جاباما
۸۰۲۴۳۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

روسیه به ناتو اجازه عبور از تنگه کرچ را نمی‌دهد

 نماینده روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که ناوهای ناتو اجازه عبور از تنگه کرچ را ندارند و چنین اقدامی امکانپذیر نیست.

ایرنا: رسانه های روسی ازجمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و خبرگزاری اینترفاکس روز جمعه به نقل از ولادیمیر چیژوف اعلام کردند: ازنظر تئوری ناوهای ناتو می توانند برای دیداری دوستانه و با موافقت روسیه و اوکراین (به سوی دریای آزوف) حرکت کنند اما به زحمت می توان تصور کرد که روسیه با چنین دیداری موافقت کند.

چیژوف که با نشریه اینترنتی اروپایی یورو اکتیو مصاحبه می کرد، خاطرنشان کرد: در هر صورت ناوهای ناتو از تنگه کرچ عبور نخواهند کرد.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در پاسخ به این پرسش که آیا ناوهای ناتو در صورت تلاش برای عبور از تنگه کرچ از سوی روسیه مورد حمله قرار می گیرند، اظهار کرد: این بستگی به رفتار آنها دارد اما من اطمینان دارم که ناتو احمق نیست که چنین گام خطرناک و پر ریسکی بردارد.

تنگه کرچ بین دریای سیاه و خلیج تامانسکی قرار گرفته و با عبور از این خلیج، دریای آزوف که دریایی داخلی بین روسیه و اوکراین است، شروع می شود.

روسیه بر روی تنگه کرچ پل بزرگ کریمه به طول ۱۵ کیلومتر را احداث کرده و عبور از این تنگه با توجه به کنترل روسیه بر دو ساحل آن، در دست روس ها قرار دارد. گفتنی است، تنش میان روسیه و اوکراین که از سال ۲۰۱۴ به دلیل الحاق کریمه به روسیه آغاز شده است یکشنبه هفته جاری در دریای آزوف در شمال دریای سیاه به اوج خود رسید.

روس ها اعلام کردند که دو کشتی کوچک اوکراینی به همراه یک یدک کش بدون توجه به هشدارهای نیروهای مرزبانی به آب های سرزمینی این کشور وارد شده و پس از تبادل آتش هر سه شناور توقیف و ملوانان آنها بازداشت شدند.

در آن سوی آب ها و از کی یف نیز خبر رسید که دو کشتی کوچک زرهی 'بردیانسک' و 'نیکاپول' و یک یدک کش 'یانی کاپو' طبق برنامه از قبل هماهنگ شده از بندر 'اودسا' به بندر 'ماریپول' در دریای 'ازوف' در حرکت بودند که در محاصره نیروهای روسی قرار گرفتند.

در روسیه مقامات دولتی و نمایندگان مجلس همگی بر سر یک موضوع توافق نظر دارند آن هم اینکه مقامات فعلی اوکراین به دنبال ساکت کردن صدای معترضان به ناکارآمدی خود در داخل هستند و تلاش می کنند ضمن انحراف افکار عمومی در داخل و به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، کشورهای عضو جی ۲۰ را در نشست ۲۰ کشور صنعتی جهان در آرژانتین(۳۰نوامبر / ۱۰آذرماه ) به فشار بر روسیه وادار کنند.

رئیس جمهوری اوکراین از روز چهارشنبه دستور آغاز حکومت نظامی در این کشور را صادر و اعلام کرده اطلاعاتی دارد که نشان می دهد روس ها به دنبال حمله نظامی به کشورش هستند؛ او از جامعه جهانی نیز کمک خواسته است.
از سوی دیگر، رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه روسیه در تماس با مقامات آلمان خواهان ورود این کشور به مناقشه با اوکراین و کاهش تنش ها شده اند.

انگلیس هم که در 9 ماه گذشته روابط دیپلماتیکش با روسیه برسر موضوع مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس و دخترش در سالزبری به پایین ترین سطح ممکن رسیده و از هیچ فرصتی برای حمله لفظی به روسیه فروگزار نیست، طرف اوکراین را گرفته و از دیگر کشورهای اروپایی خواسته است که از کی یف حمایت کنند.

انگلیس پیشتر به خاطر موضوع سالزبری توانسته بود نزدیک به 30 کشور را متقاعد کند که حدود 150 دیپلمات روس را از کشورشان اخراج کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز دیروز در توئیتی اعلام کرد که به دلیل مناقشه میان مسکو و کی یف در دریای آزوف، نشست دوجانبه خود با رئیس جمهوری روسیه در آرژانتین را لغو کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خراسانی

      مرگ بر پوتین

    • بدون نام

      اثر انگلیس اینجا یکم اشاره شده که سی کشور و ترامپی که میگیم دیوانه هست به حمایت از انگلیس دیدارشو لغو کرده ....انگلیس رو چنان دست کم گرفتن مسئولان :که گرگ ومیش باهم اب میخورن ....گاهی فقط دلخوری از سیاستش در رژیم پهلوی و الان مقتدرانه

    • بدون نام

      امیدوارم این روسیه نامرد که به زور کریمه را اشغال کرده را دنیا سر جاش بشونند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج