۸۰۲۲۴۷
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

هوک:تحریم‌ها تا فروپاشی اقتصادی ایران ادامه دارد

هوک تاکید کرد که رفتار ایران برای زمان زیادی قابل تحمل نخواهد بود و تحریم‌های ما علیه ایران برای کاهش توان مالی این کشور و تا زمان تغییر رفتار آنها ادامه خواهد یافت.

یورونیوز: ایالات متحده روز پنج‌شنبه قطعاتی از سلاح‌های ایرانی مورد استفاده شبه نظامیان فعال در یمن و افغانستان را در راستای اعمال فشار بر این کشور برای کاهش فعالیت‌های منطقه‌ای آن به نمایش گذاشت.

این دومین بار بود که وزارت دفاع آمریکا، سلاح‌های ایرانی مورد استفاده در یمن را که توسط عربستان سعودی در اختیارش گذاشته می‌شوند، به نمایش می‌گذاشت.

برایان هوک، مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در این مراسم گفت که پیشتر نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در رویدادی مشابه تلاش کرد تا خطرات برنامه تسلیحاتی ایران در منطقه را نشان دهد.

آقای هوک که در پایگاهی نظامی سخن می‌گفت، اعلام کرد که مطابق اسناد موجود، دخالت نظامی ایران در منطقه رو به افزایش است و این کشور همچون گذشته و بر خلاف قطع‌نامه‌های سازمان ملل به ارسال سلاح به کشورهای درگیر جنگ ادامه می‌دهد.

وی افزود، در حال حاضر ایران با تجهیز نظامی حوثی‌ها یک مانع جدی برای برقراری صلح در یمن به شمار می‌رود.

آقای هوک تصریح کرد که حمایت موشکی ایران از شبه نظامیان شیعه در عراق، طالبان در افغانستان، حزب الله در لبنان و نیز دولت اسد در سوریه، بازگشت آرامش به کشورها را نیز دشوار کرده است. وی با اشاره به تهدیدهای ایران درباره بستن تنگه هرمز گفت آمریکا اجازه نخواهد داد این معبر عبور نفت بسته شود.

مسئول گروه ویژه اقدام ایران توضیح داد که ایران بزرگ‌ترین برنامه تولید و توسعه موشک‌های بالستیک را در منطقه دارد و همین امر امنیت تجارت در منطقه را از جمله از طریق تنگه باب‌المندب، به خطر انداخته است.

آقای هوک تاکید کرد که این رفتار ایران برای زمان زیادی قابل تحمل نخواهد بود و تحریم‌های ما علیه ایران برای کاهش توان مالی این کشور و تا زمان تغییر رفتار آنها ادامه خواهد یافت.

او خاطر نشان کرد که این انتخاب با ایران است که این کشور یا همچنان «بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان» باقی بماند و یا دچار فروپاشی اقتصادی شود.

ایران متهم به حمایت از شبه نظامیان حوثی در یمن است؛ کشوری که در جریان جنگ داخلی سه ساله آنها با نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان، عملا با فاجعه انسانی رو‌به‌رو است.

در همین حال سنای آمریکا روز چهارشنبه خواستار توقف حمایت نظامی این کشور از عربستان در جریان جنگ یمن شد.

در چنین شرایطی اگر دخالت نظامی ایران در یمن، افغانستان و سایر کشورها نیز به اثبات برسد، به معنای نقض قطعنامه‌های سازمان ملل خواهد بود. رخدادی که می‌تواند ایران را تحت تحریم‌های تازه سازمان ملل قرار دهد.

البته پنتاگون اعلام کرده که هنوز به طور قطع نمی‌تواند در مورد موعد انتقال این سلاح‌ها از ایران به یمن و زمان استفاده آنها اعلام نظر کند.

در میان این سلاح‌ها، موشک «صیاد-۲» نیز به نمایش گذاشته شده که در سال ۲۰۱۸ توسط حوثی ها در یمن مورد استفاده قرار گرفته و به گفته پنتاگون توسط ایران تولید شده است.

همچنین وزارت دفاع آمریکا مدعی شده که راکت «فجر» که توسط نیروهای طالبان در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته، توسط ایران تولید شده است. در همین رابطه آمریکا اخیرا دو نیروی سپاه قدس ایران را به اتهام ارتباط با شبه نظامیان طالبان تحریم کرد.

آمریکا حدود شش ماه پیش و در انتقاد از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و تلاش این کشور برای صدور تروریسم از طریق برنامه منسجم تسلیحاتی، به طور یک‌جانبه از برجام خارج شد و تحریم‌های اقتصادی گسترده‌ای را علیه این کشور به اجرا گذاشته است. همزمان آمریکا در تلاش است تا ادعاهای خود در مورد ایران را به اثبات برساند و همسویی بیشتری از جامعه جهانی برای تحریم ایران جلب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تبریز

      کبک سرشو فرو میکنه توی برف فکر میکند کسی نمیبینه!

    • بدون نام

      تو دیگه چی میگی جوجه

      پاسخ ها

      • بدون نان

        تو چی میگی

    • ع

      واقعا مسخره است اقای هوک اظهاراتت دراین مورد . شما افکار عمومی جهان را به سخره گرفتید دروغ وفرافکنی در روز روشن جای بسی تاسف است ،

    • بدون نام

      فقط چرت پرت و حرف مفت ...

    • بدون نام

      داره زمینه قطعنامه شورای امنیتت علیه برنامه موشکی ایران تدارک میکنه موفق هم میشه حالا صبر کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینقدر نترسید، آمریکا منزوی میشه و اقتصادش نابود میشه، چون فقط به فکر خودشه و تو دنیا داره منفور میشه! رسواییش برای مثال تو مسئله حقوق بشر و قتل خاشقچی، معرکس!

    • بدون نام

      گزافه گویی میکنه پول گرفته بر علیه ایران حرف بزنه؟!

    • جرج سوروس

      لطفا این آقا ها رو از پشت اسم این مردک حذف کنید

    • بدون نام

      پس اون سلاح هایی که میلیارد میلیارد به سعودیها میفروشی این وسط تکلیفش چیه. ببین دنیا دست چه حیوونای به ظاهر آدم افتاده. هر روز روی سر اون بیچاره ها موشک و بمب آمریکایی ریخته میشه هیچ کس چیزی نمیگه ولی ببینین اون دو تا موشکی که یمنی ها میزنن چقد براشون دردناکه.

    • بدون نام

      پس اون سلاح هایی که میلیارد میلیارد به سعودیها میفروشی این وسط تکلیفش چیه. ببین دنیا دست چه حیوونای به ظاهر آدم افتاده. هر روز روی سر اون بیچاره ها موشک و بمب آمریکایی ریخته میشه هیچ کس چیزی نمیگه ولی ببینین اون دو تا موشکی که یمنی ها میزنن چقد براشون دردناکه.

    • بدون نام

      فعلا که همه کشورها دارن دلار رو از چرخه اقتصادیشون حذف میکنن!!! حالا کی اقتصادش و پولش بی ارزش میشه و فرومیپاشه؟!!!

    • بدون نام

      فکر میکنه تا ابد زنده و مدیر است .وایرانی تسلیم پذیر.
      چقدر احمق است، که این نکته ساده را نمیفهمد

    • ایرانی

      خیلی کورخواندی
      بدبخت ها

    • سهیل

      کوپک اوغلی بزرگتر از تو هم نتوانستند خدشه ای به اراده این مردم خدشه وارد کنند توکه یک جوجه یانکی بیشتر نیستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج