیشتری این بانک راه‎اندازی خواهد کرد.

قائم‌مقام رییس سازمان پزشکی قانونی از مزایای این طرح را جمع‎آوری اطلاعات ژنتیک افراد مجرم عنوان کرد و گفت: در این شرایط امکان رسیدگی به پرونده‎ها در اسرع وقت فراهم می‌شود.

وی راه‎اندازی بانک ژنتیک را فاز به فاز عنوان کرد و گفت: با اختصاص اعتبارات لازم این کار به تدریج انجام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج