۸۰۱۶۶۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ناسا: زودتر از حد تصور به ماه بر می‌گردیم

ناسا به تازگی یک مریخ نورد را بر روی این سیاره سرخ رنگ فرود آورده که قرار است بازوی رباتیک آن به منظور نمونه برداری از خاک این سیاره به کار گرفته شود.

خبرگزاری مهر: ناسا که آخرین بار در دسامبر سال ۱۹۷۲ فضانوردانی را به ماه اعزام کرده بود، اعلام کرده زودتر از حد تصور به تنها قمر کره زمین بازخواهد گشت.

ناسا به تازگی یک مریخ نورد را بر روی این سیاره سرخ رنگ فرود آورده که قرار است بازوی رباتیک آن به منظور نمونه برداری از خاک این سیاره به کار گرفته شود.

جیم برداشتاین از مدیران ناسا با ارسال پیامی در توئیتر در این زمینه تصریح کرده است: در حال همکاری با تعدادی شرکت امریکایی برای بازگشت به سطح ماه هستیم و این کار را زودتر از حد تصور شما انجام خواهیم داد.

ناسا آخرین بار ۴۶ سال قبل فضاپیمای آپولو ۱۷ را به سطح ماه فرستاد و فضانوردان این سفینه آزمایشاتی بر روی خاک ماه انجام دادند.

این سازمان فضایی قبلا اعلام کرده بود در تلاش برای راه اندازی یک ایستگاه فضایی درمدار کره ماه است و انتظار دارد این ایستگاه فضایی در دهه آینده میلادی مورد بهره برداری قرار بگیرد. به نظر می رسد این اقدام بی ارتباط به تلاش ناسا برای اعزام سریع فضانورد به کره ماه نباشد.

قرار است ۱۱ شرکت آمریکایی در طرح اعزام فضانورد به ماه با ناسا همکاری کنند که اسامی آنها در آینده اعلام می شود. فعلا اسامی یکی از این شرکت ها به نام Astrobotic Technology اعلام شده است. تولید کپسول های حمل فضانورد و ماه نوردهای رباتیک از جمله زمینه های همکاری دو طرف خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج