۸۰۲۵۷۲
۲۳ نظر
۵۰۰۸
۲۳ نظر
۵۰۰۸
پ

دلار ارزان شد اما قیمت کالا‌ها پایین بیا نیست!

«قیمت دلار کاهش یافته است، اما هنوز خبری از کاهش قیمت کالاهای اساسی نیست.»، این جمله‌ای است که این‌روزها از زبان مردم شهر بلندتر از همیشه به گوش می‌رسد.

روزنامه همدلی: «قیمت دلار کاهش یافته است، اما هنوز خبری از کاهش قیمت کالاهای اساسی نیست.»، این جمله‌ای است که این‌روزها از زبان مردم شهر بلندتر از همیشه به گوش می‌رسد.

آن‌طور که از صحبت‌های افراد مختلف جامعه برمی‌آید، هنوز تب و تاب افزایش قیمت دلار و شوکی که در بازارها به دنبال بالا رفتن نرخ ارز ایجاد شده بود، فروکش نکرده و هر بار که از فروشندگان علت گرانی کالاهای اساسی پرسیده می‌شود، تنها جوابشان این است که این کالاها خرید قبلی ما بوده؛ یعنی زمانی که دلار در کانال ۱۸ هزار تومانی قرار داشت و باید به ناچار بر اساس قیمت‌های قبلی ارز، کالاهای خریداری شده را به فروش برسانند تا بیشتر از این دچار خسارت نشوند.

البته مردم بی‌راه هم نمی‌گویند، از زمانی‌که دلار در سراشیبی سقوط حرکت کرده و از رقم‌های قابل‌توجه قیمتی، خود را به کانال ۱۱ هزار تومانی رسانده است، قیمت بسیاری از کالاهای اساسی یا تکان نخورده، یا حتی گرانتر هم شده‌اند. مثلا همین سه روز پیش بود که افزایش دوباره نرخ شیر روی تارنمای رسانه‌ها رفته بود؛ «قیمت شیر دوباره گران شد.»

قیمت شیر دوباره در برخی از برندها در سایه سکوت سازمان‌های حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تعزیرات حکومتی افزایش یافت، به طوری که قیمت هر لیتر شیر مدت دار با بسته بندی تراپک که به ۵ هزار تومان رسیده بود به قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، شیر مدت دار ۲۰۰ سیسی با بسته بندی تتراپک از ۲ هزار تومان به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و شیر ۹۴۶ گرم بطری از ۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ۴ هزار و ۷۰۰ تومان و ۵ هزار تومان رسیده است.

هر چه که هست حالا چند وقتی می‌شود که دیگر گرانی‌‌های افسار گسیخته در چهارراه‌استانبول به گوش نمی‌رسد، اما در این میان صحبت با مردم نشان می‌دهد که هنوز بازار حال و هوای افزایشی خود را کنار نگذاشته و نرخ بیشتر کالاهای اساسی در سربالایی حرکت می‌کند.

حالا بر اساس گزارش‌های رسیده مرکز آمار در حالی از تورم نقطه‌ای آبان ماه همین امسال نسبت به سال گذشته را ۳۴.۹ درصد اعلام می‌کند که گفته می‌شود متوسط تورم در اقلام خوراکی و آشامیدنی در آبان ماه ‌امسال به ۴۸ درصد افزایش یافته است.

بررسی جدول تورم نقطه‌ای اقلام خوراکی و آشامیدنی در گزارش مرکز آمار ایران حاکی است، افزایش قیمت انواع گوشت بالای ۵۰ درصد، ماهی‌ها بالای ۶۰ درصد و میوه و خشکبار بالای ۷۰ درصد بوده است. بر اساس این گزارش، نرخ تورم نقطه‌ای محصولات خوراکی طبقه‌بندی‌نشده هم به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است.

بنابراین، می‌توان این گونه نتیجه‌گیری کرد که با توجه به افزایش ۲۰درصدی حداقل حقوق در ابتدای سال ۹۶، این افزایش با افزایش قیمت کالاها در سال جاری همخوانی نداشته و قدرت خرید بسیاری از خانوارهای کارگری در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون قيمتهاي دلارواقعي نيست

    • بدون نام

      این هم نشانه از حضور ملت در صحنه می باشد

    • بی نام

      واگذارشون میکنیم به خدا سلطان سکه اعدام شدقیمتها بالاتررفت دلار پایین تراومد قیمتها بالاتر رفت نمیدنیم اینا چیکار میکنند یک مرغ ه یخ زده اشغال گرفتیم 35 هزارتومن

    • بدون نام

      دندون طمع مزه کرده باید این دوندونو کشید تا قیمتها برکرده

    • Ma

      قدرت خرید کاهش یافته یعنی چه ؟؟؟؟؟ نیست ونابود شده ..هیچکس هم به فکر نیست انشأالله آ ه مردم بگیره شمارو بی عرضه ها

    • بدون نام

      حالااگردلارشده بودسى هزارتومن که همه بالاميبردن جنساشون حالاکه پايين اومده کسى پايين نمياره واقعاعجب کشوراسلامى ومسلمانايى !!!!

    • علی

      با سلام در قسمت اخر افزایش حقوق در سال 97 میباشد نه 96

    • بدون نام

      دولت روحانی باید هرچه زودتر اقدام کند و دستور کاهش قیمت کالاهای اساسی را بدهد

    • بدون نام

      نظارت نیست! وگرنه این اجناسی که دارن از قبل داشتن و هیچ ربطی به افزایش قیمت ارز نداشته، فقط چون نظارت نیست، میخوان از آب گل آلود ماهی بگیرن!

    • بدون نام

      سانسور؟؟؟؟؟؟؟؟!

    • بدون نام

      جالب اینه که قبلا همه برا گرون کردن اجناس بهونشون بالا رفتن قیمت دلار بود....حالا که دلار داره میاد پایین میگن نه جنسامون چه ربطی به دلار داره!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      یک نگاهی به شهرک های صنعتی بندازید و منصفانه بگید چند درصد تعطیل و اونهایی که نیمه تعطیل هستند از ترس بانکها اعلام ورشکستگی نمی کنند. تا اموالشان مصادره نشود . به این دلیل هست که اجناس در بازار ارزان نمی شود که هیچ، حتی گران تر هم می شود . همه این تعطیلی ها همش به خاطر نوسان قیمت ارز و کمبود مواد اولیه وارداتی هست........

    • بدون نام

      سازمان تعزیرات رابایدجمع کنیدسازمانی که نتواندجلوی گرانیهارا بگیردویااصلادرگرانیهادخالت نمیکندبایدجمع شودچرابایدبه قشرضعیف ظلم شود.خدایاچرامن رادرکشوری دزدپروربه دنیا اوردی؟حیف ازخون ان همه شهیدکه رفتندجانشان رادادند..

    • علی

      چه گناهی کردیم ایران بدنیا اومدیم

    • بدون نام

      پس مردم به چه امیدی دل خوش کردهاند دولت مدرسه را هم نمیتواند اداره کند تعزیرات و سازمان مصرف کننده و و را جمع کنید یک اطاق اصناف همه ای کارها را با موفقیت انجام میداد

    • کارمند

      چون این کاهش قیمتها واقعی نیست وبا وضعیت کشور هماهنگی ندارد و بیشتر فرمایشی ودستور ی است و دوام چندانی نخواهد داشت تاجران واقعی والبته خودی هم این را میدانند پس نباید منتظر کاهش قیمت باشیم

    • بدون نام

      این شبیه فیلم سینمایی

    • بی نام

      مردم را مسخره کردن
      همه چیز داره صادر میشه عراق
      بعد ته موندهش به مردم ایران میرسه

    • بدون نام

      علت این استکه زمان افزایش قیمت ذلار و ارزهای دیگر یه عده درباد افزایش قیمت دلار نشسته و بدون اینکه این افزایش در هزینه های محصولات و خدمات آنها کوچکترین تأثیر را داشته باشد به بهانه افزایش قیمت دلار قیمتها را در بی عرضه گی و سوء مدیریت افزایش داده و می دانند که دیگر در سایه بی عرضه گی مدیریتی تثبیت خواهند شد! و دودش هم به چشم همه مردم منجمله فرصت طلبان و گران کنندگان هم می رود. فقط می توان افسوس خورد!!!!!

    • بدون نام

      به عمد دلار رفت بالا که بهونه ای بشه برای گرانی به خیال خودشون دارن اقتصائ آزاد تو کشور برقرار میکنند تواین ساست هم تقاضای مردم افزایش و کاهش قیمت و معین میکنه پس قیمتها پایین اومدنی نیست حتی اگه دلار 1000 هم بشه اجناس گرون میشه ارزون نمیشه ولی حقوق کارمند و کارگر با هزار چک و چونه شاید سال دیگه 9تا ده درصد

    • کامران

      چون به نفع دولت نیست .
      هرکی می دانه تو ایران قیمتی بالا رفت پائین نمیاد با این دولت وکابینه بی لیاقت وترسو

    • بدون نام

      همه زیر سر خودشون گرونی ها

    • M.A.P

      اینها برنامه ریزی شده بود که با بریدن نفس مردم سرمایه دار ها به سود های میلیاردی برسن وقتی همین ها از وزرا ومسئولان هستن اجازه ارزانی داده نمیشه.بخداقسم که دیگه بریدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج