جاباما
۸۰۲۵۴۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

گلزن‌ترین استقلال؛ وقتی شفر از ۸ میلیارد گذشت

واکاوی چندانی لازم نیست. استقلال منهای گران ترین مهاجمانش بزرگ ترین برد خود درلیگ هجدهم را به دست آورد. آیا شفر دراین شرایط نباید در افکارش تجدید نظر کند؟

ایران ورزشی: ۳ گل استقلال درغیاب گرو وتبریزی که مجموعا ۸میلیاردتومان هزینه برای استقلال داشته اند شاید پیام بزرگی برای وینفرد شفر باشد.

پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان در غیاب مهاجمان گران قیمت اما نشانه هایی از باورهای تازه در استقلال بود. باورهایی که شاید شفر هرگزباورش نداشته باشد.

استقلال در روزی ۳ بار فاتح دروازه صنعت نفت آبادان شد که عملا در ترکیب خود ازمهاجم راس استفاده نکرد؛ نقشی که شفردربازی های قبل بارها به عهده گرو سپرد و دربرخی میدان ها نیز بردوش مرتضی تبریزی نهاد.

شفر اما درست در میدانی که گرو وتبریزی را هم زمان روی نیمکت نشاند و یک دقیقه هم به آن ها بازی نداد به بردی پرگل دست یافت.

آیا ارتباطی هست میان نیمکت نشینی دو عنصراصلی خط حمله با این بازی رو به جلو وبا طراوت؟ چرا استقلال در روزی گلزن می‌شود که دو گزینه کلیدی اش درخط آتش را دراختیار ندارد؟ پاسخ ها روشن است. یا گرو وتبریزی هنوز فوت وفن بازی در استقلال را یاد نگرفته اند و یا اینکه شفر نمی‌داند از این دو بازیکن چگونه بازی بگیرد که باید برای حل این مسائل راهی اندیشید.

گلزن‌ترین استقلال؛ وقتی شفر از ۸ میلیارد گذشت

اگر این بازی ملاک شفر برای تصمیم گیری های بعدی درانتخاب ترکیب باشد باید گرو وتبریزی همچنان نیمکت نشین باقی بمانند به این علت که استقلال بزرگ ترین بردش درفصل هجدهم را درغیاب دو بازیکن پرهزینه خط حمله به دست آورده اما از طرفی تجربه هم نشان می‌دهد که سرمربی استقلال علاقه وافری به تغییرات پی درپی درترکیب خود دارد و حتی به ترکیب برنده هم دست می‌زند!

درعین حال سرمربی استقلال بعد از پیروزی بزرگ مقابل صنعت نفت آبادان بازهم به دفاع از الحاجی گرو پرداخته واعلام ‌‌کرده که من مانند یک پدر باید دست بازیکنم را بگیرم!

این دفاعیه درحالی ابهام ها درباره رابطه فراتر ازکاری شفر با گرو را در ذهن تقویت می‌کند که به وضوح می‌بینیم گرو دربازی های قبل نیز عملکرد قابل دفاع و درخشانی نداشته است و از سویی همه اعضای کمیته فنی این باشگاه نیز متفق القول اعتقاد دارند که گرو باید استقلال را ترک کند. این دفاعیه هم زمان با بزرگ ترین برد استقلال درلیگ هجدهم بسیار بحث برانگیز است.

اینکه دلیل علاقمندی شفر به گرو از چه نقطه ای نشات می‌گیرد را به درستی کسی نمی‌داند اما برای بیننده های فوتبال تنها دلیل موجه به علاقه یک مربی به بازیکنش مسائل فنی است که شفر نشان داده که لااقل درمواجهه با گرو چنین ایده ای ندارد و به قول خودش می‌خواهد برای گرو پدر باشد!

گرو تا امروز برای استقلال یک گل از نقطه پنالتی به ثمر رسانده و چند موقعیت سازی دربازی با استقلال خوزستان برای روح الله باقری که سرمربی استقلال بارها به آن اشاره داشته است. شفر حتی پیش ازبازی با صنعت نفت آبادان به نوعی روح الله باقری را به دلیل استفاده نکردن از موقعیت های نصفه و نیمه ای که گرو دربازی با استقلال خوزستان برای او ساخت مورد شماتت قرارداد که این سطح از حمایت درباشگاه استقلال تا امروز بی سابقه بوده است.

سرمربی استقلال کوله باری از تجربه را به همراه دارد اما به نظر می‌رسد درتصمیم گیری ها بسیاراحساسی و حتی غیرمنطقی عمل می‌کند. پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان اما می‌تواند یک سرمشق بزرگ برای او باشد. شاید شفر بخشی از دلایل پیروزی دراین بازی را شادابی مردانش بداند و آن را برجسته کند اما در واقع آنچه او و تیمش را به این پیروزی بزرگ نائل کرد انتخاب درست سیستم بازی و نفرات اصلی بود؛ نفراتی که سرعت شاخصه اصلی بازی شان بود.

به این اسامی بنگیرد:« روح الله باقری (۶۵ اللهیار صیادمنش)، وریا غفوری و طارق همام.» این نام ها ترکیب خط حمله استقلال دربازی با صنعت نفت را تشکیل دادند. مردانی که سرعت انتقال بالایی دارند و آنچه استقلال دربازی های قبل کمتر داشت همین سرعت بود.

یکی ازعواملی که همواره باعث شده سرعت از بازی استقلال گرفته شود، حضورالحاجی گرو است. گرچه مرتضی تبریزی هم دربه وجود آمدن چنین شرایطی کم مقصر نیست. تبریزی نیز سرعت بالایی ندارد و شاید به ایستایی وسکون گرو نباشد اما سبک بازی او نیز با آنچه استقلال بیش از همیشه به آن نیاز دارد درمنافات است.

فصل پیش به واسطه حضورتیام سرعت درخط حمله نقطه اوج رسیده بود وجبارف نیز با دریبل های سریع وپاس های درعمق بی وقفه برسرعت استقلال می‌افزود، استقلال با از دست دادن این دو درواقع به میزان قابل توجهی از سرعت خود را ازکف داده است اما همین حالا نیز کم بازیکن با این سبک بازی درترکیب استقلال دیده نمی‌شوند که اگر درشرایط آرمانی کنار هم قرارداده شوند، روزهای خوبی همچون بازی با صنعت نفت آبادان بازهم تکرارخواهد شد.

ازظاهرا ماجرا اما این طورپیدا است که شفر روی همان مدار گرومحوری پیش خواهد رفت و بازهم به این بازیکن میدان خواهد داد والبته تبریزی هم دراین دایره قرارخواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      شفر دلاله وپسرش هم دلالی پدرش رو میکنه و باعث وبانی رفتن تیام حق دلالی پسر شفر بود

    • حسن مهربان ازرشت,

      اقای شفراین درست که شمایک مربی کارکشته وتوانایی هستی,ولی خواهشاکمتر ترکیب تیمت راعوض کن,,خواهشاکمترازگرواستفاده کن,اوخیلی بازی کرده وامتحانش روپس داده,,تاماجسارت نکردیم اما,حالا دیگه تاحدودی دستت بازه,مثل سال قبل باش وازبازیکنان تیمت خوب بهره ببر,استقلال بازیکنان جوان وباانگیزه زیادی دارد,خودت استادی ازاین بازیکنان بهتراستفاده کن, تیم توبایدسال اینده درباشگاههای اسیابازی کند,بفکران بازیههاباش ,یک خاطره خوب ازخودت بیادگاربزار,شجاع باش,اگرهم نتیجه نگرفتی ,تیم خوبی بسازتومیدانی منظورازاین نوشته چیه ,,مجدداازشماتقاضا داریم به ارنج تیمت کمتردست کاری کن,,شایدلگویی مابه اندازه ی توممی دانیم,این درست ولی تجربه ثابت کرده, درهربازی نبایدبیشترازسه تغییرداشته باشی,,تمناداریم بهترینهارابه بازی بگیر,دست ازاین گروبردار,بزارفصل تمام شه واوبرودپی باشگاهی که خواهانش هستن ,شایداوبازیکن خوبی باشدولی بدرداستقال نمی خورد, بااین بازیکمان جورنیست,,الان دیگه خودت میدانی ترکیب تیمت چگونه جواب میدهد,موافق باشید,

    • gh

      گرو از منشا خیلی بهتره چرا اصلا از منشا کسی انتقاد نمیکنه تو لیگ چنتا گل زده یا پاس گل داده تو این چن سال... چون عوامل پرسپولیسی نمیخوان تیم رو ب حاشیه ببرند و تمرکز رو از تیم بگیرند کاری به منشا ندارند...
      ننویسد این اراجیف رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج