۸۰۲۵۴۰
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

تنبیه بدنی کودکان در فرانسه ممنوع شد

پارلمان فرانسه به ممنوعیت تنبیه بدنی فرزندان از سوی والدینشان رای مثبت داد. قانونی که با قوانین اکثریت کشورهای عضو اتحادیه اروپا همخوانی دارد، هرچند مجازاتی برای شکستن آن وجود نخواهد داشت.

یورونیوز: پارلمان فرانسه به ممنوعیت تنبیه بدنی فرزندان از سوی والدینشان رای مثبت داد. قانونی که با قوانین اکثریت کشورهای عضو اتحادیه اروپا همخوانی دارد، هرچند مجازاتی برای شکستن آن وجود نخواهد داشت.

در این قانون مدنی آمده است که والدین نمی‌توانند علیه فرزندانشان «خشونت فیزیکی، کلامی، روانی، تنبیه بدنی و یا تحقیر» به کار برند.

این ممنوعیت در یک جلسه با حضور شمار اندکی از نمایندگان در ساعت‌های اولیه روز جمعه ۹ آذر (۳۰ نوامبر) بعد از بحث شبانه در مجلس نمایندگان، با ۵۱ رای موافق، یک رای مخالفان و سه رای ممتنع تصویب شد.

این تصمیم پارلمان، ناسخ قوانین تنبیهی وضع شده در دوره ناپلوئن است که در اوایل قرن نوزدهم میلادی تصویب شد و در آن تنبیه بدنی کودکان به قصد تربیت آنها مجاز بود.

مود پوتی، نماینده حزب میانه روی «مودم» در این باره گفت: «آموزش و پرورش کودکان از طریق اعمال خشونت سبب باز تولید آن در جامعه می‌شود. همچنین خشونت علیه کودکان سبب شکست تحصیلی، بیماری، خودکشی، ناهنجاری‌های اجتماعی و بزهکاری می‌گردد.»

مارلِن شیاپا، وزیرِ مشاور برابری زنان و مردان و مبارزه علیه تبعیض فرانسه، نخستین بار این لایحه را پیشنهاد کرد. وی معتقد است تنبیه بدنی و کلامی جنبه آموزشی ندارد.

بریژیت ماکرون، بانوی اول فرانسه از این طرح حمایت کرده است اما تعدادی از نمایندگان محافظه‌کار و راست‌افراطی این قانون را دخالت در امور خانواده می‌دانند و با آن مخالفند.

این قانون نخستین بار در سوئد در سال ۱۹۶۶ به تصویب رسید و به دنبال آن ۵۴ کشور از جمله ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا قوانین مشابهی را برای ممنوعیت مجازات بدنی کودکان در خانه وضع کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انسان را بايد با عشق محبت بزرگ كرد تا شرمنده و متواضع شود،،،هر كس را به اندازه خود ،،مديريت صحيح،،

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      این مدعیان دروغین حقوق بشر مگه تاالان تنبیه میکردن؟!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج