۸۰۱۷۶۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ایست وود در ۸۸ سالگی هم می‌تازد

کلینت ایست وود دیرپا و مشهور که متولد شهرستان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا است، جدیدترین فیلم سینمایی اش را آماده نمایش کرده و چنان فیلمی از روز ۲۵ آذرماه توسط شرکت برادران وارنر که از استودیوهای قدیمی هالیوود است، در سطح جهان اکران خواهد شد.

بانی فیلم: کلینت ایست وود دیرپا و مشهور که متولد شهرستان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا است، جدیدترین فیلم سینمایی اش را آماده نمایش کرده و چنان فیلمی از روز ۲۵ آذرماه توسط شرکت برادران وارنر که از استودیوهای قدیمی هالیوود است، در سطح جهان اکران خواهد شد.

ایست وود در ۸۸ سالگی هم می‌تازد

جدیدترین ماجراجویی ایست وود در صحنه هنرهفتم که «The Mule» (قاطر) نام دارد، از مواردی است که وی داستان فیلمش را از روی یک کار مکتوب دیگران اقتباس کرده و این در حالی است که طی ۳۰ سال اخیر که ایست وود دائماً به سطحی بالاتر از گذشته ارتقاء یافته، به نسبتی تقریباً برابر به کتاب های رُمان و سناریوهای همکارانش برای ساختن فیلم های خود روی آورده و در هر دو عرصه درخشیده و تعجب آورتر این که او اینک در ۸۸ سالگی نیز همان قدر پرکار است که بیش از شش دهه پیش در بدو درخشش اش در میان بازیگران هالیوودی و به ویژه کارهای مرتبط با کارآگاه هری کالاهان (ملق به «هری کثیف») پرکار و در جذب تماشاگران موفق بود.

داستانی واقعی

«The Mule» براساس سناریویی که نیک شنک برمبنای مقاله ای طولانی و افشاگرانه به نام «قاطر موادمخدری کارتل ۹۰ ساله سینالوا» نگاشته، ساخته شده و داستانی واقعی را شرح می دهد و از مردی پیر به نام لئو شارپ (با بازی خود ایست وود) یاد می کند که سابقه حضور در جنگ جهانی دوم را دارد اما در دهه ۱۹۸۰ در کارهای خلاف قانون غرق می شود و به توزیع و فروش موادمخدر می پردازد و به گماشته کارتل پرنفوذ موادمخدری سینالوا تبدیل می گردد.

این اولین فیلم ایست وود بعد از کار سال ۲۰۱۲ وی به نام «دردسرهای پیچ و تاب» است که در آن به بازیگری هم پرداخته است و از زمان «گرن تورینو» در سال ۲۰۰۸ نیز اولین مورد است که خود او رل اول را برعهده گرفته است. فیلم البته سرشار از نامداران دیگری مثل لارنس فیشبرن، مایکل پنا، دایان ویست و اندی گارسیا هم هست و بردلی کوپر که این روزها نوستاره و از مردان اول هالیوود شده و پیشتر هم با ایست وود کار کرده بود، در این فیلم نیز آن تجربه را تکرار کرده است.

انتقال قدرت

ایست وود که این فیلم را در ماههای ژوئن تا اوت امسال در شهرهای آتلانتا و آگوستا در ایالت جنوبی جورجیای آمریکا تصویربرداری کرد و از دخترش آلیسون ایست وود هم در جمع بازیگران فیلمش سودجسته است، در شرایطی همه کاره فیلم «قاطر» به حساب می آید که سه سال پیش کمپانی ایمپراتیو روبن فارشر را برای ساخت این فیلم استخدام کرده بود اما از ابتدای سال ۲۰۱۸ مشخص شد که در یک انتقال قدرت رایج در شهرک رویاسازی های کاذب (هالیوود) ایمپراتیو با مالپاسو که کمپانی متعلق به ایست وود است بر سر سپردن پروژه به وی به توافق رسیده است.

توفیق های باورنکردنی

چه چیزی بهتر از این زیرا راجع به مردی صحبت می کنیم که بیش از ۶۵ سال در دنیای بازیگری فعال بوده و در امر کارگردانی نیز به طرزی باورنکردنی طی ۳۰ سال اخیر اوج گرفته است. کار کلاسیک وسترن سال ۱۹۹۲ ایست وود به نام «نابخشوده» و داستان عاطفی مبتنی بر ورزش مشتزنی وی به نام «عزیز یک میلیون دلاری» در سال ۲۰۰۴ اسکارهای بهترین فیلم و برترین کارگردانی را ربودند و وی از ۱۹۹۵ به بعد کارهایی فراموش نشدنی همچون «پل های مدیسون کانتی»، «رودخانه مرموز»، «نامه هایی از ایروجیحا»، «Changeling»، «شکست ناپذیر»، «جی.ادگار» و «سالی» را هم روانه پرده های نقره ای کرده است.

کوچ از دنیای اسپاگتی

بله، ایست وود دیگر همان هنرپیشه صرف آرام و به ظاهر کم هنری نیست که در وسترن های اسپاگتی (ایتالیایی) سرجیو لئونه همچون «برای یک مشت دلار» مشهور شد و البته همان آثار نیز با گذشت زمان تبدیل به فیلم های بدعت گذار در هنرسینما شده اند و به نیکی از آنها یاد می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلا این انسان واسه سینما ساخته شده.

    • مهدی

      درسه گانه ی دلار و در فیلم برای چند دلار بیشتر ایستوود با الاغش وارد شهر میشه که توسط اوباش مورد تمسخر قرار می گیره ... دربرگشت انتقام خوبی میگیره که بسیار دیدنی و هیجان آوراست ... درود بر او

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج