جاباما
۸۰۱۵۹۰
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

حمله کیهان به دورهمی‌های شبانه مختلط

روزنامه کیهان از رواج پدیده مهمان‌بازی هم کلاسی‌های دختر و پسر در خانه‌های مجردی به شدت انتقاد کرد.

روزنامه کیهان از رواج پدیده مهمان‌بازی هم کلاسی‌های دختر و پسر در خانه‌های مجردی به شدت انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت: مهمان‌بازی هم کلاسی‌های دختر و پسر در خانه‌های مجردی، اتفاقی که در حال تبدیل شدن به یک پدیده جدید است. مع الاسف امروز نگرانی به ارتباط‌های ساده همکلاسی‌های جنس مخالف خلاصه نمی‌شود، اپیدمی ارتباط دختران و پسران هم‌دانشگاهی و هم‌کلاسی به تقلید از فرهنگ رایج غرب، دیگر تعجب‌برانگیز نیست.

اینکه پسران یا دختران دانشجو خانه مجردی داشته باشند منحصراً محل ایراد نیست اما با ‌اشاعه ارتباط‌های بی‌حد و مرز بین دانشجویان جنس مخالف، رفت‌وآمد دختران و پسران هم‌کلاسی یا هم‌دانشگاهی در خانه‌های یکدیگر، دورهمی‌های شبانه و در نهایت زندگی دختر و پسر با یکدیگر به مدت چند سال، باید کمی به فکر بود. بعید نیست با پدیده‌هایی روبه‌رو شویم که حتی غربی‌ها مراقب باشند فرهنگ دانشگاهی ما به‌ دانشجویان آنها سرایت نکند.

شاید این حرف تکراری باشد که نباید دنبال مقصر گشت و به دنبال راه‌حل بود اما دقیقاً برعکس؛ باید دنبال مقصر گشت تا کم‌کاری نهادها و افراد مشخص شود در موضوعی مانند ازدواج سفید تنها نهادهای رسمی مقصر نیستند بلکه خانواده یکی از عوامل اصلی رواج این پدیده است.

خوابگاه‌های خودگردان، پذیرش دوره نوبت دوم یا همان شبانه، عدم ارتباط مناسب خانواده و دانشگاه، عواملی است که دانشجویان را به سمت خانه‌های مجردی و در ابتدا با هم‌کلاسی‌های پسر خود سوق می‌دهند.

وقتی چهار تا هشت نفر در یک اتاق ۱۵ یا ۲۰ متری زندگی می‌کنند و نرخ همین اتاق در شهری مانند تهران به ازای هر نفر بیش از ۷۰۰ هزار تومان است، بسیاری از دانشجویان به‌ویژه در تحصیلات تکمیلی ترجیح می‌دهند با همین مبلغ خانه مناسبی در سطح شهر اجاره کنند که شرایط بسیار بهتری نسبت به خوابگاه‌های خودگردان و اتاق ۲۰ متری دارد.

از طرف دیگر هیچ دانشگاهی در کشور وجود ندارد که مسئولان فرهنگی آن به طور مداوم با خانواده‌های دانشجویان در ارتباط باشند و آنها را از وضعیت فرزندشان در دانشگاه یا حتی وضعیت فرهنگی جامعه و زمینه‌های به‌وجود آمدن ناهنجاری‌های موجود در سطح آن، آگاه کنند. به همین دلیل خانواده‌ها بعد از دانشجو شدن فرزندان‌شان به‌ویژه در شهرهای بزرگ به‌کلی از وضعیت ذهنی و شرایط فرهنگی او بی‌اطلاع می‌شوند.

به‌هرحال در اوج تدبیر مسئولان ما، پدیده‌ مثبت صله رحم به ناهنجاری‌های دورهمی‌ شبانه و مهمان‌بازی دختران و پسران و ازدواج به سبک زندگی موقت دانشجویان دختر و پسر در یک خانه تبدیل شده و نهایتاً نام دانشجو به عنوان قشر فرهیخته جامعه خدشه‌دار شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سربانتین

      نکته اول کسی را به زور نمیشه فرستاد بهشت ، نکته دوم وقتی دروهمی در خانه برگزار میشه یعنی هرکس شرکت می کنه نمی خواد بره بهشت ، نکته سوم وقتی مکان عمومی نیست کسی به اجبار به گناه نمی افته ، پس کیهان لطفاً خودتو کنترل کن

      پاسخ ها

      • اسرائیل

        کیهان حرف های بزرگ تر از دهانت میزنی .

    • بدون نام

      باید با آنها برخورد کرد

    • بدون نام

      حرف زدن که بلد نیستی
      حرف نزدن هم بلد نیستی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط ببین یه خارجی با اینا برخورد کنه کل ایرانی ها چطوری میرن زیر سئوال احتمالا یکی از اون چند هزار نفری یه که علی عسگر از جیبش پول میده بشینه پای سیمای بی تماشاچی

    • بدون نام

      کلاهتون رو بالاتر بذارید، خیلی خوب از خون شهدا پاسداری کردین، یکی از مقصران اصلی این قضایا خود کیهان و شریعتمداری هستن که اسلام رو برعکس معرفی کردن

    • بدون نام

      من بنظر کیهان موفق چون دروست می گوید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همتون مثل هم هستید سواد تون ما رو کشته موافق هستم نه موفق خخخخخ

      • بدون نام

        همتون مثل هم هستید سواد تون ما رو کشته موافق هستم نه موفق خخخخخ

    • علی

      کیهان محترم بادستوری که زمینه اش فراهم نباشد کاری انجام داده نمشود محققین پژوهشگران روزنامه ات بفرست داخل جامعه که انقدر لبه پشت بام فاصله گرفتیم داربم از انطرف پرت میشویم زمینه ازدواج فراهم شود دولت ارز گران ِکرد بهخیال خودش خوب کرد شمارابه خدا هزینه یک ازدواج ساده چقدر هست مخصوصا که صدا وسبما زندگی سراسر اشرافی راتبلیغ می کند حتی تبلیغ قابلمه انقدر بریزوبپاشهای دارد که فکربچه ها یی راه که حقوق پدرشان کفاف ده روز رانمی کند شاید خودشان خرید خورد وخوراک منزل انجام نمی دهند

    • شیپیشوووووو

      آقای شریعتمداری.....
      به نظرت اختلاط دختر پسر تو ایران فقط ایراد داره؟؟؟؟؟

      فرزند اون مسئول بلند پایه که در خارج از ایران عکسهای نیمه برهنه میندازند و با دختر های اروپایی و یا دختران مسئولان بلند پایه نظام که بامرداناروپایی ارتباط دارند محل ایراد نیست؟؟؟؟

      باید بدون غرض ایراد گرفت مسئول و غیر مسئول هم نشناسیم،

      اگر ادعای حکومت علی دارید
      لا اقل ۱۰ درصد عدل علی را اجرا کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واسه آدم خوش خیال مرگ یعنی زندگی

    • حسین شریعتمدار

      دورهمی هم بود دورهمی های سابق ! یادش بخیر با سعید امامی و برو بچه های دیگه مینشستیم تو خلوتگاه کیهان و حال و هول میکردیم . فرداشم که این ابراهیم نبوی سمج به ما گیر میداد !

    • ارمین

      چرا دروغ میگین.کجا مهمونی مختلط وجود داره.الکی وجهه جامعه رو بد نشون میدین

    • بدون نام

      کیهان چکار داری ؟
      پیغمبر هم فقط ماموریت اندرز داشت تو که هیچ

    • مهدی

      این و راست میگه دیگه چرا ناراحت میشید حرفه حق تلخه
      اونا که میگند چه کار داری برند شبا مهمونی مختلط اگه ناراحت نمیشند خواهراشون رو بگند یه مهمونی من شبانه بگیرم تشریف بیارند.عزیزی فرموده بود خودشون با پا خودشون میرند نه اجبار منم با خواهراتون صحبت میکنم خودشون بیاند با پا خودشون

    • بدون نام

      قبلا میگفتن نزدیک شدن دختر و پسر نامحرم حرام و خطرناک است ،ممکن است مثل آهن ربا همدیگر را بربایند ،اما من میگویم مثل آهن ربا نه که مثل آهن وسیم جوشکاری در هم ذوب میشوند ،چاره ای بکنید که اندیشه ها و تفکرات جدید جوانان در مورد ارتباطات اجتماعی دین و مملکت را به باد فنا میدهند .

    • بدون نام

      چرا صورت مسئله میخواین پاک کنین از خودتون بپرسیم چرا اینطور شده با تصمیمات افراطی که میگیرین

    • بدون نام

      تا چشم شما و همکارتون در بیاد

    • بدون نام

      چرا تیتر دزدید حمله؟ مگه حرف نا حق زده؟ نکنه شماها هم اهل پارتی مختلط هستید که بهتون برخورده؟

    • مهدی

      هر چی از قران و اهل بیت دور میشیم مصیبتهایه اجتماعیمون بیشتر میشه

    • محمد

      فقط و فقط اینو با کیهان موافقم که شرکت کردن تو این مجالس درست نیس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج