جاباما
۸۰۲۳۷۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چند توصیه برای جلوگیری از هک شدن آیفون

بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون تصور می‌کنند که هرگز گرفتار هک و حملات سایبری نمی‌شوند اما جالب است بدانید علی رغم ادعای اپل ، به عنوان شرکت سازنده این محصولات ، گوشی های آیفون نیز درست همانند سایر گوشی‌های اندرویدی قابل هک بوده و به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهند تا در صورت لزوم به اطلاعات موردنیاز کاربران و قربانیان مدنظر خود دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

خبرگزاری ایسنا: بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون تصور می‌کنند که هرگز گرفتار هک و حملات سایبری نمی‌شوند اما جالب است بدانید علی رغم ادعای اپل ، به عنوان شرکت سازنده این محصولات ، گوشی های آیفون نیز درست همانند سایر گوشی‌های اندرویدی قابل هک بوده و به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهند تا در صورت لزوم به اطلاعات موردنیاز کاربران و قربانیان مدنظر خود دسترسی و نفوذ پیدا کنند.

این گزارش به مرور و معرفی مواردی که می‌تواند از هک شدن گوشی‌های آیفون و دسترسی افراد غریبه به اطلاعات کاربران جلوگیری کند، می‌پردازد.

کارشناسان فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری در این خصوص به کاربران گوشی های آیفون توصیه کرده‌اند که با رعایت موارد زیر قادر خواهند بود از هک شدن دستگاههای الکترونیکی خود جلوگیری کنند:

۱. به روزرسانی نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS

اپل نیز همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های سازنده موبایل هر از گاهی به روزرسانی‌های نرم افزاری iOS منتشر می‌کند که لازم است کاربران این به‌روزرسانی‌های جدید را دریافت کنند تا امنیت سایبری دستگاه خود را افزایش دهند.

۲. نصب نرم‌افزارهای امنیتی مخصوص آیفون

بسیاری از نرم‌افزارهای امنیتی به منظور افزایش امنیت سایبری دستگاههای الکترونیکی در فروشگاههای آنلاین و اینترنتی وجود دارند که کاربران می‌توانند با نصب آنها به ایمنی دستگاه خود کمک کنند و بدین ترتیب اجازه ورود و نفوذ افراد غریبه و هکرها را به حریم خصوصی گوشی خود ندهند.

۳. فعالسازی تشخیص چهره هوشمند

فناوری‌های تشخیص چهره هوشمند ( فیس آی‌دی) و حسگر اثر انگشت ( تاچ آی‌دی ) قادر است به کاربران این امکان را بدهد تا از نفوذ و دسترسی هکرها ، مجرمان سایبری و افراد غریبه به اطلاعات شخصی گوشی خود جلوگیری بعمل بیاورند. بنابراین بهتر است کاربران بالافاصله بعد از خریداری و تهیه گوشی آیفون ، از قابلیت های جدیدی که شرکت سازنده آن برای افزایش امنیت سایبری دستگاه مربوطه در آن تعبیه و طراحی کرده است، بهره گیری کرده و با مراجعه به تنظیمات گوشی آنها را فعالسازی کنند.

۴. عدم توجه و کلیک بر لینک‌های آلوده و مشکوک

کاربران گوشی‌های آیفون نیز درست همانند سایر کاربران گوشی های اندرویدی باید برای جلوگیری از ورود افراد غریبه به گوشی‌های آیفون توجه داشته باشند که بر روی لینک‌های آلوده و مشکوکی که در وب سایت ، اپلیکیشن و پیام رسان های مختلف وجود دارد ، کلیک نکنند تا گرفتار بدافزار، ویروس و حملات فیشینگی نشوند.

۵. فعالسازی «آیفون مرا بیاب»

و در آخر نیز کاربران باید توجه داشته باشند در صورتی که آیفون خود را گم کرده و یا توسط سارقان به سرقت رفت، اگر در قسمت تنظیمات گوشی قبل از سرقت آن گزینه و قابلیت «آیفون مرا بیاب » یا "Find my iPhone" فعال کرده باشند، قادر خواهند بود به تمامی اطلاعات ذخیره شده خود در گوشی مسروقه دسترسی پیدا کرده و از نفوذ سارقان و افراد غریبه به حریم خصوصی و افشای اطلاعات شخصی خود جلوگیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج