۸۰۲۲۴۹
۲۶ نظر
۵۰۰۸
۲۶ نظر
۵۰۰۸
پ

مهدی چمران: تهران تعطیل است

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: در دوره جدید شورای شهر یک سری شعار‌ها داده شد که باعث شدند شهر تعطیل شود و الآن نیز شهر تعطیل است.

خبرگزاری تسنیم: مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: انتخابات شورای شهر در این دوره به‌شدت تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت و اعضای این شورا کنار رئیس جمهور رأی آوردند و این در حالی است که امروز مردم هنوز اسم اعضای شورای شهر به‌جز یکی دو نفر را نمی‌شناسند.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره جدید شورای شهر یک سری شعار‌ها داده شد که باعث شدند شهر تعطیل شود و الآن نیز شهر تعطیل است و اگر کاری هم انجام می‌شود به‌خاطر سرعت کار‌ها در دوره قبل بوده، افزود: اگر وضع به همین شکل پیش برود باید شاهد توقف‌های بیشتری در شهر تهران باشیم.

وی با ابراز اینکه امروز شهر تهران حالت بلاتکلیفی و انتظار دارد، اظهار کرد: کار‌های شورا بیشتر تبلیغاتی است به‌گونه‌ای که یکی از همفکران این آقایان گفته بود "این لپ‌تاپ‌ها را کنار بگذارید و کار کنید".

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به شعار‌های داده‌شده در خصوص صدور حکم شهردار جدید تهران تصریح کرد: حکم قالیباف ظرف ۱۵ روز و حکم احمدی‌نژاد ظرف ۲۰ روز صادر شد؛ این گونه نبود که در این مدت از کار کردن خبری نباشد.

وی با بیان اینکه آنچه در سامانه شفافیت شورای شهر است آن موقع هم بود، تصریح کرد: نظارت و حسابرسی شهرداری وظیفه شوراست، با وجود این، باید حسابرس‌های مورد قبول و قسم‌خورده‌هایی که شناخته‌شده هستند برای حسابرسی مورد استفاده قرار گیرند و ما این حسابرسی را انجام داده‌ایم و نتیجه آن را در سطح شورای شهر خوانده‌ایم.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: قانون پول‌شویی سال‌هاست تصویب شده، با وجود این، اگرچه در شهرداری پولشویی نیست، چون درآمدهایش مشخص است، ولی ما این مورد را هم بررسی کرده‌ایم، از این رو ما در شورای شهر وقت می‌گذاشتیم تا حسابرس‌ها خلاصه‌ای از حسابرسی‌هایی را که انجام داده‌اند قرائت کنند. ما برخی‌ها را نیز به سازمان بازرسی و قوه قضاییه می‌فرستادیم و می‌گفتیم که مثلاً این شرکت تخلف کرده است.

وی گفت: ما با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) قرارداد می‌بستیم، چون قرارگاه توانمند بود در هر حال کسی جز قرارگاه خاتم توانایی ساخت پل صدر را نداشت، با وجود این، تونلی را که کارفرمای دیگری ساخته بود هنوز هم شهرداری بر سر آن دعوا دارد.

چمران اظهار کرد: قرارگاه خاتم الانبیا هم توانمند است و به ما کمک هم می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که الآن میلیارد‌ها تومان از شهرداری طلب دارد، همان طور که از دولت طلبکار است و این کار بدی نیست، البته ما پیمانکاران دیگری داشتیم که برای شهرداری کار کرده‌اند.

وی با ابراز اینکه "در گذشته مناقصه‌ها و مزایده‌ها به‌گونه‌ای بود که خودشان پیمانکاران را انتخاب می‌کردند و ما جلوی این را گرفتیم"، تصریح کرد: شهر تهران در موضوع شفافیت مالی و شهرسازی برنامه‌ای نداشت، اما ما در شورای شهر برنامه ۲۰ساله، برنامه ۵ساله و چشم‌انداز ۲۰ساله تعیین کردیم.

هم‌چنین شهر تهران طرح جامع نداشت و هر کسی کاری می‌خواست با تصویب شهردار انجام می‌داد؛ از این رو ما ظرف دو سال طرح جامع تهران را با کمک ۲۸ مهندس مشاور به اتمام رساندیم و الآن تمام این شهر دارای طرح تفصیلی است.

وی با اشاره به اینکه تراکم‌فروشی در دهه ۷۰ رونق گرفت و هر کسی که پول بیشتری می‌داد آپارتمان بالاتر می‌رفت، اظهار کرد: شورای شهر گذشته در شفافیت کار کرد و شعار نداد، ولی تبلیغات ما ضعیف بود.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اظهار اینکه "طرح جامع تهران در شورای عالی شهرسازی کشور به‌تصویب رسیده و هم‌چنین ما در جریان آماده‌سازی این طرح، ۴ جلسه با رئیس جمهور وقت جلسه برگزار کردیم"، تصریح کرد: الآن اگر کسی یک طبقه اضافه بفروشد، تخلف کرده و باید به دادگاه برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست میگه بنده خدا , از اون افتضاحات زمان ایشون دیگه خبی نیست , واقعا چی میخوای آقای چمران ؟؟؟ چند سالته ؟؟؟ برو پدرجان استراحت کن بذار جوانها مشغول شوند خجالت هم نمیکشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند وقت دیگه میفهمی دار و دسته هاشمی چه به سر تهران میارن،اون وقت قدر قالیباف میدونین

      • دروغ شناس

        تا زمانی که شما هستین تهران که چه عرض کنم ایران هم تعطیل است.
        تا شما ودولت برنامه ریزی و آینده نگر نباشید همین است دست از فامیل بازی بردارید.

      • بدون نام

        چقد تو معلوم الحالی قشنگ دگر پرده فتاده

      • بدون نام

        مگه اینایی‌که‌الان رای بهشون‌دادین جوون هستن؟!
        ما هم می گیم شما ها رای دادین، فقط حرفمون اینه، حالا که رای دادین پاش وایسین، نه اینکه هر روز تو کشور یه تجمع داشته باشین و برای کشور هزینه ایجاد کنین!!!

      • بدون نام

        چمران و گندکاریهاش در شهر , با اون شهردار خالیباف که هر گندی میزد پوشش میداد رو تاریخ یادش نمیره , افتصحات شهرسازی و بدهیهای 40 هزار میلیاردی که از خودشون بجا گذاشتند سالهای سال آثار و بدبختیهاش برجا خواهد ماند

      • بدون نام

        واقعا مصداق عینی این جمله چمران و قالیباف نبوده ؟؟؟::

        حجت الاسلام ابوترابی در نماز جمعه تهران گفتند :

    • بدون نام

      حرف چرند زدن کنتور نداره , این آدم فاصله رای خودش با نفر بالایی اش یک میلیون و پانصد هزار رای کمتر بوده اومده اینجوری هم رجزخوانی میکنه , آقای چمران زمان شما شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده بود یادمون نرفته , برو بابا جون دیگه جایی تو مدیریت شهری نداری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند وقت دیگه همه چی معلوم میشه ....

      • بدون نام

        نمیریی وطن پرست .کار چاق کن

      • بدون نام

        ما هم می گیم شما ها رای دادین، فقط حرفمون اینه، حالا که رای دادین وجود داشته باشید و پاش وایسین
        نه اینکه هر روز خود شما که با رایتون کشورو به اینجا رسوندین، تو کشور یه تجمع داشته باشین و برای نظام هزینه ایجاد کنین!!!

    • علی

      مردم راچه فرض کردی بابا مردم رای دادن

    • بدون نام

      شماها واقعا عرضه یکی مث چمران و قالیباف رو ندارین

      پاسخ ها

      • دروغ شناس

        اینها همه یک کرباس هستن بنشین تاریخ را بخوان‌.

    • بدون نام

      مردم تهران به لیست امید رأی دادند که اصلاحطلبند و کار بلد نیستند و توانایی تعیین یک شهردار خوب هم ندارند و در گمتر از دو سال سه بار شهردار عوض شده ، چمران واقعا رییس خوبی بود و قالیباف شهردار خوب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مواظب باش معلومه ساقی ت جنس خوب بهت نمیده

    • بدون نام

      چند سال رئیس شورای شهر بودید چه گلی به سر تهران و مردم زدید که حالا انقدر ایراد می گیرید ، باور ندارید این نتیجه مدیریت غلط شما و دوستانتان در گذشته است .

    • بدون نام

      برو ... چه گلی به سر مردم تهران زدی ...

    • ح

      حق با شماست شورای فعلی از نیاوران نشین ها هستند و تا حالا در میدان عمل کاری نکردند ولی شما هم بخاطر برادر گرانقدر به اینجا رسیدی و الا خودت بیستر تعطیلی
      به کارنامه کاری خودت هم نظری بکن

    • قلی

      برو به آخرتت برس ...دنیا دیگه برات رای نداره

    • بدون نام

      چمران بااون شورا وقالیباف و قرارگاه تهران را غارت کردند

    • حمید معصومی نژاد

      آب رو بریز همونجا که شهردارتون میگفت چمران

    • بدون نام

      اقای چمران کاش در صداقت درستی نگاه به کشور و بیت‌المال وشجاعت مثل مرحوم دکتر چم ران بودی همانطور کهسگوت کردی و قالیباف تمام باغها و از جمله منطقه ۲۲ را به تلی از اجر و اهن تبدیل کرد و محیط زیست تهران را نابود و حتی به پارک چیتگر رحم‌نکرد انتظار داری اکنون پارکها را به شماها بدهند ‌درختانش را قطع کنی و جایش سازه علم‌کنی تو‌به‌مردم‌تهران خیلی جفا‌و ظلم کردی بر اثر مماشات با شهردا سابق

    • بدون نام

      از بعضی کامنتها پیداست، یه عده چقدر سوختن خخخ!!!

    • بدون نام

      خدا رحمت کنه مصطفی رو که شهید شد و تو به نون و نوایی رسیدی

    • بدون نام

      چمران میخواد بگه : به من ... کمک کنید چند سر عائله دارم به من رای بدید !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج