جاباما
۸۰۲۶۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خاطره ربیعی از دیدار با کودکان معلول ذهنی

علی ربیعی (وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی) این روزها به استان‌های مختلف کشور سفر کرده و در رویدادهای خیریه‌ شرکت می‌کند. او عصر روز گذشته نیز در افتتاح مرکز نگهداری از کودکان معلول در شهرستان فردیس حضور یافته بود. به همین مناسبت در کانال تگرامی خود خاطره‌ای از دیدارش با کودکان عقب‌مانده در همین موسسه خیریه را منتشر کرد.

ایلنا: علی ربیعی (وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی) این روزها به استان‌های مختلف کشور سفر کرده و در رویدادهای خیریه‌ شرکت می‌کند. او عصر روز گذشته نیز در افتتاح مرکز نگهداری از کودکان معلول در شهرستان فردیس حضور یافته بود. به همین مناسبت در کانال تگرامی خود خاطره‌ای از دیدارش با کودکان عقب‌مانده در همین موسسه خیریه را منتشر کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

در یکی از روزهای زمستانی سال ۹۳، در منطقه کرج به دیدن موسسه‌ای که کودکان عقب مانده ذهنی را نگهداری می‌کرد، رفتم. دیوارهای قدیمی و ترک خورده، محوطه نامناسب و سردی زمستان درهم آمیخته و محیط غم زده‌ای را به وجود آورده بود. خاطرم هست یکی از کودکان موسسه به نام مهدی گفت: خواب دیدم که در خانه‌ای زیبا و چند طبقه زندگی می‌کنم.

رویای او، امروز بعد از تلاش‌های زیاد و با همت خیرین با حدود دو میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به حقبقت پیوست. نکته‌ای که در این میان برای همه ما ایرانیان می‌تواند الهام‌بخش و حائز اهمیت باشد آن است که زنی جوان با داشتن کودکی معلول، همتی عالی به کار بست و معلولیت کودکش، انگیزه گستراندن مهر مادری او به بیست پسر نازاده دیگر شد.

امروز، ساعت یازده صبح بار دیگر به این موسسه رفتم. بر یکی از دیوارهای آن شعاری با زیبایی خودنمایی می‌کرد: "دلم برای خدا تنگ شده، تو به مهمانی من آمدی، نکند تو دوست خدایی"

امروز درس‌های زیادی برای آموختن وجود داشت. یاد گرفتیم تنها، داشتن منابع مالی، عامل مهرورزی و خیرجمعی نیست، سال‌های عمر تک تک ما، توانایی‌های فردی، دریغ نکردن بک لبخند، دست گرفتن‌های مهربانانه و گذراندن وقت‌مان با این افراد، هم می‌تواند حرکتی بزرگ ایجاد کند. من بدون هیچ تغییری دلنوشته‌ای که سرکار خانم فاطمه هاشمی امروز برایم نوشت را با شما شریک می‌شوم:

خاطره ربیعی از دیدار با کودکان معلول ذهنی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج