جاباما
۸۰۱۷۴۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

بهروز افخمی: تماشاگر جشنواره واقعی نیست

بهروز افخمی با بیان اینکه درباره جشنواره‌ها نظر خوشی ندارم، گفت: این جشنواره باید تجاری شود و در فصول بی‌رونق، رونقی به سینما ببخشد.

خبرآنلاین: بهروز افخمی با بیان اینکه درباره جشنواره‌ها نظر خوشی ندارم، گفت: این جشنواره باید تجاری شود و در فصول بی‌رونق، رونقی به سینما ببخشد.

بهروز افخمی: تماشاگر جشنواره واقعی نیست

بهروز افخمی کارگردان سینما که به تازگی گفته بود بار دیگر مجری برنامه سینمایی هفت می‌شود اما براساس برخی خبرها این موضوع منتفی شده و او ترجیح داده یک برنامه دیگر را در تلویزیون اجرا کند، در نشست «گفتمان فرهنگی انقلاب» جشنواره فیلم مقاومت اظهار کرد: درباره جشنواره‌ها نظر خوشی ندارم و از فضای جشنواره‌ها خوشم نمی‌آید، چون تماشاگرش واقعی نیست و فضای جشنواره فجر بیشتر شبیه سیرک است.

او با بیان اینکه در ۱۵ سال اخیر جشنواره‌ها تغییر کرده‌اند، افزود: مدارس سینمایی امروز در حال از بین رفتن هستند. در گذشته با ترجمه معدود کتاب‌های سینمایی باید کتاب می‌خواندیم و الآن هم به فارسی و هم انگلیسی است و دسترسی به استادان آسان شده است و به همین دلیل مدارس سینمایی بی معنی شده‌اند.

کارگردان «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ادامه داد: جشنواره‌ها جانشین مدارس سینمایی شده‌اند، چون مسابقه و رقابتی بین فیلمسازان جوان به وجود می‌آید و در ۲۰ سال اخیر جشنواره‌های سینمایی بسیار خوب بودند. معتقدم جشنواره فجر باید تجاری شود و در فصول بی رونق، رونقی به سینما ببخشد و در سه دوره ۱۰ روزه بهمن ماه می‌تواند ادامه پیدا کند. ضمن اینکه گسترش جشنواره‌ها به دلیل اینکه مدارس سینمایی در حال از بین رفتن هستند، بهتر است.

او یادآوری کرد: منتقد اصلی جشنواره فجر، جشنواره عمار است، چون با وجود اینکه بودجه زیادی ندارد، از بعد آکادمیک از فجر جلوتر است. همچنین جشنواره فیلم مقاومت هم امسال رقیب جشنواره فجر است و وقتی با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها صحبت می کردم، متوجه شدم در حال نزدیک شدن به این جشنواره هستند. با وجود تکنولوژی دیجیتال موضوع دانشگاه درحال از بین رفتن است و دانش و بینش به پایان رسیده و ما در حال رسیدن به ایده هستیم و ایده پردازی الآن در سینما بسیار مهم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاری به نوع دیدگاه و نظریات ایشون ندارم.

      منتها این سطح از شجاعت و صراحت لهجه ستودنیه.

      خلاف جهت آب، شنا کردن هنر میخواد. اونم خلاف جامعه‌ی غرب زده ایران و مسئولین بی‌درد و روشنفکران مدعی

    • بدون نام

      حتما شما تماشاگر واقعی هستی که به مردم تهمت میزنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج