۸۰۱۶۶۹
۶ نظر
۵۲۲۱
۶ نظر
۵۲۲۱
پ

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

برند یا نشان‌تجاری در‌واقع یک نام، نماد یا طرح است که شرکت‌ها با استفاده از محصولات خود را به بازار معرفی می‌کنند.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: برند یا نشان‌تجاری در‌واقع یک نام، نماد یا طرح است که شرکت‌ها با استفاده از محصولات خود را به بازار معرفی می‌کنند. از آنجایی که مشتری‌ها شرکت‌های تجاری را با برند‌های آن‌ها می‌شناسند این نشان‌‌های‌ تجاری اهمیت زیادی برای شرکت‌ها دارند و برای حک کردن نام برند خود در ذهن مخاطب از لوگو استفاده می‌کنند تا مخاطب در هر کجا که چشمش به لوگوی یک برند افتاد، نام و محصولات آن برند در ذهنش تداعی شود. به همین دلیل روزانه صدها برند مختلف را در تبلیغات و محصولات مختلف مشاهده می‌کنیم و این برندها در نگاه اول ممکن است معنا و مفهوم خاصی نداشته باشند.

اما شرکت‌ها وقت و سرمایه زیادی برای طراحی برند انجام می‌‌دهند و هزار و یک نکته باریک‌تر از مو در طراحی برند‌‌های معتبر رعایت می‌شود، در نتیجه چیزهای زیادی وجود دارد که در پشت برندهای بزرگ مخفی شده است. در ادامه با هم نگاهی به نشان‌های تجاری شرکت‌های بزرگ نگاهی خواهیم داشت و از رازهای این برند‌ها پرده بر می‌داریم.

لوگوی برند پیتزا دومینو

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

داستان این برند به سال‌ها پیش و زمانی که تام موناگان، مؤسس برند پیتزا دومینو در سال ۱۹۶۰ سرمایه‌ای حدود ۹۰۰ دلار جمع کرد و یک مغازه پیتزافروشی کوچک با نام Dominick's در میشیگان راه‌اندازی کرد. تام موناگان که بزرگ‌شده یتیم‌خانه بود توانست به لطف همین پیتزا فروشی کوچک پله‌های ترقی را طی کند. موناگان پنج‌سال پس از راه‌اندازی این فروشگاه توانست دو مغازه پیتزا فروشی دیگر را نیز در مکان‌های مختلف خریداری کند.

مالک قبلی این پیتزا فروشی‌ها به موناگان اجازه نداد که نام دلخواهش را روی این فروشگاه‌های پیتزا فروشی تازه خریداری شده قرار دهد. در نتیجه تام موناگان به فکر انتخاب نام جدیدی برای فروشگاه‌هایش بود و فردی که پیتزا به در خانه‌ها می‌برد به او پیشنهاد داد از نام دومینو استفاده کند. موناگان نیز این پیشنهاد را به فال نیک گرفت و برند پیتزا دومینو متولد شد.

در آن زمان موناگان سه فروشگاه پیتزافروشی داشت که دوتای آن‌ها به یکدیگر نزدیک بودند. در نتیجه لوگوی برند پیتزا دومینو دارای سه نقطه‌ است که دو نقطه از آن‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند و این امر حکایت از تعداد فروشگاه‌های پیتزافروشی موناگان در آن زمان حکایت دارد.

مؤسس برند پیتزا دومینو قصد داشت به ازای دیگر شعبه‌هایی که اضافه می‌کند نقطه‌های بیشتری در لوگوی این برند درج کند اما چنین کاری ممکن نشد چرا که امروزه چیزی حدود ۱۲ هزار شعبه پیتزا دومینو در دنیا وجود دارد و حضور تعداد نقطه در هیچ لوگویی امکان‌پذیر نیست. لوگوی برند پیتزا دومینو در طی ۵ دهه گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده اما سه نقطه‌ای که در این لوگو از ابتدا وجود داشت هرگز تغییر نکرده است.

لوگوی برند سوبارو

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

ستاره‌هایی که در لوگوی سوبارو شاهد هستیم تنها برای قشنگی نیست و هر کدام معنای خاص خودش را دارد. این ستاره‌ها در‌واقع نمایانگر صورت‌فلکی پروین است، این صورت‌فلکی در ژاپن با نام سوبارو شناخته می‌شود و سوبارو در زبان ژاپنی به‌معنای اتحاد است.

اگر با دقت به لوگوی سوبارو نگاه کنید متوجه خواهید شد که یک ستاره از دیگر ستاره‌ها در این لوگو بزرگ‌تر است. این ستاره بزرگ بیانگر صنایع سنگین فوجی است و پنج‌ ستاره دیگر از دیگر شرکت‌هایی حکایت دارد که در زیرمجموعه صنایع سنگین فوجی قرار گرفته‌اند. رنگ آبی پشت‌زمینه لوگوی سوبارو بیانگر رنگ آبی تیره‌ای است که ستاره‌های صورت‌فلکی پروین در آن واقع شده‌اند.

اگر اهل نجوم و ستاره‌شناسی باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که صورت‌فلکی پروین با نام هفت‌خواهران نیز شناخته می‌شود و گفته می‌شود که یکی از دلایل علاقه خانم‌ها به سوبارو استفاده از صورت فلکی پروین در برند این شرکت‌ است.

لوگوی برند RCA

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

این برند محصولات الکترونیک مختلفی را راهی بازار می‌کند و مخفف Radio Corporation of America است. تاریخچه ایجاد برند RCA به سال ۱۹۱۹ میلادی باز می‌گردد و ابتدا یکی از زیرمجموعه‌های جنرال الکتریک بود. برند RCA در ابتدا لوگوی بسیار جالبی داشت و یک سگ را در آن شاهد بودیم که به گرامافون گوش می‌داد. نامی سگی که در این برند حضور داشت نیپِر بود و ایده طراحی لوگوی برند RCA به سال‌های ۱۸۹۰ مربوط می‌شود. اولین لوگوی RCA از یک تابلوی نقاشی با نام «صدای اربابش His Master's Voice» اثر فرانسیس باراود الهام گرفته شده بود.

در آن زمان یک شرکت انگلیسی که به ساخت دستگاه‌های گرامافون مشغول بود حق استفاده از این تابلو را خریداری کرد و درنهایت نام اختصاری HMV را که برگرفته از نام همان تابلو بود برگزید. در این بین یکی از کارمندان شرکت Victor Talking Company که بعد‌ها این شرکت به شرکت بزرگ RCA تبدیل شد، لوگوی HMV را در انگلیس دیده و به این فکر افتاد که این لوگو را در آمریکا استفاده کند و اینگونه بود که لوگوی عجیب و جالب برند RCA شکل گرفت.

البته این لوگو دیگر از جانب RCA استفاده می‌شود اما جذابیت سگی که در این لوگو در حال گوش کردن به گرامافون است باعث شده تا به یکی از خاطره‌انگیزترین نشان‌های تجاری تبدیل شود.

لوگوی برند آمازون

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

آمازون از آن دسته فروشگاه‌های اینترنتی است که ابتدا کار خود را با فروش آنلاین کتاب شروع کرد و این روزها از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آمازون پیدا می‌شود. اوایل قرن ۲۱ میلادی بود که آمازون لوگوی جدید این برند را رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون همچنان از این لوگو که انصافاً طراحی جالب و جذابی هم دارد استفاده می‌کند.

در اولین نگاه به لوگوی آمازون احتمالاً متوجه پیکانی منحنی در زیر آن می شود. این پیکان ممکن است در ذهن شما خنده و لبخند را تداعی کند اما لوگوی آمازون حکمت جالبی دارد و تنها به خنده و رضایت مشتری ختم نمی‌شود. همان‌گونه که می‌دانید حروف الفبای انگلیسی از A شروع و به Z ختم می‌شود. این پیکان نیز در لوگوی آمازون دقیقاً در زیر عبارت A قرار گرفته و به جهت Z در نوشته Amazon حرکت کرده است. به این ترتیب آمازون با خلق این لوگو قصد داشته تا به مخاطبان بفهماند این برند تمام کالاها از A تا Z را برای مشتریان فراهم می‌کند.

لوگوی برند توستیتوس

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

توستیتوس برند شناخته‌ شده‌ای در زمینه تولید چیپس و تنقلات است و از آنجایی که خوراکی‌های این برند یک پای ثابت مهمانی‌ها است، توستیتوس سعی داشته تا لوگوی این برند نیز رنگ و بوی خوراکی‌های خوشمزه را بدهد. این برند که پیشینه‌ای قدیمی دارد و از سال ۱۹۷۹ محصولاتش روی پیش‌خوان مغازه‌ها وجود داشته در سال ۲۰۰۳ طراحی لوگوی خود را تغییر داد، حدود ۱۰ سال بعد نیز در سال ۲۰۱۳ شاهد طراحی جدیدی از لوگوی برند توستیتوس بودیم.

در این طراحی جدید، توستیتوس سعی کرده این مفهوم را به مخاطب القاء کند که خوردن چیپس‌ها و خوراکی‌های این برند دورهمی مزه بیشتری دارد. به همین منظور شاهد طراحی خلاقانه‌ای در لوگوی توستیتوس هستیم. اگر با دقت به حروف T و I و T در واژه Tostitos دقت کنید متوجه می‌شود که دو نفر در کنار هم ایستاده‌اند و یک چیپس را با هم داخل سس فرو می‌برند و می‌خورند.

به این ترتیب توستیتوس سعی داشته تا لوگوی برند این شرکت مشتری‌ها را به کنار هم بودن و مهمانی رفتن دعوت کند تا از این طریق در مهمانی‌ها چیپس و تنقلات توستیتوس را با هم بخورند و شاد باشند.

لوگوی برند تویوتا

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

لوگوی تویوتا را صدها بار در خیابان‌ها دیده‌ایم اما کمتر کسی را سراغ داریم که معنا و مفهوم این برند را بداند. تویوتا یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های خودرو در دنیاست و لوگوی فعلی این برند در سال ۱۹۹۰ از جانب تویوتا رونمایی شد و بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد طراحی لوگوی جدیدی باشیم.

با نگاهی نزدیک به لوگوی تویوتا متوجه خواهید شد که این لوگو سه‌ بیضی را شامل شده که در هم گره‌ خورده‌اند. بر اساس توضیحاتی که تویوتا برای این لوگو مطرح کرده، این سه بیضی درواقع نمادی از قلب مشتریان و محصولات تویوتا است و حکایت از همدلی تویوتا و مشتریان از برند دارد. از طرف دیگر گفته می‌شود لوگوی تویوتا از پیشرفت‌های تکنولوژیک این شرکت و موقعیت‌های بی‌ حد و مرز پیش‌رو خبر می‌دهد.

لوگوی برند بسکین رابینز

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

علاقه‌مندان به بستنی لوگوی بکسین رابینز را از فاصله چند متری تشخیص می‌دهند. این برند که تاسیس آن به سال‌ ۱۹۴۵ باز می‌گردد توسط دو آمریکایی با نام‌های بارت بکسین و آروین رابینز راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون توانسته است ۵۸۰۰ نمایندگی معتبر در کشورهای مختلف دنیا داشته باشد. بسکین رابنیز در سال ۱۹۵۳ برای طراحی لوگو از یکی از شرکت‌های متخصص در این زمینه کمک گرفت.

همان‌گونه که به‌خوبی می‌دانید مشتریان تمایل دارند طعم‌های مختلف بستنی را تجربه کنند و به همین دلیل بسکین رابینز سبد کالای متنوعی از انواع بستنی‌های خوشمزه را در اختیار مشتریان قرار می‌داد. به همین منظور چیزی حدود ۳۱ طعم مختلف را در بستنی‌های بسکین رابینز شاهد هستیم. جالب است بدانید لوگوی برند بکسین رابینز نیز از ۳۱ طعم بستنی‌های خوشمزه این برند حکایت دارد.

این لوگو در طول ۶ دهه حضور این برند تغییراتی را شاهد بوده است اما مفهوم اصلی آن هرگز تغییر نکرده و با نگاهی به نوشته B و R در لوگوی بکسین رابینز متوجه خواهید شد که خمیدگی حرف B درواقع عدد ۳ را نمایش می‌دهد و حرفR نیز بیانگر عدد ۱ است. تا قرار گرفتن این دو در کنار هم عدد ۳۱ را که تعداد طعم‌های بستنی‌های این برند است در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

لوگوی برند ان‌.‌بی‌.‌سی

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

برند ان.‌‌بی‌.سی مخفف عبارت شرکت پخش ملی (National Broadcasting Company) است و تاریخچه تاسیس آن به سال ۱۹۲۶ باز می‌گردد. طراحی لوگوی ان‌.‌بی‌.سی به سال ۱۹۵۶ باز می‌گردد و با نگاهی دقیق به این لوگو متوجه می‌شوید که یک طاووس را به نمایش گذاشته است. این لوگو توسط جان جی گراهام طراحی شد و یک طاووس با یازده پر رنگارنگ را در آن شاهد بودیم. منظور طراح لوگوی ان‌.‌بی‌.‌سی از حضور طاووس در این لوگو، تنوع رنگ و محتوای برنامه‌های ان.‌بی‌.‌سی بوده است.

از طرف دیگر زمانی که لوگوی ان.‌بی‌.سی طراحی شد تلویزیون‌های رنگی سلانه‌سلانه راه خود را به منزل مخاطبین باز می‌کردند و ان‌.‌بی‌.‌سی با طراحی این لوگو قصد داشت رنگ و لعاب برنامه‌های رنگی خود را نسبت به محتواهای سیاه و سفیدی که پیش از این پخش می‌شد در معرض نمایش مخاطبین قرار دهد. در جدیدترین لوگوی ان‌.‌بی‌.سی که در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد نیز همان سبک و سیاق و رنگ‌بندی شاد و جذاب طاووس را شاهد هستیم.

لوگوی برند بی‌.‌ام‌.‌و

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

در سال ۱۹۱۷ بی.‌ام‌.و که خودروهای این برند جاده‌های تمام دنیا را فتح کرده‌‌اند نام و نشان تجاری درست و درمانی نداشت و بی.‌ام‌.و که از شرکتی با نام Rapp Motor جدا شده بود نیاز به برندی داشت تا مشتریان محصولات این شرکت را بشناسند. به همین منظور لوگویی که از لوگوی شرکت مادر Rapp Motor الهام‌گرفته بود برای بی‌.‌ام‌.‌و طراحی شد و رنگ آبی و سفید که در مرکز لوگوی بی.‌ام‌.‌و به چشم می‌خورد بیانگر رنگ‌های ملی شهر باواریای آلمان است.

جاب است بدانید چیزی حدود ۱۰ سال پس از راه‌اندازی برند بی‌.‌ام‌.‌و، این برند لوگو نداشت و خودروهایش بدون نشان‌تجاری راهی بازار می‌شدند تا اینکه دست‌آخر در سال ۱۹۲۷ لوگوی بی.‌ام‌.و که صحبت‌اش را کردیم به خودروهای این شرکت راه پیدا کرد. الب‌تر اینکه برخلاف بیشتر شرکت‌ها که رسم دارند هر چند سال یک بار لوگوی خود را آپدیتکنند، بی‌.ام‌.و چیزی حدود ۱۰۰ سال می‌شود که به‌ جز تغییرات ساده، بهینه‌سازی در نام‌تجاری خود انجام نداده است.

لوگوی برند تسلا

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

ایلان ماسک، مدیر افسانه‌ای تسلا از سال ۲۰۰۳ تاکنون که مدیریت این برند پیشرو خودروساز را در اختیار داده تغییرات زیادی را در تسلا اعمال کرده است. همان‌گونه که احتمالاً حدس زده‌اید نام تسلا از نام فیزیکدان معروف، نیکلا تسلا گرفته شده است. این امر باعث شد تا بسیاری بر این باور باشند حرف T در وسط لوگوی تسلا به حرف اول نام فامیلی نیکلا تسلا نسبت داده شده است.

در این زمینه یکی از کاربران توئیتر در سال ۲۰۱۷ قضیه لوگوی برند تسلا را از شخص ایلان ماسک پرسید و ماسک پاسخ داد که حرف T در لوگوی تسلا هیچ ربطی به نام نیکلا تسلا ندارد و حرف T درواقع صنعت خودروسازی فعلی و خودروهای الکتریک را در لوگوی تسلا از هم جدا کرده است و انصافاً هم باید گفت تسلا روز‌ به‌ روز سهم بیشتری در بازارهای جهانی پیدا می‌کند. خودروی تسلا مدل ۳ در حال حاضر به‌عنوان یک خودروی خوش‌قیمت الکتریکی شناخته می‌شود که طرفداران زیادی به خرید آن تمایل دارند.

لوگوی برند دی‌سی‌ کامیکز

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

بعید به نظر می‌رسد طرفدار ابرقهرمان‌ها باشید و دی‌سی کامیکز را نشناسید. چیزی حدود ۲۵ ابر قرمان در فهرست قهرمان‌های دی‌سی کامیکز به‌چشم می‌خورد که معروف‌ترین آن‌ها را می‌توان بتمن و سوپرمن نام برد. لوگوی دی‌سی‌ کامیکز مدت‌های زیاد میشد که دست‌نخورده بود و در سال ۲۰۱۶ شاهد رونمایی لوگوی جدید دی‌سی کامیکز بودیم.

این لوگو در نگاه اول مفهوم خاصی را منتقل نمی‌کرد و به همین‌منظور جیم لی، طراح لوگوی دی‌سی مدعی شد لوگوی جدید ارتباط مستقیمی با معروف‌ترین ابرقهرمان‌های دی‌سی دارد و در طراحی این لوگو به‌رغم اینکه با حروف D و C طراحی شده از حرف S به‌عنوان اولین حرف سوپرمن و همچنین دو حرف دبلیو به‌عنوان اولین حروف واندر وومن الهام‌هایی گرفته شده است. از قرار معلوم لوگوی بتمن نیز که دیگر ابرقهرمان معروف دی‌سی کمیکز است در به طراح لوگوی جدید دی‌سی کامیکز الهام‌هایی داده است.

لوگوی برند نایکی

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

به احتمال زیاد اگر کسی از شما بخواهد یک نشان‌تجاری در زمینه محصولات ورزشی به او معرفی کنید، بدون شک لوگوی نایکی به ذهن شما خطور خواهد کرد. لوگوی نایکی روی تمامی محصولات ورزشی این برند حک شده است و طراحی آن داستان جالبی دارد.

فیل نایت، مؤسس نایکی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی‌.‌بی‌.‌اس اعلام کرد که در سال ۱۹۷۱ به دنبال راه‌انداختن برند نایکی به یکی از دانشجویان دانشگاهی در پرتلند با نام کارولین دیویدسون مبلغ ناچیز ۳۵ دلار را پرداخت کرده است تا وی برای او لوگوی نایکی را طراحی کند. طراح این لوگو مدعی است علامت چک‌مارک در لوگوی نایکی حکایت از سرعت صوت دارد تا چالاکی و سرعت ورزشکاران را در ذهن تداعی کند.

جالب اینجاست فیل نایت در زمان طراحی لوگوی نایکی رضایت زیادی از این نام‌تجاری نداشته است اما با توجه به شرایط آن‌ زمان برند نایکی، توجیهی نداشت که وقت و هزینه بیشتری برای طراحی این برند اختصاص دهد. لوگوی نایکی که در سال ۱۹۷۱ طراحی شد تا سال ۱۹۹۵ دست‌نخورده باقی ماند و در این سال شاهد طراحی جدیدی از این لوگو بودیم که به نسخه اصلی خود پایبند بود.

لوگوی برند ورساچه

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

با اولین نگاه به لوگوی ورساچه مجذوب سحر و جادوی این نام‌تجاری خواهید شد و دلیل این جذابیت علاقه جانی ورساچه، مؤسس این برند به اسطوره‌های باشکوه یونان است که در لوگوی برند ورساچه نمود پیدا کرده. لوگوی نام‌تجاری ورساچه تصویر مدوسا، یکی از مهم‌ترین اسطوره‌های یونان باستان را به نمایش می‌گذارد.

اگر به افسانه‌های یونانی علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که مدوسا بانویی بسیار زیبارو و جذاب بود که خدایان او را تنبیه کردند و شکل و شمایلی بسیار زشت به مدوسا دادند. در نتیجه روی سر مدوسا به جای تارهای مو، چند مار خطرناک بیرون آمد و خیره شدن در چشمان نافذ مدوسا عاقبتی به غیر از سنگ شدن برای کسی که این کار را کرده بود به دنبال نداشت.

خوشبختانه جانی ورساچه برای لوگوی این برند خوش‌سلیقگی به‌خرج داد و بانویی که در این لوگو می‌بینیم مدوسا است با این تفاوت که هنوز از جانب خدایان تنبیه نشده و همچنان ظاهری زیبا و بانفوذ دارد.

لوگوی برند مرسد‌س‌بنز

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

برای شما از لوگوهای بی.‌ام.‌و و تویوتا گفتیم و حیف است اگر به داستان لوگوی مرسدس‌بنز اشاره نکنیم. مرسدس در کشور ما و سایر کشورهای دنیا نماد خودروهای لوکس و اشرافی است و این‌گونه که پیداست لوگوی این برند که امروزه شاهد آن هستیم اصلاً قرار نبود به یک نشان‌تجاری تبدیل شود. این لوگو در‌واقع ستاره‌ای بود که روی نامه‌هایی که گوتلیب دایملر، یکی از صنعت‌گران بزرگ آلمان پشت نامه‌‌هایی که برای همسرش می‌فرستاد حک می‌کرد.

پسران دایملر ستاره‌ای سه‌پر که در لوگوی مرسدس‌بنز شاهد هستیم را برای نشان‌تجاری خودروهایی با برند DMG به‌ خدمت گرفتند. این خودروها در سال‌های ۱۹۰۰ میلادی راهی بازار می‌شود. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۲۶ بنز و DMG با هم ادغام شدند و لوگوی مرسدس‌بنز که از آن زمان تاکنون دستخوش هیچ تغییری نشده‌ است را در خودروهای این برند شاهد بودیم.

لوگوی برند نورت‌وست ایرلاینز

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

این برند که ۳۲۰ هواپیمای جت مسافربری را در ناوگان خود دارد از سال ۱۹۲۶ تا ۲۰۱۰ به‌صورت مستقل کار می‌کرد و از ۲۰۱۰ به بعد با شرکت هواپیمایی دلتا ادغام شد. در این بین بیشتر مسافرین نورت‌وست ایرلاینز را از روی لوگوی معروف و قدیمی این برند که از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۳ استفاده می‌شد می‌شناختند. در این لوگوی کلاسیک و قدیمی شاهد حضور حرف N هستیم که حرف W به زیبایی و با خلاقیت تمام در آن قرار گرفته است. در نتیجه لوگوی نورت‌وست ایرلاینز بیانگر دو حرف اول این برند باسابقه در پروازهای هوایی است.

لوگوی برند پیکسار

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

کودکان یکی دو دهه اخیر پیکسار را به‌خوبی می‌شناسند، پیکسار سابقه بسیار درخشانی در ساخت کارتون‌هایی با گرافیک کامپیوتری دارد و جالب است بدانید استیو جابز فقید پیکسار را از جورج لوکاس خریداری کرد و نام‌تجاری پیکسار را برای این شرکت موفق انتخاب نمود. جان لستر که جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد و یکی از سمت‌های کلیدی پیکسار را از زمان افتتاح این شرکت تاکنون در اختیار داشته در کنار همکاری برای ساخت کارتون، تلاش ویژه‌ای برای خلق لوگوی برند پیکسار به‌خرج داده است.

اگر به کارتون‌های سینمایی علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که پیکسار با ساخت کارتون معروف داستان اسباب‌بازی به شهرت جهانی رسید و قبل از آن در سطح جهانی کسی پیکسار را نمی‌شناخت. لوگوی پیکسار تا قبل از کارتون داستان اسباب بازی، یک لامپ بود که روی حرف I بالا و پایین می‌پرید تا اینکه حرف I خالی می‌شد.

چنین حرکتی ممکن است برای کسی که داستان طراحی لوگوی برند پیکسار را نمی‌داند بی‌معنا باشد اما در سال ۱۹۸۶، پیکسار انیمیشن کتاهی ساخت که نامزد جایزه فیلم کوتاه در مراسم اسکار شد. در این فیلم دو دقیقه‌ای یک چراغ مطالعه با توپی که سوراخ نمی‌شد دائم بازی کرد. چراغ مطالعه‌ای که در این فیلم طراحی شده بود از مدل واقعی یک چراغ مطالعه ساخت نروژ الهام گرفته شده بود.

از آنجایی که این چراغ مطالعه موفقیت خوبی را برای پیسکار به دنبال داشت و باعث معروف‌شدن این شرکت کوچک شده بود پیکسار تصمیم گرفت تا چراغ مطالعه را به‌صورت نمادین و به یادگار به لوگوی خود اضافه کند.

لوگوی واحد فرماندهی امنیت سایبری ایالات متحده آمریکا

لوگو‌های برند‌های معروف چه چیز‌هایی را پشت خود پنهان کرده اند؟

وظیفه حفظ امنیت سایبری شبکه‌های نظامی آمریکا در برابر حمله‌های اینترنتی بر عهده واحد فرماندهی امنیت سایبری ایالات متحده آمریکا است و در نتیجه لوگوی بسیار جالبی برای این واحد طراحی شده است. این لوگو معنای نهفته‌ای را در خود نهان کرده بود که تا سال ۲۰۱۰ کشف نشد. در آن زمان مجله کامپیوتر وُرد گزارش مفصلی نوشت و مدعی شد یکی از کارشناسان صنعت کامپیوتر با نام شان‌ پاول کارل، موفق شده تا پرده از راز واحد فرماندهی امنیت سایبری ایالات متحده آمریکا بردارد.

کارل متوجه شد حرف‌هایی که در حلقه طلایی این لوگو حک شده‌اند در‌واقع بیانگر نوعی رمزگذاری کامپیوتری از نوع MD۵ هستند، این رمزگذاری از نوع ۱۲۸ بیت است و در بیشتر موارد برای تأیید صحت فایل‌ها استفاده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لوگوی هوایپیمایی ملی ایران (هما) زیباترین لوگوی خطوط هوایی در جهان است

    • بدون نام

      پیکسار وحشتناکه اول میگرده i رو پیدا میکنه و لهش میکنه بعد نگاه میکنه تو دوربین تو چشم ما

    • رامین .ب

      bmw داداش

    • ebliss

      عالی بود

    • بی نام

      خودروی مرسدس یک ستاره سه پره است یعنی مرسدس بر زمین و دریا و آسمان مسلط خواهد شد و اکنون نیز در حال طراحی خودروهایی است که هم در خشکی و هم آب و آسمان حرکت کنند

    • بدون نام

      تو کشور ما هم لوگو طراحی میکنن....
      این لوگوی هواپیماییمون شبیه اختاپوس پرندست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج