۸۰۲۴۸۰
۲۹ نظر
۵۰۴۴
۲۹ نظر
۵۰۴۴
پ

حمایت عجیب بازیگر «هزارپا» از مسعود فراستی

سیدحسین متولیان منتقد و بازیگر فیلم «هزارپا» در یادداشتی به نقد و تحلیل اتفاق پیش آمده در برنامه «من و شما» پرداخت.

خبرگزاری مهر: سیدحسین متولیان شاعر، نویسنده و همچنین بازیگر فیلم «هزارپا» که چندی پیش به کارگردانی ابوالحسن داوودی اکران شد در واکنش به اتفاق امروز ۹ آذر که در برنامه «من و شما» رخ داد یادداشتی به نگارش درآورده که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مسعود فراستی منتقد فیلم «هزارپا»ست یادآور شد که با این حال نسبت به برنامه «من و شما» و رفتار آرش ظلی پور مجری برنامه با فراستی نقد دارد.

متن یادداشت بدین شرح است: «خیلی ها ممکن است صاحب این قلم را به شعر و شاعری بشناسند و خیلی های دیگر می دانند که از نیمه دهه هفتاد اجرا و نویسندگی تلویزیونی را تجربه کرده ام!

از سال های ابتدایی دهه هشتاد نقدنویسی را به فعالیت روزنامه نگاری ام اضافه کردم و اتفاقا در فیلم «هزارپا»ی استاد ابوالحسن داوودی هم بازی کرده ام پس فکر می کنم اجازه دارم درباره گفتگوی جنجالی اخیر مسعود فراستی و آرش ظلی پور کمی صحبت کنم:

آقای آرش ظلی پور عزیز!

من بارها به سخنان جناب فراستی نقدهای جدی داشته ام و در موارد بسیاری نقدهای او را برخاسته از یک دلسوزی عمیق برای سینما و سطح سلیقه مخاطب دانسته ام، اما برای شما که شبیه خودم جوانید می گویم: می دانید دیکتاتوری از کجا شروع می شود؟ از آنجا که برنتابیم تا مخالفانمان سخن بگویند، از آنجا که مخالفانمان را با فنون جدل لال کنیم، از نقطه ای که پشت مغالطات مختلف پنهان شویم و هدفمان خدای ناکرده صرفا آشنا کردن پشت حریفمان با خاک یا جذب مخاطب به وسیله جنجال باشد.

و امروز من به عنوان یکی از بازیگران فیلم سینمایی «هزارپا» به میدان آمده ام تا از مسعود فراستی که مخالف فیلم من و همکارانم است دفاع کنم.

آقای ظلی پور گرامی!

اینجا ایران است... ما دین و فرهنگی داریم که مهمان را گرامی می دارد و نمی گذارد مهمان با دلگیری از خانه ما خارج شود. ما فرهنگ و دینی داریم که حرمت بزرگتر و موی سپید را تا بدان پایه محترم می شمارد که گاهی در مقابل بدترین رفتارهای یک موسپید لبخند و احترام و گذشت را توصیه می نماید.

شاید شما یادتان نیاید اما من در همان سال های دهه هفتاد وقتی می خواستم به دنبال سید مرتضی آوینی بگردم در دانشگاه سوره و در همایش «مرتضی و ما» به مسعود فراستی رسیدم و «جنگ برای صلح» اش را مو به مو خواندم.

او حق دارد مخالف فیلم «هزارپا» باشد همانقدر که من و شما حق داریم آن را بپسندیم، اما نمی فهمم چه اتفاقی افتاده که اینطور در محضر نگاه مردم به مهمان موسپیدتان می تازید و حرفش را قطع می کنید؟ چه پیش آمده که یک بحث کارشناسی را با واژگان نسنجیده و بعضا تخریب کننده، از اخلاق خالی می کنید و به جنجال می کشانید؟

امروز که این یادداشت را می نویسم ایمان دارم که دوستان و استادان عزیزم در فیلم «هزارپا» از من نمی رنجند زیرا ایمان دارم برای استاد ابوالحسن داوودی و همه همکاران سینمایی ام که به لبخند مردم می اندیشد، مهمتر است که بازنده اخلاق نباشیم تا برنده یک گفتگوی تخصصی.

آقای ظلی پور عزیز حتی زبان بدن و نوع نشستن شما در این برنامه به طور کنایه آمیز نشان دهنده سمت و سو داشتن شما و عزمتان بر کشاندن مهمانتان تا مرز زوال و نابودی بود.

آقای مجری توانمند و عزیز!

شما برنده مناظره جنجالی تان شدید و حریفتان، خود میدان را ترک کرد اما آیا مطمئنید که اخلاق را نباخته اید؟

چون شما را دوست دارم می گویم: من اگر جای شما بودم با خودم فکر می کردم که آیا اگر بجای مسعود فراستی یک مقام دولتی هم رو به رویم بود آیا با همین صراحت و زبان بدن تهاجمی و واژگان ویرانگر با او سخن می گفتم؟ آیا جرات این را داشتم که مطالبات مردمانم را چنان بی پرده فریاد بزنم که مردم جانشان روشن شود و اخم سیاستمردان را به جان بخرم؟ و اگر اینطور نبود حتما از مهمان موسپید و مخاطبان رو سپیدم عذرخواهی می کردم.

با فروتنی و احترام

سید حسین متولیان
نهم آذرماه ١٣٩٧ خورشیدی»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • @

      دمت گرم پسر ایول

    • محمد صالحی

      آفرین به اخلاق و بیان .مشتاق دیدن فیلم شما شدم.شاید منتقد بشوم اما حرفت به دلم نشست .آفرین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مملکت چه چیزش سر جای خودشه که بخواد مجریو منتقد و فیلماش سرجاش باشه

      • بدون نام

        این نون به نرخ روز خور دقیقا هدفش همین بود

    • عبدالله

      سلام . واقعا حرف دل من را زدید از رفتار منهای اخلاق آقای مجری رنجیده خاطر گشتم . آقای ظلی .... به کجا چنین شتابان

    • امیر

      به نظرم کسی که منتقدهست بایدجنبه انتقادروهم داشته باشه!یک نفربایدجواب این اقارومیداد،اگه یک مردتوصداوسیماباشه همین آقای مجری هست

      پاسخ ها

      • بهار

        با وجود رفتار بی ادبانه ظلی پور ولی بازم دمش گرم
        خیلی دلم میخاست يه نفر حال فراستی رو بگيره

      • جانباز

        اخه انتقاد با تخریب خیلی فرق می کنه شما اگر از کسیانتقاد می کنی برفرص اینکه حق هم داشته باشید وقتی مهمان بلند شد شما مثل اسکول و خیر سر بشینید سر جایت. شما هم کمتر از مجری نیستید

      • @

        شما دوتا کاربر هم به نوعی کینه داشتین از این آدم کاملا واضحه! بعدها که سنتون بالا رفت و ببینید یه بچه همسن نوتون بیاد بهتون بی ادبی و بی احترامی کنه چه حالی بهتون دست میده!! آقای فراستی بارها و بارها به شدیدترین لحن باهاش حرف زدن ولی چرا چیزی نگفت؟ چون مخالفاش همسنو سال خودش بودن چون همکارش بودن تهیه کننده و کارگردان بودن نویسنده بودن

      • بدون نام

        اگه توانشو داشت با ادب این کارو میکرد پیروز میدون فراستی بود.

      • بدون نام

        درود بر فراستی که حتی دشمناش توان مقابله باهاش و بصورت اصولی ندارن.

    • بدون نام

      حرفاتون درست بود ولی با این مجری زیادی مودبانه حرف زدید،فکرنمیکنم از ادب چیزی بدونه

    • ابراهیم

      واقعا رفتار مجری بی ادبانه و تمسخرآمیز بود و نمی دانم به صدا و سیما چطور به چنین بچه های وقیحی و گستاخی اجازه می دهد جلوی یک بزرگتر رسم مهمان را بجا نیاورد . واقعا شرم آوره . من آقای فراستی عزیز معذرت میخوام .

      پاسخ ها

      • فریبا

        حتما باید بفرستیمش پیش فراستی تا ادب یاد بگیره!!

    • شهرام

      این جوجه فوکولی هارو میارن میچپونن جلوی دوربین که چی بشه آخه . یا درشو ببندن یا فکری بحال این جعبه جادویی بکنن . یا حداقل آدمهای مودب رو بیارن .

    • بدون نام

      چرا حمایت متولیان عجیب است؟ مگر دفاع از اخلاق مداری عجیب است؟ آرش ظلی پور برای خوش رقصی در مقابل مخالفان فراستی اینطور وقیحانه رفتار کرد مگر مجری قحط است که این بچه مزلف اجرا کند؟

    • بدون نام

      خب این حرفها را باید به انهایی گفت که میگویند چرا یک جوان مسئول یا وزیر نمیشود !خب اینم نتیجه اش!!!

    • مریم

      به نظر من رفتار اقای ظلی پور بااقای مسعود فراستی به دور از ادب و شخصیت بود.میبایست حرمت مهمان بودن او و موی سپیدش را نگه میداشت.متاسفم برای صداوسیما بااین مجریان نابخردش

    • بدون نام

      احسنت

    • محمدی

      من موندم از صداوسیما که باید دانشگاه اخلاق باشد چطور چنین افراد گستاخ وبی ادب نادان ونفهم رو جذب میکند
      متاسفانه چندتای دیگه هم هستند که دیر یا زود گندشان در میاد

    • بدون نام

      این مجری گی بود

    • بدون نام

      واقعاً چرا چنین افراد بی ادبی را به هر قیمت راحت میتونن وارد رسانه بشن و هراینطور حرمت شکنی کنن ومتاسفانه بازخواست هم نمیشن
      چرااااااا؟!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • امیر

        واقعا برا منم جای سواله که چرا تلویزیون ملی ما به چنین مجری هایی بها میده متاسفم و درود به مسعود فراستی عزیز

    • بدون نام

      وقتی فراستی رفتدظلی پور گفت آخیش چقدرحالم خوبه الان سرماخوردگیم هم خوب شد من انقدرازاین طرز صحبت ایشون توتلوزیون شوکه شدم که فکرکردم شاید بدل فراستیه واین شوخیه

    • بدون نام

      چقدر بعضی ها با شعور و فهیم و با کمالات هستن .آفرین به شما. در مقابل جناب ظلی پور حتی وقتی که مثلا عذر خواهی کرده بازم فراستی رو مقصر جلوه داده .

    • بدون نام

      احسنت

    • سارا

      این اقای مجری کجا تربیت شده؟

    • بدون نام

      این مجریها الان ادمهای دولت شدن

    • ناشناس

      احسنت و دیگر هیچ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج