۸۰۱۴۷۵
۱۷ نظر
۵۰۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
پ

۵۵ درصد طلاق‌ها به‌خاطر اعتیاد است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر منشا بسیاری از آسیب‌ها و جرایم را مواد مخدر دانست و گفت: نزدیک به ۷۰ درصد زندانیان کشور به واسطه جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌برند و و ۵۵ درصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد به موادمخدر رخ می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم : اسکندر مؤمنی در دیدار با معاونان، مدیران و کارکنان ستاد مبارزه با مواد مخدر، تقارن هفته بسیج و هفته وحدت را گرامی‌ داشت و اظهار کرد: هفته بسیج یادآور دلاوری‌ها و رشادت‌های مردانی است که امنیت و آرامش امروزمان، مرهون فداکاری و جانفشانی‌های این عزیزان است.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره)، برای اداره کشور و ادامه حیات انقلاب، راهبردها و طراحی‌های گوناگونی داشتند و اینگونه نبود که بدون برنامه، رژیم شاهنشاهی سرنگون و بعد انقلاب حفظ شود، بلکه ایشان برای استمرار انقلاب، نهادها و ساختارهای مختلفی را طراحی کردند که یکی از آنها، تشکیل بسیج بود.

دبیرکل ستاد بیان داشت: بسیج فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب است و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بسیج مختص یک عرصه نیست، بلکه برای همه عرصه‌ها است و در راه اعتلای کشور و جامعه تلاش می‌کند.

مومنی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام اظهار کرد: زمانیکه صدام، فرمان نهایی تجاوز به کشورمان را صادر کرد، در کمال نخوت و غرور گفت: "امروز ما گردشی در ایران خواهیم داشت و خوزستان را جدا و به عراق متصل می‌کنیم و انقلاب اسلامی ایران را دو هفته‌ای ساقط می‌کنیم". محاسبات مادی نیز نشان می‌داد که در آن زمان، قدرت و توان دفاعی و تهاجمی عراق با ایران قابل مقایسه نبود و پیروز میدان، کشور عراق است.

وی ادامه داد: عراق با استفاده از عنصر غافلگیری در ابتدای جنگ، موفق شد بخش‌هایی از خاک ایران از جمله شهر خرمشهر را اشغال کند اما کشورمان، توانست در همان روزهای ابتدایی جنگ، با استفاده از "قدرت رهبری" و "بسیج و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی مردم"، بیشتر مناطق اشغالی از جمله خرمشهر را آزاد کند و منجر به عقب‌نشینی سنگر به سنگر دشمن بعثی شود.

این مقام مسئول در ستاد با بیان اینکه همواره شاهد حضور همه‌جانبه مردم در تمام صحنه‌های نظام اسلامی بوده‌ایم، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی مراسم ۱۳ آبان، صحنه تحریم را کاملاً عوض کرد. ترامپ با اقدامات روانی و با استفاده از رسانه‌های جهانی بارها وعده داد که در ۱۳ آبان، تحریم‌های اصلی علیه ایران را اجرایی می‌کند اما حضور موثر و عظیم مردم در آن راهپیمایی، باعث خنثی شدن توطئه‌های ترامپ شد و حتی شاهد بودیم که قیمت سکه و ارز نیز در سراشیبی سقوط قرار گرفت.

مومنی اظهار امیدواری کرد که در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، شاهد حضور منسجم‌تر و گسترده‌تر مردم طی چهار دهه گذشته باشیم تا جواب محکمی به دشمنان و مخالفان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی بدهیم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علی رغم وجود تحریم‌های دشمنان، با اقتدار رو به جلو حرکت می‌کند و توطئه دشمنان را خنثی خواهد کرد.

دبیرکل ستاد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدای مبارزه با مواد مخدر بر دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران تاکید کرد و گفت: این عزیزان در دفاع از حرمین و مقابله با دشمنان، رشادت‌ها و تلاش‌های جهادی بسیاری داشته‌اند و اگر نبود آن فداکاری‌ها، قطعاً جمهوری اسلامی ایران آرامش کنونی را احساس نمی‌کرد.

مومنی همچنین در ادامه به اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: اهمیت حوزه مواد مخدر و مبارزه با آن بر کسی پوشیده نیست، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در جلسه اخیری که با موضوع "آسیب‌های اجتماعی" برگزار شد، توصیه‌ها و تاکیدات بسیاری را در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتیاد داشتند و رییس جمهور نیز رهنمودهایی را در این حوزه بیان کردند.

وی اظهار داشت: مواد مخدر، منشا بسیاری از آسیب‌ها و جرایم مواد مخدر است و نزدیک به ۷۰ درصد زندانیان کشور به‌واسطه جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌برند، همچنین ۴۰ درصد جرایم به صورت مستقیم به دلیل مواد مخدر است و ۵۵ درصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد به موادمخدر رخ می‌دهد، لذا باید برای رسیدن به اهداف ستاد تلاش بیشتری کرد و کارهای بزرگی را انجام داد.

دبیرکل ستاد بیان داشت: نیروهای مقابله‌ای کشور اعم از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و وزارت اطلاعات، مجاهدت‌های بسیاری را در حوزه مقابله با مواد مخدر انجام داده‌اند و طی ۴ دهه گذشته، نزدیک به ۴ هزار نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.

مومنی افزود: شرایط جغرافیایی کشور به گونه‌ای است که در کنار کشوری (افغانستان) قرار گرفته‌ایم که تولید مواد مخدر در آن، به ده هزار تن تولید رسیده است، رقمی که تا دو دهه گذشته، حدود ۲۰۰ تن بود. از طرفی، ساده‌ترین و ارزان‌ترین مسیر قاچاقچیان برای ترانزیت مواد مخدر به اروپا، ایران است؛ لذا منطق به ما حکم می‌کند که در کنار اقدامات مقابله‌ای، برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری را هم انجام دهیم و از همه ظرفیت های فرهنگی در این امر، استفاده کنیم.

مومنی با اشاره به ترجمه آیه ۳۲ سوره مائده مبنی بر اینکه نجات یک انسان، نجات جامعه بشریت است، گفت: یک معتاد، ابتدا خانواده و سپس جامعه را به مواد مخدر آلوده می‌کند، بنابراین پیشگیری از اعتیاد یک فرد، جامعه‌ای را از بلای اعتیاد می‌رهاند.

وی به اولویت نخست و کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: ساماندهی معتادان متجاهر و انتقال آنان به مراکز درمانی مربوطه، از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ چرا که هر چقدر هم در این حوزه تلاش کنیم اما مردم، یک معتاد را در خیابان و پارکی ببینند، به گزارش‌های ما توجهی نخواهند کرد.

مومنی در پایان بر انجام امورات ستاد مبارزه با مواد مخدر براساس تعامل و هماهنگی با سازمان‌های دیگر تاکید کرد و گفت: حدود ۹۰ درصد برنامه‌های ستاد، بین‌بخشی و تعاملی است و باید هر برنامه‌ای را که انجام می‌دهیم، نگاهمان به همراهی و مشارکت چند سازمان‌ دیگر هم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیشتر طلاقها بخاطر مساعل جنسیه نه اعتیاد.

    • بدون نام

      وقتی زن معتاد است باید هم طلاقش داد اصلاح شدنی نیست.

    • بدون نام

      و همینطور 80درصد هم بی پولی و بیکاری یهویی اینم میگفتین جناب سردار

    • بدون نام

      تازه فهمیدین

    • بدون نام

      خوش به حال دولت تدبیر و امید بدبختها وبیکاری درجامعه مشکلات اقتصادی ریشه اعتیاد است کار از ریشه خرابه

    • محسن مرادی

      اینو که همه میدونن واسه واسه جلوگیریش چیکار کردید این روزا همه مسئولین شدن مامور آمار.یکی میاد آمار طلاق میده یکی میاد آمار اختلاس میده یکی میاد آمار تورم میده خب چارتون چیه؟چاره ای دارید یا فقط اطلاع میدید؟

    • بدون نام

      چرا نمیگویید طلاقها بیشترش به خاطر مشکلات اقتصادی است فقط دروغ دروغ دروغ

    • نظری

      هر چند روز یکبار سخنگو بهداشت وبعضی کارشناسان وغیره همه از مالیات برسیگار گفتند اینقدر سیگار گران کردن که بجای همه مخدرات هزار نوع مواد مخدر صنعتی ارزان /ماشا لله بین همه جای کشور /جا خوش کرده خداوند دلیر مردانی که در راه مبارزه با قاچاق فروشان شهید شدند قرق رحمت کند

    • چشم وزغ

      ریشه اعتیاد هم اکثرا در بیکاری و فقر

    • بدون نام

      درووووووووغه. فقط فقر

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا . همه گردن آمریکا میباشد .

    • محمد

      با احترام کامل میخوام بگم.جور دیگه ای که نمیشه طلاق گرفت خب.انقدر شرایط طلاق سخته که جز با مدرک اعتیاد و ...نمیشه طلاق گرفت.به آمارها به نظرم توجه نکنیم بهتره

    • بدون نام

      دروغه بیشتر طلاقها ب خاطر خیانت و چشم هم چشمی هست ک ناشی از ضعف تربیت خانواده هاست وقتی مادره خانواده دوست پسر داره خو معلومه بچه هاش چی میشن

    • بدون نام

      خجالت بکشین در اسر فقر وبی کاری هست ...

    • بدون نام

      اعتیاد :::::::::::::مرگ خاموش

    • amir _lo

      نخیر بعلت بی کاریه هستش .وقتی فقر از در وارد خونه بشه اعتیاد و روسپیگری و ... از پنجره وارد خونه میشه .
      بیکاری =فقر و اعتیاد و روسپیگری و...

    • شرق

      خب همه مسئولان همین حرفها می زنند وبرحسب ظاهر تآًسف براین می خورند که وضع چرا اینگونه است وهیچ اقدامی ندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج