۸۰۱۷۳۸
۱۷ نظر
۵۰۰۵
۱۷ نظر
۵۰۰۵
پ

رسانه اصولگرا: کوروش حکومت مومنان را به هم زد

خبرگزاری اصولگرای رسا با با حجت الاسلام علی عزیزی، کارشناس باستان‌گرایی و تاریخ ایران با طرح ایران موضع که «کوروش کدام حکومت را به هم ریخت؟» گفتگویی انجام داده است.

خبرگزاری اصولگرای رسا با با حجت الاسلام علی عزیزی، کارشناس باستان‌گرایی و تاریخ ایران با طرح ایران موضع که «کوروش کدام حکومت را به هم ریخت؟» گفتگویی انجام داده است.

رسانه اصولگرا: کوروش حکومت مومنان را به هم زد

بخشی از این گفتگو را بخوانید:

کوروش هم به اینجا حمله کرد و یهودیان را نجات داد، این مطلب غیر از آن چیزی است که در تاریخ بیان می‌شود؟

کوروش مرکز شهر و مرکز سیاسی حکومت یعنی اوپیس را قتل عام می‌کند و به مرکز یهودیان با افتخار وارد می‌شود. البته بابل منطقه‌ای است که بخشی از آن بابل معروف قرار دارد. بابل نامی یهودی است که معنای آن دروازه خدا (باب ایل) می‌باشد.

آرام آرام با حضور برخی پیامبران و مومنین در حکومت نفوذ کردند و پادشاه نیز به آنها ایمان آورد. اینها جریان توحیدی به راه می‌اندازند و نکته مهم اینجاست که به دست حضرت دانیال می‌رسد. شهر اوپیس به این دلیل شهر موحدان شد که پنجاه سال حضرت دانیال صدراعظم این شهر بود و کارهای اجرایی در دست او قرار گرفت. پادشاه عملا مشغول کار خودش شد و چون مورد اعتماد پیامبر هم بود، چند تا اعجاز اتفاق می‌افتد که حضرت دانیال در آنها حضور داشت.

حضرت دانیال دقیقا چه برنامه‌ای را جلو برد تا بتواند حکومت موحدان را در بابل ایجاد نماید؟

حضرت دانیال با صدراعظم دست به یکی می‌کند تا دین را نگاه دارد. چند جوان که در معبد برای گرفتن درجه نظامی حاضر می‌شوند، رسم سجده بر بت‌ها را زیر پا می‌گیرند و سجده نمی‌کنند. از اینجا اختلاف بختیار با کاهنان روشن می‌شود و کاهنان فشار می‌آورند تا اینکه این جوان‌ها را به آتش بیاندازند. یعنی حکم اعدامشان در یک مراسم جدی برای انداخته شدن در آتش برگزار ‌شود.

اما این سه نفر از آتش زنده بیرون می‌آیند و حضرت دانیال در کنار چند پیغمبر دیگری که همراهشان بودند، از این اتفاق استفاده می‌کنند و بلایی بر سر معبد می‌آورند که کار به جایی می‌رسد تا معبد درخواست اعدام همه آنها را می‌دهد و شورش می‌کنند، آنها شهر را به هم می‌ریزد و نیروهایشان را جمع آوری می‌کنند. این طرف هم جناب دانیال و پیامبران حاضر می‌شوند.

بختیار زرنگی می‌کند و با اینکه دلش به سمت حضرت دانیال بود، ولی این اتفاقات را بهانه می‌کند تا به طریقی بت پرستی را جمع نماید، تصمیم می‌گیرد که هر دو طرف را اعدام می‌کند و هر طرف که زنده ماند، دین آنها را به عنوان دین رسمی معرفی کند.

پس سوال مطرح می‌شود که کوروش کدام حکومت را به هم ریخت؟

دقیقا سوال ما هم همین است که کوروش کدام حکومت را به هم ریخت؟ مردوک به کوروش دستور داد تا به حکومت حضرت دانیال حمله کند. یعنی با کاهنین و بت‌پرستان دست به یکی کرده بود تا علیه حضرت دانیال کاری را پیش ببرد. ما در ادامه این داستان عاقبت را هم می‌دانیم که واقعه پوریم رخ می‌دهد و قتل عام دیگری در اواخر عمر کوروش اتفاق می‌افتد که حضرت دانیال هم در این قتل عام به شهادت می‌رسد و اینجاست که کوروش حکومت توحید را به هم زد.

کوروش در واقع حکومت مومنان را به هم ریخت. حضرت دانیال کاری کرده بود که با بت پرست‌ها درگیر ‌شود ولی یهودیانی را به سرکار می‌آورد که مومن بودند، البته در آن دوران همه یهودیان توبه کردند و راه پیامبران را پیش گرفتند. در زندگی کوروش و واقعه پوریم عکس ماجرای ایمان یهودیان را متوجه می‌شویم و در منشور هم می‌گوید که در معابد را باز می‌کند و جریان بت‌پرستی که حضرت دانیال به هزار زحمت و با دو بار اعدام از بین برده بود، دوباره کوروش رسمیت می‌بخشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این فک نکنم خودش هم فهمیده چی گفته و چی شده!!!!)؟،،،

    • بدون نام

      واقعا

    • بدون نام

      التماس دعا

    • rojina dashtbani

      برترینها واقعا مجله چرت و چندشی شدی از چیا مینویسی الان تنها چیزی که مردم ایران بهش افتخار میکنن کوروش بزرگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر کورش بزرگ پدر ایران در واقع همه میدونن که کورش انسانی بزرگ بوده ولی از کورش به عنوان یه حربه ی سیاسس برای ضربه به هویت ملی استفاده میکنن ولی خودتون خسته نکنید مردم ایران باهوش هستند

    • بدون نام

      شما که کل ملت ایران را بدبخت و ذلیل کردید زیر گرانی بیکاری

    • بدون نام

      التماس تفکر

    • بدون نام

      دمیش گرم.عجب کاری کرده

    • بدون نام

      همین مومن خاوری منظورته؟

    • بدون نام

      اصلا چی نوشتی این چیزها راکه نوشتی یکی مثل من که خودمدبیر تاریخ بودم اولین مرتبه است که می شنوم شما از چه منابع ومخازنی استفاده کرده ای خداوکیلی اول خوب تحقیق کن. وپس از اطمینان انرابه خورد مردم بده تا آنجا که ماتوی این شصت سال عمرمان یادداریم کورش رابنام یک آزادی طلب می شناسند

    • عباس

      نمیدونم کدوم یکی رو قبول کنم .اینو یا اون روایتی که میگه ذوالقرنین همان کوروش است.یکی راهنمایی درست بکنه منو از گیجی در بیاره

    • ir

      چی؟؟۰؟؟؟؟؟؟ خخخخ عجب

    • رضا

      درود بر کوروش بزرگ.

    • بدون نام

      واقعا از برترین ها ممنونم بابت مطالب ولقعی در مورد کوروش.... امید وارم مستدام....

    • بدون نام

      امان از کورش کذایی

    • بدون نام

      کوروش دیگر کی هست !!!

    • بدون نام

      اقا کوروش به احتمال بسیارزیاد ذوالقرنینه که توقرآن اومده..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج