۸۰۲۱۸۳
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

چند درصد افغانی‌ها در ایران زندگی می‌کنند؟

مدیرکل اتباع استاندری کرمان به جمعیت ۳۰ میلیون نفری کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: حدود ۳ میلیون تبعه افغانی معادل ۱۰درصد جمعیت کشور افغانستان در ایران هستند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل اتباع استاندری کرمان به جمعیت ۳۰ میلیون نفری کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: حدود ۳ میلیون تبعه افغانی معادل ۱۰درصد جمعیت کشور افغانستان در ایران هستند.

حمید شمس الدینی امروز در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی پناهندگان که با حضور کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از مقامات قضائی استان کرمان اظهار کرد: مهمترین بخشی که در حوزه اتباع ضرورت دارد و نیاز داریم که تببین گردد این است که نگاه تهدیدی به اتباع بیگانه به نگاه فرصتی تغییر یابد.

وی گفت: در حال حاضر استان کرمان به عنوان اولین استان و اولین خاکریز حضور پناهندگان از مرزهای شرقی به ویژه کشور افغانستان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به ۳۰۰ هزار نفر از پناهندگان افغان در استان کرمان حضور دارند، بیان کرد: طبق آمارها معادل ۱۰درصد جمعیت استان کرمان را تبعه افغانستانی تشکیل می دهند.

شمس الدینی اعلام کرد: طی ده سال گذشته قریب به هفتصد هزار نفر از اتباع غیرمجاز از استان کرمان طرد شده‌اند اما کماکان جمعیت ثابتی از پناهندگان و مهاجرین در استان داشته ایم.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: در کنار آحاد جامعه، پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران حق دارند برای رفع مشکلات و مخاصماتشان برای تظلم خواهی به دستگاه قضائی مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، محمد باقر اسلامی در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی پناهندگان اظهار کرد: نگاه دادگستری استان کرمان به بحث اتباع بیگانه، نگاه ساماندهی است.

وی به اهمیت موضوع پناهندگی اشاره کرد و افزود: بحث پناهندگی موضوعی همزاد بشر است و هر انسانی که احساس ظلم در جایی می کرد یا محل زندگی خود را مناسب نمی دید به یک منطقه دیگر پناه می برد. در دین مبین اسلام بحث پناهندگی و پناه جویی مورد نظر قرار گرفته است و خداوند متعال در آیه ۶ سوره توبه دستور می دهد حتی اگر یکی از مشرکین به سوی شما پناه آورد به آن پناه دهید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طبق ماده ۱۲اعلامیه حقوق بشر اسلامی "هرانسانی بر طبق شریعت حق انتخاب و انتقال مکان اقامت در داخل و خارج کشورش را دارد و در صورت تحت ظلم قرار گرفتن می تواند به کشور دیگر پناهنده شود، به کشور پناهنده واجب است که با او مدارا کند تا اینکه پناهگاهی برایش فراهم شود".

این مقام قضائی در ادامه بیان کرد: طبق ماده ۱۲اعلامیه جهانی حقوق بشر "هرکس حق دارد در برابر شکنجه و آزار پناهگاهی جستجو کند و در کشورهای دیگر پناه اختیار کند".

وی عنوان کرد: موضوع حق امنیت قضائی برای پناهندگان مورد تاکید است و تصور اینکه در واقع یک اجتماع بدون دخالت قوه قضائیه توانمند، قادر است امنیت قضائی و اجتماعی خود را تامین کند غیرممکن است. قوه قضائیه باید در صحنه های اجتماعی با قوت و نهایت توان حضور داشته باشد تا حاکمیت بتواند امنیت اجتماعی خود را اجرا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس دولت و نظام کی میخواهند افغانها را به کشورشان بر گردانند انها اب را به روی ایران میبندند انوقت اینهمه از انواع یارانه ها استفاده میکنند ده در صد پناهنده جمعیت کمی نیست مسولان طوری میگویند که‌گویا این سر زمین وقف انهاست از انطرف کلی عرب در ایران هستند

    • M

      نباید بیان

    • سهیل

      باچه منطقی این همه افغانی در ایران هستند ودومیلیون فرصت شغلی را از هموطنان ما گرفته اند اگر انساندوستانه هست جوانان بیوار ما هم کم از آوارگان افغانی نیستند شما می توانید با یک اقدام آنهارا که از مناطق ناامن به ایران می آیند به مناطق امن افعانستان ترانسفور کنید

    • A 21

      پیشنهاد میکنم حتما تشریف ببرید باقرشهر و محله‌های اطرافش به ندرت ایرانی پیدا میشه اکثرشون هم، خونه دارن ولی ما جوانها بیکار و مجرد موندیم هیچ ننگی از این بالاتر نیست

    • علیرضا

      اگردرکرمان که کم جمعیت واز نظر اشتغال کمی داردسیصدهزارنفرمهاجر افغان باشد؛پس درشهرهای بزرگ مانندمشهد تهران اصفهان شیراز ؛بایدبالای سه ملیون نفرباشندزیرا درهرکوچه وبازاری بی شمارهستنددولت هنوز نتوانسته آمار دقیق دهد ؛امابیش ازسه میلیون درکشورایران هستند ؛مقامات هم خودشان رابا آیه وحدیث قانع میکنند اماتهدیدامنیت ملی وتهدید اشتغال برای کارگران ایرانی رادر نظر نمیگیرند؛بااینکه تاریخ در گذشته های دور؛چیزدیگری رااز کشورهمسایه افغان نشان میدهد؛شاید تاریخ دوباره تکرارشود

    • بدون نام

      این فرمایشات چیه اونها روی تخم چشم مسئولان جا دارند

    • بدون نام

      من فکر میکنم دولت ما اصلا آمار دقیقی از مهاجر های افغانی ندارد. و آمار از روی حدس و گمان است .چون اصلا مبادی ورود و خروجیشان غیر قانونی و بدون کنترل است . چون من کارگر افغانی داریم و قاچاقی میان .

    • بدون نام

      ۹۹ درصد :)

    • بی نام

      به لطف گرانیها همه رفتن

    • بدون نام

      مگه کوری همه چشم بادمی هستنند

    • بزرگمنش

      افغانیا همه از ایران اومدن ترکیه
      ولی اردوغان از تجربه ایران دراین چهل سال عبرت گرفته و میخواد همشونو برگردونه افغانستان.
      بخاطر بی ارزش شدن پول ایران بزودی باید جوانهای ایرانی برن افغانستان کار کنن

    • بدون نام

      زنده باد اردوغان

    • بدون نام

      حدود99.9درصد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج