۸۰۲۶۱۶
۲۱ نظر
۵۰۰۳
۲۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کاهش قیمت دلار تا ۲ ماه آینده معلوم می‌شود

یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، اثر کاهش نرخ دلار از حدود دو ماه دیگر در بازار مشهود خواهد بود، اما قیمت‌ها به روند سابق برنمی‌گردد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، اثر کاهش نرخ دلار از حدود دو ماه دیگر در بازار مشهود خواهد بود، اما قیمت‌ها به روند سابق برنمی‌گردد.

علی حیات‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش قیمت دلار طی چند روز اخیر و تاثیر آن بر قیمت کالاها در بازار، افزود: طی چند ماه اخیر که قیمت دلار بالا رفت، بسیاری از کالاها که به صورت مستقیم و غیرمستقیم مرتبط با ارز بودند افزایش قیمت داشتند که عمده این کالاها یا مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز آنها وارداتی بود و یا اینکه خود کالا مستقیم وارد کشور می‌شد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار حتی بر برخی کالاهایی که هیچ ارتباطی با ارز نداشتند و تماما تولید داخل بودند نیز اثر گذاشت، اظهار کرد: البته افزایش قیمتی که بعد از گرانی دلار در کالاها رخ داد به هیچ عنوان متناسب با گران شدن ارز نبود و بخش زیادی از گرانی‌های پیش آمده نیز ناشی از جو روانی بود.

حیات‌نیا پیش‌بینی کرد، با روند کاهشی قیمت دلار که چند وقتی است آغاز شده، شاهد کاهش قیمت برخی از کالاهای وارداتی یا کالاهایی که مواد اولیه آنها وارداتی است، باشیم.

وی با اشاره به بحث چسبندگی قیمت‌ها در بازار، اظهار کرد: بر اساس بحث چسبندگی، معمولا روند کاهش قیمت در بازار نسبت به روند افزایش آن بسیار کندتر و با شیب کم است، زیرا تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان معمولا در چنین شرایطی به شدت در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند.

به گفته این کارشناس مسائل اقتصادی، با این روند به نظر می‌رسد کاهش قیمت دلار از حدود دو ماه دیگر تاثیر خود را در بازار نشان دهد.

حیات‌نیا خاطرنشان کرد: البته نباید انتظار داشته باشیم قیمت‌ها دقیقا مثل قبل از گرانی ارز شود، بلکه هم روند کاهش قیمت کند و هم میزان آن کم خواهد بود.

وی درباره دلایل کاهش قیمت دلار طی چند وقت اخیر نیز گفت: یک عامل فروکش جو روانی و التهابات بازار است، زیرا نگرانی‌هایی درباره شروع تحریم‌های ۱۳ آبان وجود داشت و بعد از اینکه مشخص شد این تحریم‌ها تاثیر چندانی نداشته شاهد کاهش التهابات بودیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی اعمال محدودیت تراکنش‌های بانکی و مقابله با پولشویی از سوی بانک مرکزی و افزایش نظارت‎ها در این زمینه را نیز از دیگر دلایل کاهش قیمت دلار دانست.

حیات‌نیا در خصوص آینده قیمت دلار نیز گفت: به احتمال زیاد روند کاهشی قیمت دلار تا مرز هشت تا ۹۰۰۰ تومان ادامه خواهد داشت و پس از آن ثابت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما به دلار کار ندارم بگو قیمت وگوشیها وغیره کاهش یافت که اون لازم است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوماه دیگه دلار 40 هزار

    • مرتضی

      بمیرم برات اقتصادان تاچهارنفراقتصادانی همچون توتومملکت باشندوخاک بازی کنندنوبرهست.افزایش وشکی دربازارشدربطی به تحریمهانداشت وافزایش کلی قیمت بخاطرده تابیست درصدی بودکه دولت وکارفرمایان به کارمندان وبازنشستگان وکارگری دادندبایدکسری نمی آوردندونفت نوش جان خودوخانواده هاشون حقتون هست آقازاده های محترم ودوست داشتنی

    • بدون نام

      وقتی که ما نتونیم پول نفتی که تازه ارزون هم شده بگیریم و یا نفتمونو قانونی بفروشیم چطور انتظار ورود ارز و کاهش قیمت دلار ممکنه دلار نزدیک عید ۲۰رو رد میشه ...

    • بدون نام

      فقط پوشک بسته ای 35 تومن شده 85 تومن
      رب قوطی 5 تومن شد 18 تومن
      دلار هم که دوباره 8 تومن شده نه خانی اومده نه خانی رفته
      فقط این وسط مردم بیچاره شدن والسلام

    • شهین سیفی

      بزار اینهایی که مردم دارند بگیرند و بخورند بعدا معلوم میشه مرد ریختشون ببرند

    • بی نام

      بیا برو ببین قیمت اجناس وکالا ها چطور میره بالا قیمت ملک دوبرابر شده دلار که نون و آب نشد برا مرددم دلار بشه دویست تومان ولی همه چیز را گران بدید به مردم

    • بدون نام

      نمیخواد نرخ تعیین کنی باید برکرده به 3700 تومن قبل چرا حرف از دوبرابریش وبیشتر میزنی

    • مخلصتم مدیر سایت

      من قسم میخورم چیزی ارزون نمیشه و نخواهد شد،ارز نوسان دارد گاهی بالا می رود گاهی پایی.صندوق بین المللی تورم
      سال آینده ی ایران رو بیشتر از امسال پیش بینی کرده.خزانه روز به روز خالی تر،فروش نفت روز به روز کمتر،حلقه محاصره تنگ تر میشود.تحریم ها بتازگی شروع شده و زمان میبره تا اثر خود را نشان دهد،گرانی های اتفاق افتاده بدلیل انتظار تورمب بوده و گرانی های آینده به دلیل اثرات تحریم خواهد بود.همیشه دولت اینقدر ارز نداره که بتونه نیاز بازار رو برطرف کنه.

    • بی نام

      خر خودتون هستید ،مردم رو به مرگ می گیرید که به تب راضی بشن

    • ممم

      دولت چه دردسرشه به مردم فقیر که پول نان شب هم ندارن بخورن واسه خودشون تمام امکاناتشون آماده است و در رفاه زندگی میکنن انگار نه جزعی از این مردمن

    • بدون نام

      تا دو ماه آینده یعنی درست بعد از ۲۲ بهمن کور خوندین

    • بدون نام

      وقتی میره بالا از فرداش همچی میکشه بالا. حالا که اومده پایین میگن چسبندگی داره. کاش یه جاهایی چسبندگی داشت تا اینقدر کارشناس خبره تولید نمیشد.

    • مشاور املاک

      قیمت اپارتمان از الان خورده تو سرش راکد شده حیف شد تو تابستون چه کمیسیونهایی میگرفتیم

    • بدون نام

      آقای به قول خودت کارشناس ,شب دراز و قلندر بیدار

    • علی برکت الله

      واقعا انتظار داریم با این اقتصاد دانهای سر سپرده تحلیل های دقیقی به ملت بدن و شکوفایی اقتصادی در مملکت ما ایجاد بشه. شرایط ما رو ببینید حاصل همین اقایان اقتصادیست.

    • بدون نام

      آره بعد از 22بهمن همه چی مفت میشه

    • کامران

      دولت بی پول بشه میره بالا جیب ملت تضمین خزانه دولت نالایق

    • آخوند

      افزایش قیمت دلار در ماه های آینده: اجرا نشدن FATF- تحریم سوئیت - کاهش قیمت نفت - نصف شدن صادرات نفت ایران - شروع کریسمس افزایش سفر های خارجی- ممنوعیت دلار زائر عراق به ایران- خارج شدن ایران از برجام - تامین کسری بودجه دولت-تحریم بانکی- بی اعتمادی مردم به دولت به خاطر ندادن دلارهاشون به دولت و ...

      پاسخ ها

      • سارا

        آفرین خیلی دقیق و خوب گفتی

    • کارشناس اقتصادی

      درست میگه
      دولت چهارسال به زور جلوی تورم رو گرفت و نذاشت آروم آروم همه چی گرون بشه و سال 97 یهو از دستش در رفت و دلار تا 20 هزارتومن گرون شد.رشد تورم سالانه 22 درصد هست که ضرب در 4 میشه 100 درصد.حالا مردم باید جنسها رو دوبرابر پول بدن و خرید کنن.حداقل یک سال باید سختی بکشیم تا درآمد و خرج روزانه مردم درست بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج