جاباما
۸۰۲۴۴۴
۲۲ نظر
۵۰۱۲
۲۲ نظر
۵۰۱۲
پ

پزشکیان: رفتار ما امروز فاصله زیادی با عدالت دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:امروز پاسداشت مدرس اقامه عدالت در جامعه است. اگر برای عدالت تلاش کردیم راه مدرس را رفتیم و در غیر این صورت هر حرف و بزرگداشتی راه به جایی نخواهد برد.

ایسنا: مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در خانه شهید سید حسن مدرس به مناسبت روز بزرگداشت شهید مدرس ، بیان کرد: اینکه ما برای یک شخص بزرگ بزرگداشت بگیریم، ولی راه دیگری برویم، فایده ای ندارد.امروز چهل سال از انقلاب می‌گذرد و ما چهلمین سال انقلاب را جشن می گیریم. دین ، شهدا و مدرس از ما می خواهند در جامعه بر اساس عدالت عمل کنیم و هر جا بی عدالتی دیدیم فریاد زنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: مدرس اگر بی عدالتی می دید فریاد می زد. رفتار ما امروز فاصله زیادی با عدالت دارد. یاد مدرس برای این است که بفهمیم باید در جهت عدالت حرکت کنیم و اگر بی عدالتی دیدیم فریاد بکشیم.

پزشکیان: رفتار ما امروز فاصله زیادی با عدالت دارد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واقعیت این است که توسعه ها نامتوازنی در کشور رخ داده است. در هر شاخصی استان ها را مقایسه کنیم، تفاوت فاحشی می بینیم. چگونه این توسعه نامتوازن را توجیح می‌کنیم. امروز ما بی عدالتی را جسارت و زرنگی می‌دانیم و نقدی بر خود نمی‌کنیم.

پزشکیان در ادامه اظهار کرد: یاد مدرس و کاری که او در زمان حیات انجام داد، فریاد برای عدالت و حق بود. ما فاصله زیادی با او داریم. همه ما فقط از مدرس و جسارت و عدالت خواهی او صحبت می‌کنیم، ولی در عمل برای تحقق آن گام بر نمی داریم.

وی افزود: چرا باید بعد چهل سال دور مجلس دیوار بکشیم که مردم با ده واسطه به ما دست یابند. ما اگر در کشور بر اساس عدالت عمل کنیم، هیچ قدرتی نمی تواند چشم طمع به ما داشته باشد.اگر بر اساس عدالت عمل کنیم مردم از ما می‌گریزند یا به طرف ما می آیند؟ پناهگاه مردم می شویم یا گریزگاه مردم؟

نایب رئیس مجلس در ادامه بیان کرد:وقتی ما برای مردم پناهگاهی باشیم و کمک حال آن ها باشیم مردم به طرف ما می آیند ما چه کردیم که مردم از ما فرار می کنند. چرا مردم باید از ما دوری کنند یا ما از مردم دوری کنیم؟

پزشکیان در ادامه گفت: عدالت یهودی، مسیحی و مسلمان نمی شناسد.ما نباید از عدالت فاصله بگیریم. ما باید بپذیریم که در قبال مشکلات جامعه مقصر هستیم.امروز نمی توان گفت که شاه و دیکتاتور است.باید مسئولیت وضع امروز را بپذیریم و از شانه خالی کردن دست برداریم.

وی افزود:ما باید در قبال قومیت و نژادها و سلایق مختلف بر اساس عدالت عمل می‌کردیم که نکردیم.مدرس بزرگواری بود که با جسارت در برابر ظالم ایستاد، رهبر ما پیشتاز عدالت است اما گرفتاری مسئولان ما امروز این که بر اساس عدالت عمل نمی‌کنیم.

وی در ادامه گفت:تمام دعوا های امامان و پیامبران برای تحقق عدالت در جامعه بود. امام زمان خواهد آمد و رسالت او برپایی عدالت در جامعه است. اگر کسی امروز فریاد می زند به دلیل بی عدالتی است. اگر عدالت باشد نقد دیگر معنایی ندارد.اگر عدالت نباشد و ما ساکت بنشینیم نمی توانیم فردا پاسخگو خدا و شهدا باشیم.

پزشکیان در ادامه اظهار کرد:امروز وظیفه ما پیاده کردن اهداف مدرس در جامعه است نه تعریف و تمجید.ادامه راه مدرس یعنی اقامه عدالت در جامعه.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد:برای هر امتی پیامبری آمده است. وقتی پیامبران آمدند بر اساس عدالت با مردم بر خورد کردند.امروز پاسداشت مدرس اقامه عدالت در جامعه است. اگر برای عدالت تلاش کردیم راه مدرس را رفتیم و در غیر اینصورت هر حرف و بزرگداشتی فایده ای نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: امروز همه از ما انتظار عدالت را دارند و باید برای آن تلاش کنیم. غیر از این راه فقط توجیح اعمال خود را انجام دادیم. آنچه نمی دانیم انکار نکنیم و جز حق چیزی بر زبان نیاوریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس بیشتر از این بارت را سنگین نکن و استعفا بده

    • بدون نام

      کدام عدالت لطفا حرف از عدالت نزنید مگه گرانی فقط واسه کارمندان دولت دارودسته اش هست مگه سایرین افراد بیچاره بیکار کارگر روستایی گرانی نداره چرا واسه کارمندان دولت سبد کالا دویست هزارتومانی واریز کردی بقیه به امید خدا رها شده این هست عدالت که همیشه دم از آن میزنید

    • بدون نام

      نه بابا شما اندع عدالتیت شکست نفسی نفرمایید ............عدالت نمنه دیه

    • مسئولین!درک مروت داشته باشید

      پس چرا خودتون اصلاح نمیکنید.پس چرا سیر نمیشید.؟

    • بدون نام

      مدرس ! امروزه پرچم ژاپن را نباید به حساب مزاح بگذارند مسئولان یه الگو برای پسر بچه درست کنن حالا خودشون ...

    • بی نام

      همه خضرا فقط بلدند شعار دهند مردم عمل می خواهند اینکه بگوییم ما به عدالت رفتار نکردیم کافی نیست اینکه بگوییم مردم از ما فرار می کنند کافی نیست فساد در جامعه بیداد می کند تبعیض در جامعه وحشتناک است مردم نه تنها راضی نیستند بلکه شاکی هستند ودنبال ناجی هستند گاهی نفرین می کنند حضرات را گاهی دنبال ظهور منجی هستند بهر حال وضع بسیار بدی مردم دارن وبرات آقایان نه تنها مهم نیست بلکه بدنبال وضعیت بدتر برای ملت هستند

    • بدون نام

      باید این مجلس برای همیشه نابود وفاتحه آنراخواند وبدوا انرا باید به توپ بست تا حد اسلام بر دولت و مجلس جاری شود

    • بدون نام

      اقای پزشکیان افراد مثل تو باعث بی عدالتی در جامعه شدن

    • بدون نام

      اصلا عدالت در کشور ما معنی ندارد..

    • بدون نام

      آقای پزشکیان این حرفهای جنابعالی را بچهای توکوچه هم می دانند چرا حرفهای قشنگ می زنید از شهدا مدرس عدالت تو امثال تو ظریف غیر اینقدر که در فکر منافع ودستورات امریکا اروپا هستید ولی بیشتر قوانین مملکت خود غیر قانونی مبدانید ظریف غلطهایی کرده اگر متونه با سند جواب بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ساعت خواب تازه فهمیدی ای دادوبیداد!!!!!!

    • مرتضی

      حالاکه مردم رابه خاک سیاه نشانده اید خدا ازشما نگذارد

    • کارمند

      رفتار امروز مسئولین با انسانیت هم فاصله دارد

    • بدون نام

      گل گفتی دمت گرم

    • بدون نام

      شک نکن

    • بدون نام

      بهترین عدالت هرچه بیشتر پر شدن جیب شماهاست.البته انتظار داریم بیت المال ودرآمد کشور را عادلانه بین خود تقسیم کنیدوجوری نباشد مثلا ازشماها یکی 50 تا خانه داشته باشد ودیگری 20تا.

    • دروغ شناس

      همه میدانند لطفا به روحانی حالی کنید‌تورم بالای ۵۰ درصد است میخواهد حقوق ها‌را سال آینده ۲۰ درصد افزایش دهد شما به یک همچین آدمی چه میگویید روحانی و دارو دسته همه مرفح هستن و کارگر و کارمند و بازنشسته را فراموش کرده.

    • جوان بی کار افسرده

      ای بابا خسته نشدید از این همه حرف وشعار بی عمل؟ 35ساله که داريد این شعارها وحرف هارو میزنید مردم دیگه اهمیتی به شعار و وعده نمیدن جناب! یه خوردم که شده برای مردم ورفع این همه بدبختیی وگرفتاری ها کار وعمل واقعی انجام بدید

    • بدون نام

      نه‌بابارلست میگی؟خودت اینوگفتی یایکی بهت گفته

    • seyyed

      از عدالت خجالت بکشید از اینکه کلمه عدالت را به زبان بیاورید

    • بدون نام

      هرچی از سال ۵۷ دور میشیم دل تنگش میشیم یاد قدیمها بخیر

    • آ زاد

      پس استعفاء بدید که مردم هم تکلیف دستشون بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج