جاباما
۸۰۱۸۰۴
۳ نظر
۵۰۲۳
۳ نظر
۵۰۲۳
پ

آثار هنری ارزشمندی که در سطل زباله پیدا شدند!

«توماس شولتز» و «لری جوزف» پس از خرید خانه ای در سال ۲۰۰۷ میلادی، بیش از ۳۰۰۰ تابلو از هنرمندی به نام «أرثر بیناجیان» پیدا کردند. این نقاش در سال ۱۹۹۹ میلادی از دنیا رفته و وصیت کرده بود تا خانواده اش همه آثار را از بین ببرند اما آنها نتوانسته بودند این کار را انجام بدهند و به جای سر به نیست کردن تابلوها آنها را در خانه خالی جا گذاشتند و رفتند.

وبسایت تابناک‌باتو : بسیاری از آثار هنری با گذشت زمان گرانقیمت‌تر شده و ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. به همین دلیل، اغلب در مکانی امن و یا در موزه‌ها نگهداری می‌شوند. با وجود این، در برخی شرایط نادر، آثار هنری با ارزش، در اماکن به شدت عجیبی کشف شده اند، یکی از این مکان‌ها سطل زباله است. از تابلو‌ها گرفته تا مجسمه‌ها و تماثیل، در این گزارش با مشهورترین آثار هنری که در مکان‌های مهجور و زباله‌ها یافت شده و میلیون‌ها دلار قیمت دارند آشنا شوید.

۱. مجسمه طلایی بودا پنهان شده در یک مجسمه گچی

آثار هنری ارزشمندی که در سطل زباله پیدا شدند!

در فرآیند انتقال مجسمه گچی بودا به خارج از معبد برای جاسازی آن در محل نگهداری مهملات، مجسمه اشتباهی از دست کارگری افتاد و تکه تکه شد. اما این اتفاق باعث کشف مجسمه بودا از طلای خالص شد که آن را درون مجسمه گچی پنهان کرده بودند.

۲. آثار هنری گرانقیمت با قیمتی بیش از ۳۰ میلیون دلار در خانه مهجور

آثار هنری ارزشمندی که در سطل زباله پیدا شدند!

«توماس شولتز» و «لری جوزف» پس از خرید خانه‌ای در سال ۲۰۰۷ میلادی، بیش از ۳۰۰۰ تابلو از هنرمندی به نام «أرثر بیناجیان» پیدا کردند. این نقاش در سال ۱۹۹۹ میلادی از دنیا رفته و وصیت کرده بود تا خانواده اش همه آثار را از بین ببرند، اما آن‌ها نتوانسته بودند این کار را انجام بدهند و به جای سر به نیست کردن تابلو‌ها آن‌ها را در خانه خالی جا گذاشتند و رفتند. قیمت آثار به جای مانده حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شد.

۳. تابلوی هنری اثر جکسون پولاک

آثار هنری ارزشمندی که در سطل زباله پیدا شدند!

«تری هورتون» در دهه نود قرن پیش از یک مغازه سمساری تابلویی به قیمت پنج دلار خرید تا به دوست نزدیکش هدیه بدهد. قبل از این که این کار را انجام بدهد معلم هنرش درباره تابلو با او صحبت کرد و گفت، شیوه‌ی منحصر به فرد نقاشی، احتمالاً به هنرمندی معروف به نام «جکسون پولاک» تعلق دارد. پس از بررسی‌های انجام شده، قیمت این تابلو ۵۰ میلیون دلار برآورد شد و در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

۴. مجسمه مایا که در یک بشکه کشف شد

آثار هنری ارزشمندی که در سطل زباله پیدا شدند!

«نیک دی مولولا» کارمند یک شرکت خدماتی که در حال تمیز کردن یک آپارتمان بود بشکه‌ای در بسته را پیدا کرد و آن را به دور از زباله‌های دیگر در گوشه‌ای قرار داد. «نیک» پس از چند سال به آپارتمان باز می‌گردد و درِ بشکه را باز می‌کند و چند قطعه باستانی متعلق به تمدن مایا را در آن پیدا می‌کند که ۱۶۵۰۰ دلار قیمت داشتند.

۵. پوستر یک فیلم نادر

آثار هنری ارزشمندی که در سطل زباله پیدا شدند!

یک فعال در موزه هنری «لورا استوفر» که در میان محتویات مغازه مستعمل فروشی جستجو می‌کرد یک پوستر نایاب از فیلم کلاسیکی که در سال ۱۹۳۰ میلادی تولید شده بود را به قیمت اندکی خرید. این پوستر که به فیلم All Quiet on the Western Front تعلق داشت، بسیار نایاب و قیمتی بود.

۶. آثار هنری نازی‌ها پنهان شده در یک آپارتمان کوچک

آثار هنری ارزشمندی که در سطل زباله پیدا شدند!

افسران پلیس در سال ۲۰۱۲ میلادی برای کشف گنجی حاوی ۱۳۰۰ تابلوی به سرقت رفته در جنگ جهانی دوم از سوی نازی ها، وارد آپارتمان کوچکی در مونیخ شدند. در نهایت متوجه شدند، مردی به نام «کورنلیوس گورلیت» این آثار را در کنار مجموعه‌ای از اشیایِ بی مصرف تا زمان مرگش انبار کرده بوده است. این آثارِ هنری گمشده، در دوران رژیم نازی در آلمان به عنوان «هنر منحط» جمع‌آوری شده بودند.

۷. تابلوی هنری گرانقیمت در خیابان

آثار هنری ارزشمندی که در سطل زباله پیدا شدند!

«الیزابت جیبسون» در خیابانی در منهتن نیویورک قدم می‌زد که ناگهان با تابلوی خوش رنگی مواجه شد که در کنار مقداری زباله افتاده بود. الیزابت، تابلو را که به نظرش زیبا می‌رسید برداشت و به خانه اش برد. پس از چندی مشخص شد که این تابلو به یک نقاش مکزیکی به نام «رافینو تامایو» تعلق دارد و قیمت آن حدود یک میلیون دلار است.

۸. مجسمه مصری، پایه نگهدارنده دوچرخه

آثار هنری ارزشمندی که در سطل زباله پیدا شدند!

این مجسمه را که همه فکر می‌کردند ارزشی ندارد و تا سال‌ها به عنوان پایه نگهدارنده دوچرخه استفاده می‌شد، دو کارگر موزه God's House Tower ساوثهمپتون دریافتند که در واقع یک اثر هنری با عمر ۲۷۰۰ سال است. این مجسمه که از روی یک (فرعون) ساخته شده بود به تالار نمایش موزه منتقل شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط موندم اون نقاشی های خط خطی چی داره که هزاران دلار میارزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کنم به خاطر شیوه منحصر به فرد نقاشی باشه(همونطور که تو متن گفته)
        درسته که الان کلی از اینطور نقاشیا میبینیم ولی اولین کسایی که این مدلی نقاشی کردن و احساسات و تفکراتشون رو این شکلی روی بوم آوردن (بدون تقلید از دیگران) اثرشون ارزشمنده ؛از این نظر هم مهمه که جریان ساز بوده روششون و بعدها هزاران نفر ازشون تقلید کردن


        نکته دیگه ام اینه که این نقاشی رو یه آدم خیلی مهم (جکسون پولاک در هنر آدم مهم و جریان سازیه) کشیده

    • ماجی

      ما که از این شانس ها نداریم یه همچو چیزی بتورمون بخوره خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج