جاباما
۸۰۲۴۰۴
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

احتمال توزیع متادون در داروخانه‌های منتخب

کارشناس اداره داروهای مخدر و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از برنامه این سازمان برای عرضه متادون توسط داروخانه‌های منتخب خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: کارشناس اداره داروهای مخدر و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از برنامه این سازمان برای عرضه متادون توسط داروخانه‌های منتخب خبر داد.

علی بیرامی اظهار کرد: با توجه به اینکه عرضه دارو از وظایف ذاتی داروخانه‌هاست؛ سازمان غذا و دارو براساس برنامه‌ای در نظر دارد تا متادون به صورت یک پکیج در داروخانه‌های منتخب توزیع شود.

وی افزود: در حال حاضر متادون مورد نیاز کشور توسط سازمان غذا و دارو تامین می‌شود و برای توزیع بین مراکز ترک اعتیاد، در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

این کارشناس اداره داروهای مخدر و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مرحله آزمایشی این طرح در دانشگاه علوم پزشکی قم در حال اجراست، افزود: متادون و قرص به صورت یک پکیج در نظر گرفته شده و از طریق ۲ داروخانه در اختیار مراکز ترک اعتیاد قم قرار می‌گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، به گفته بیرامی، این طرح پس از اتمام مرحله آزمایشی، به صورت سراسری در داروخانه‌ها اجرا و هر ۲۰ مرکز ترک اعتیاد تحت پوشش یک داروخانه قرار گرفته و سهمیه داروی خود را تهیه می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی قمیها همه معتاد هستند الله واکبر

    • اوس تقی بازنشسته

      این خبر اگر درسطح کشورعملیاتی شود کمک کلانی به جامعه وسالم سازی اجتماع وخانواده ها میشود زیرا متادون باشرایطی که درعطاریها وسایر زوایای کشورمیشود تهدید بالقوه ای بود که به بیمارهم اجحاف مضاعف میشودوهم خطرات عدیدهای اورا مورد اصابت قرارمیدهد پس مسلما توزیع درداروخانه ها هم طبیعی است وهم کانال سالم وهم مجرای مساعدی برای بیماران خواهد بود نهایتا این تصمیم کارشناسانه وهم خطرات جانبی بهداشتی ازبیماروخانواده دورخواهدشد. ممنونم

    • وروجک@@@

      خیلی خوبه....عالیه

    • بدون نام

      متادون را به مراکز ترک اعتیاد دادند و انها ۲۰ عدد را به ۵۰ هزارتومن میفروشند .

    • بدون نام

      عالی

    • ابراهیم

      از همان ابتدا مسیرها اشتباهی طراحی شده بود و نمی دانم چقدر دست اندرکاران امر دیر متوجه میشن . چیزی که در طی این چند سال ملاحظه شد تغییر نوع اعتیاد از مواد مخدر به متادون و متادون فروشی توسط مراکز مثلا ترک اعتیاد توسط پزشکان دوره دیده بود . یکی میتونه بگه کجا داریم میریم ؟

    • بدون نام

      باید به سالخوردگان ومریضهای صعب العلاج وبهرحال گرفتارهستند تریاک استاندارد وکوپنی داده بشه
      اولا جنس خوب وتحت کنترل داده میشه ومخدرهای صنعتی ازدورخارج میشن
      دومامقدارمصفشون کنترل میشه وقیمت جنس سربه فلک نمیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج