۸۰۱۷۸۸
۷ نظر
۵۰۳۴
۷ نظر
۵۰۳۴
پ

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

شاید واژه اعتیاد، شما را یاد مواد مخدر و مشروبات الکی بیاندازد اما رفتارهای دیگری هم هستند که می توانند تبدیل به اعتیاد شوند. اگر دوست دارید بدانید که چه کارهایی می توانند شما را معتاد کنند، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: شاید واژه اعتیاد، شما را یاد مواد مخدر و مشروبات الکی بیاندازد اما رفتارهای دیگری هم هستند که می توانند تبدیل به اعتیاد شوند. اگر دوست دارید بدانید که چه کارهایی می توانند شما را معتاد کنند، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بالم لب

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

اگر به افرادی که از بالم لب استفاده می کنند دقت کرده باشید، حتما متوجه شده اید که این عمل را مدام تکرار می کنند. در واقع استفاده از بالم های لب اعتیادآور است. در برخی از مواد اولیه این لوازم آرایشی ماده ای ست که پس از مدتی موجب خشکی لب ها می شود، از این رو ما احساس می کنیم که دوباره به آن نیاز داریم. یکی دیگر از دلایل اعتیاد به این لوازم آرایش بافتی ست که هر بار با زدن آن روی لب هایمان احساس می کنیم. در واقع در نبود این ماده، احساس می کنیم که لب هایتان چیزی کم دارد.

ورزش کردن

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

افرادی که عادت به ورزش دارند، اگر روزی ورزش نکنند احساس می کنند که روزشان کامل نشده است. در واقع آنها به این باور رسیده اند که ورزش اولویت زندگی شان است. آنها حتی از ورزش به عنوان راهی برای کنترل احساسات شان، از کاهش استرس گرفته تا عصبانیت، استفاده می کنند.

جراحی پلاستیک

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

جراحی پلاستیک هم می تواند تبدیل به اعتیاد شود. حتما دیده اید کسانی که بینی شان را عمل کرده اند، دوست دارند به دیگر اجزای صورت شان هم دست ببرند. به عنوان مثال وقتی فردی برای اولین بار بوتاکس می زند و چین و چروک هایش از بین می رود، دوست دارد که دیگر ایرادهای صورت اش هم برطرف کند. در واقع میل انسان به دیدن زیبایی ست که این اعتیاد را ایجاد می کند.

تتو

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

تحقیقات نشان داده که ۴۵ میلیون آمریکایی به روی بدن شان تتو کردند و از آن میان ۳۲ درصد اعتراف کرده اند که به این کار اعتیاد دارند. اما چرا؟ این اعتیاد جنبه روانشناسی دارد. در حقیقت فکر شما روی بدن تان هم تاثیر می گذارد. اگر شما فکر کنید که با تتو دیگران نظرشان نسبت به شما تغییر خواهد کرد و اعتماد به نفس تان افزایش خواهد یافت، ترغیب می شوید که این کار را ادامه دهید.

خرید کردن

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

چرا اکثر آدم ها به خرید کردن اعتیاد پیدا می کنند؟ تحقیقات نشان داده که با پوشیدن لباس نو، ما حس بهتری نسبت به خودمان پیدا خواهیم کرد، علاوه بر آن احساس می کنیم که همه چیز در کنترل ما قرار دارد. اما چگونه بفهمیم که به این کار اعتیاد داریم؟ به رفتارتان دقیق تر شوید. اگر شما برای درمان ناراحتی، استرس یا عصبانیت تان به سمت خرید می روید، اگر سعی دارید که خرید نکنید اما نمی توانید جلوی خودتان را بگیرید و اگر قبض هایتان را از دید دیگران پنهان می کنید، بدانید که به خرید کردن اعتیاد دارید.

گوش دادن به موسیقی

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

عکس العملی که بدن ما نسبت به موسیقی نشان می دهد، مانند زمانی ست که به آن غذا می دهیم. در واقع بدن ما با گوش کردن به موسیقی دوپامین آزاد می کند. این ماده باعث می شود که بخواهیم این رفتار را بارها و بارها تکرار کنیم.

برنزه کردن

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

برنزه شدن در میان زنان و مردان جوان بسیار رواج دارد. تحقیقات نشان داده افرادی که پوست برنزه ای دارند، حس استقلال و اعتماد به نفس بالاتری دارند. اشعه UV، آندورفین تولید می کند، هورمونی که منجر به حس خوب در بدن می شود و به تبع شما را وادار می کند که بیشتر به این سالن ها سر بزنید.

افکار منفی

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

مهم نیست که فکرهای منفی شما در چه زمینه ای ست، اضافه وزن یا ترس از آینده، اگر مدام ذهن تان درگیر افکار منفی باشد، به این حالت اعتیاد پیدا خواهید کرد. به افکاری که در سر دارید فکر کنید، آیا شما مدام دیالوگ های منفی را با خودتان مرور می کنید؟ اگر اینطور است، بهتر است که هر چه زودتر این عادت را کنار بگذارید.

بازی های ویدیویی

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

چه کسی از بردن بدش می آید. در واقع حس برنده بودن ما را وادار می کند که مدام برایش به رقابت بپردازیم. دنیای بازی های رایانه ای بسیار هیجان انگیزتر از دنیای واقعی ست، از این رو پس از مدتی راهی برای تخلیه انرژی و استرس و در نهایت تبدیل به اعتیاد می شود.

عشق

کارهای روزمره ای که اعتیاد می‌آورد

افرادی که یک بار طعم عشق را چشیده اند می دانند که چقدر زندگی بدون عشق سخت است. در واقع حس رمانیک عاشقی می تواند اعتیادآور باشد. محققان پس از تحقیقات طولانی، به این نتیجه رسیده اند حسی که افراد برای پیدا کردن عشق دارند درست مانند حسی ست که افراد معتاد برای رسیدن به مواد تجربه می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا کارایی که انجام نمی دم

    • بدون نام

      شبکه های اجتماعی هم بهش اضافه کن

    • AloneBoy

      و مرگ ...

    • دراکولا تا به تا

      من یه معتادم :(

    • طراوت

      ممنون جالب بود.

    • بدون نام

      قهوه در راس با اختلاف زیاد .

    • میگ میگ

      تا باشه اعتیاد از نوع عاشقی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج