۸۰۱۴۲۵
۶ نظر
۵۰۴۱
۶ نظر
۵۰۴۱
پ

اختراعات نوابغ دنیا که به بن‌بست رسیدند!

برخی از بزرگ‌ترین مغزهای بشر باعث به وجود آوردن نظریه‌ها، اختراعات و تکنولوژی‌هایی انقلابی شدند از قبیل: لامپ، تلفن و گرامافون، ولی همین مغزها خالق بی‌ارزش‌ترین وسایلی بودند که حتی به قیمت پشیزی در هیچ فروشگاهی به فروش نرسید.

وبسایت عجیبترین: برخی از بزرگ‌ترین مغزهای بشر باعث به وجود آوردن نظریه‌ها، اختراعات و تکنولوژی‌هایی انقلابی شدند از قبیل: لامپ، تلفن و گرامافون، ولی همین مغزها خالق بی‌ارزش‌ترین وسایلی بودند که حتی به قیمت پشیزی در هیچ فروشگاهی به فروش نرسید. در ادامه، پنج نظریه ناامیدکننده‌ای که توسط شاخص‌ترین مغزهای بشر مطرح شد و به بن بست رسید را خواهید خواند که بیان گر تصدیق این جمله است: درخشان‌ترین مغزهای بشر هم نمی‌توانستند در هر زمینه‌ای موفق باشند!

لئوناردو داوینچی: کفش‌هایی برای پیاده روی در آب

اختراعات نوابغ دنیا که به بن‌بست رسیدند!

مغز عصیانگر این طراح و نقاش باعث به وجود آوردن اختراعاتی دیوانه کننده شد که هیچ وقت به مرحله انجام نرسیدند، حتی زمانی که فناوری و نوآوری عصر حاضر قادر است این گونه اختراعات را بسازد. متاسفانه فناوری کفش‌های مخصوص پیاده روی در آب هنوز به نقطه الزام برای بشر نرسیده است.

این وسیله در اصل دو چوب مثل دو چوب اسکی است که در انتهای آن دو شکل قطب مانند تعبیه شده‌اند که مانع از زمین خوردن شخصی که با آن‌ها راه می‌رود می‌شود. متاسفانه هیچ گونه دید مهندسی در این وسیله وجود نداشت و حتی فکر داوینچی در رساندن سربازان به کشتی دشمن و منهدم کردن آن‌ها نیز هیچ گونه کاربردی نداشت. تنها کاربرد این وسیله در تعریف کردن آن برای کسی هست و آن شخص از شدت خندیدن در لحظه جان بدهد.

توماس ادیسون: هلیکوپتر

اختراعات نوابغ دنیا که به بن‌بست رسیدند!

ادیسون اولین کسی نبود که به فکر ساخت ماشینی برای پرواز افتاد. اما اگر دیوانگی قابل سنجش بود، طرح ادیسون حتماً مقام اول را از آن خود می‌کرد. طرح وی وسیله‌ای بود که مشتمل بر چند سری از جعبه کیت‌های پرواز بود که به صورت عمودی از زمین بلند می‌شد و در هنگام پرواز به شکل هواپیماهای امروزی در می‌آمد، می‌توان گفت این طرح مثل هواپیما و هلیکوپتر است که البته هیچ کدامش موفق نشد.

او هیچ وقت در زمینه عملی کردن طرحش تلاش جدی نکرد، حتی یک بار نمونه‌ای آزمایشی از این طرح ساخت که قادر به بلند شدن از زمین نبود. آنگاه ادیسون به فکر آن روز افتاد که ایده لامپ برق به مغزش خطور کرده بود و از آن به بعد در پی ساخت این وسیله شتافت.

الکساندر گراهام بل: گوسفندی با شش پستان

اختراعات نوابغ دنیا که به بن‌بست رسیدند!

پدر تلفن حجم زیادی از زمان خود را به مطالعه گوسفندان اختصاص می‌داد، همیشه به این فکر بود که از این همه صرف زمان وسیله و موجودی واقعاً دارای بهره وری بیشتر خلق کند و البته خلاف حرف خودش تمام صرف این زمان کاملاً بیهوده بود.

گراهام بل عمرش را صرف خلق گونه‌ای از گوسفند کرد که دارای شش پستان باشد به جای اینکه به صورت معمولی دارای دو پستان باشد، اما به جز گله‌ای که پرورش داد نتوانست چیز بیشتری پرورش دهد. در پایان اگر وی با گوسفندانش آمیزش ایجاد می‌کرد قطعاً بهره وری بیشتری برای خودش داشت!

الیهو تامسون: ماشینی با سوخت بخار

اختراعات نوابغ دنیا که به بن‌بست رسیدند!

نبوغ تامسون باعث به وجود آوردن سیم جوشکاری، ژنراتور و استفاده بی‌ضررتر از اشعه ایکس برای جهانیان شد. اما تلاشش برای ساخت ماشینی که بوی مشمئزآور اگزوز را نداشته باشد کاملاً ناامیدانه بود و با شکست مسلم رو به رو شد.

به عنوان یکی از بنیان گذاران شرکت جنرال الکترونیک، او طرحی را بسط داد که ماشین‌های نقلیه در واقع از سوخت بخار استفاده کنند، البته اگر این نکته برای مشتریان مهم نبود که یک هفته طول می‌کشد که آنان را برای یک تکه نان به نانوایی برساند. این در حالی بود که جهانیان در حال از دست دادن موتوری بسیار کارآمد بودند ولی شرکت‌های نفت، خانواده سلطنتی عربستان نابودی این اختراع را به شکل هر چه مجلل‌تری جشن گرفتند.

توماس ادیسون: ماشین ارواح

اختراعات نوابغ دنیا که به بن‌بست رسیدند!

زمانی که مردم جهان فکر می‌کردند با پرداختن مبلغی پول به کولی‌ها می‌شود با عالم مردگان ارتباط برقرار کرد، ادیسون ادعا کرد همین کار را می‌تواند با استفاده از علم انجام داد.

این مخترع در مصاحبه‌هایش که در مجلات انجام می‌داد ادعا می‌کرد که در کارگاه مشهورش در بین هزاران اختراعش این اختراع را نیز ثبت کرده است، اما ماشینی که گواه بر این مدعا که احضار روح از عالم مردگان باشد هیچ وقت پیدا نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نرگس

      اگر با گوسفندها آمیزش ایجاد میکرد بهتر بود؟ :/

    • بدون نام

      جمله آخر از متن الکساندر گراهام بل: گوسفندی با شش پستان غیراخلاقی نیست؟

    • احسان صادقی

      سلام.
      خطاب به دو عزیزی که نظر گذاشتن:

      اول اینکه واقعا از کل این مطلب و صفحه همین دو مورد توجهتون کرد؟!

      نرگس خانوم:
      مطلب اینه:
      اگه به جای صرف وقت برای تولید گوسفندی با شش پستان، وقت و تمرکزش و روی زاد و ولد گله می ذاشت.
      دامداری می کرد.

      دوست دوم:
      شما که دیگه آخرشی!
      هر عضو بدن یه اسم داره.«پستان» با «سینه» فرق داره.(اگه منظورتون اینه که چرا از کلمه جایگزین استفاده نشده)
      خواهشا با کلمات دیگه تحریک نشید

      پاسخ ها

      • 13bedar

        دمت گرم
        دمت گرم
        دمت گرم
        دمت گرم
        دمت گرم

    • احسان صادقژ

      اما اگه منظورتون مثلا عذاب کشیدن حیوون بخاطر این آزمایشات و....هست،بله،با شرایطی میشه غیر اخلاقی هم باشه

    • بدون نام

      نویسنده هم از جنس همان مردمان بی بهره برای جامعه و طعنه زن زمان ادیسونه که نوابغ رو به تمسخر میگرفتند و ارزش ماهها و سالها تلاش یک ذهن خلاق به معنای واقعی کلمه برای ایجاد دنیای بهتر را درک نمی کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج