۸۰۲۱۰۵
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

آمریکا ۱۵ میلیارد دلار تسلیحات به ریاض می‌فروشد

وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که این کشور در راستای یک توافق دفاعی با عربستان سعودی، ۱۵ میلیارد دلار تسلیحات به ریاض می فروشد.

خبرگزاری ایسنا: وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که این کشور در راستای یک توافق دفاعی با عربستان سعودی، ۱۵ میلیارد دلار تسلیحات به ریاض می فروشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا افزوده است: مقام های سعودی و آمریکایی روز دوشنبه گذشته توافقی را امضا کردند که بر اساس آن عربستان سعودی ۴۴ فروند موشک تاد را در کنار موشک ها و تجهیزات دیگر از این کشور خریداری می کند.

تاد (THAAD) مخفف (Terminal High Altitude Area Defense) یا «پدافند هوایی مرحله پایانی ارتفاع بالا» است که یک سامانهٔ موشکی ضد بالیستیک است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده‌است.

وزارت خارجه آمریکا افزوده است: موضوع فروش سامانه ضد موشکی تاد از دسامبر ۲۰۱۶ مطرح بود که پس از گفت و گوی تلفنی اخیر میان رئیس جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان قرارداد آن نهایی شد.

یک مقام سعودی به رویترز گفته است، موضوع این قرارداد تسلیحاتی در تماس تلفنی اواخر سپتامبر میان دونالد ترامپ و سلمان بن عبددالعزیز مورد بررسی قرار گرفت.

دولت ترامپ و شرکت های اسلحه سازی آمریکا در هفته های گذشته و پس از قتل جمال خاشقچی تلاش کردند تا قرارداد ۱۲۰ میلیارد دلاری فروش سلاح به عربستان را حفظ کنند.

جیمز متیش وزیر دفاع آمریکا و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه به کنگره رفتند و در مقابل فشارهای داخلی و جهانی که به منظور مجازات عربستان ایجاد شده است، از این متحد عرب خود دفاع کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اما تاکنون با وجود مدارک آشکار، از نقش مستقیم بن سلمان در قتل خاشقچی چشم‌پوشی کرده است.

خاشقچی که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، چند هفته پیش برای کارهای اداری به کنسولگری عربستان در ترکیه مراجعه کرد و در آنجا به قتل رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت به ترامپ که که چشمش کوره و گوشش کره و زبانش لاله در مقابل جنایات ال سقوط فقط پول براش هیچ چیز دیگه مهم نیست

    • adnan0258

      ماشاءالله همه جا هس خخخ قاشقچی

    • ناشناس

      عربهای بزدل و مزدور از ترس جان حقیر و بی مقدارشون پولهایی که متعلق به مردمش هستند رو صرف خرید تجهیزات جنگی میکنند ولی بعدا علیه تودشون و هم پیمانهای جنایتکارشون بکار گرفته میشود البته اگر کارایی مثبتی داشته باشن

    • سهیل

      انشاءالله همه این تسلیهات برای مبارزه با خود استکبار بدست یاران امام زمان ع می افتد وآرزوی استفاده از آن را بن سلمان وامثالهم به جهنم خواهند برد

    • سهیل

      انشاءالله همه این تسلیهات برای مبارزه با خود استکبار بدست یاران امام زمان ع می افتد وآرزوی استفاده از آن را بن سلمان وامثالهم به جهنم خواهند برد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج