جاباما
۸۰۲۷۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

تشکیل صف‌های طولانی برای گوشت منجمد

صحبت از ثبت نام برای دریافت گوشت های منجمد در برخی از فروشگاه ها و صف های عریض و طویل برای آن ها به میان می آید و برخی فروشگاه ها نیز از فرصت استفاده کرده خریدار را مجبور می کنند، با هر بسته گوشت منجد، کالاهای دیگری که فروشنده تعیین می کند، نیز بخرند!

خبرگزاری مهر: مصوبات ستاد تنظیم بازار و توزیع برخی کالاها با نرخ مصوب نتوانسته از افزایش قیمت کالاهای اساسی جلوگیری کند و در این بین مسئولین نیز زمان دقیقی برای تعدیل قیمت ها اعلام نمی کنند.

افزایش بی رویه قیمت ها از ابتدای امسال وضعیت بی سابقه ای را در اکثر بازارها رقم زد و شرایطی پیش آورد، که مسئولان امر از آن به « التهاب بازار» یاد می کنند. اکنون وارد نهمین ماهی شده ایم، که بار این سوء تدبیری ها بر دوش مردم قرار دارد.

ماهها است که به خاطر سوء مدیریت در بازار، بسیاری از فروشندگان به بهانه های مختلف، قیمت ها را هر طور دلشان بخواهد، به مشتری می دهند و افزایش بدون ضابطه قیمت، ویژگی اصلی حال و هوای این روزهای بازار در استان تهران و دیگر نقاط کشور است.

هر روز شاهد راه افتادن بازار سیاه در مورد یک کالای خاص هستیم، یک روز برنج، روغن نباتی، گوشت گوساله و حالا هم نوبت قیمت تخم مرغ، مرغ، گوشت وارداتی و محصولات لبنی است، که به قول مسئولان «مُلتهب» است.

اما موضوع از آنجا حادتر می شود، که این کالاها اساسی بوده و خریدار مجبور است، برای رفع نیاز روزانه خود آن ها را خریداری کند و سبد کالای درصد بالایی از افراد جامعه هر روز کوچک و کوچک تر می شود.

کوچکی سبد کالای خریداران را به راحتی می توان از میزان فروش سوپرمارکت ها و حتی فروشگاه های زنجیره ای و نیز نوع مواد غذایی خریداری شده فهمید، آن گونه که بررسی ها نشان می دهد، سهم کالاهای غیر ضروری تر مانند آجیل، شکلات، شیر و برخی میوه ها در سبد کالاهای خانوار تهرانی به کم تر از یک چهارم تقلیل پیدا کرده است، به این معنا که خریداران سعی می کنند، ابتدا آن چه برای خوردن و سیر شدن واجب است، خریداری کنند، سپس کرایه خانه و اقساط وام ها و بدهی ها را کنار بگذارند و اگر پولی ماند، برای خرید کالاهای خوراکی غیر ضروری تر و پوشاک و آموزش و ... مصرف کنند.

ثبت نام برای دریافت گوشت منجمد در برخی فروشگاه ها

در این میان صحبت از ثبت نام برای دریافت گوشت های منجمد در برخی از فروشگاه ها و صف های عریض و طویل برای آن ها به میان می آید و برخی فروشگاه ها نیز از فرصت استفاده کرده خریدار را مجبور می کنند، با هر بسته گوشت منجد، کالاهای دیگری که فروشنده تعیین می کند، نیز بخرند!

جالب تر اینجاست، که دریافت کد ملی و کارت ملی برای پیش فروش شرکت های خودروسازی کم بود، حالا برای خرید گوشت منجمد نیز باید کارت ملی نشان دهید و به گفته فروشندگان « به دستور تعزیرات حکومتی از تحویل بیش از یک بسته گوشت منجمد به هر خریدار معذوریم. »

یکی از خریداران با اشاره به خریدی که از یکی از فروشگاه های زنجیره ای صورت داده بود، گفت: چندین دفعه است، در طول یک ماه اخیر برای خرید گوشت منجمد دولتی مراجعه کردم، اما هنوز موفق به دریافت حتی یک بسته گوشت نشدم، بعد از پیگیری های متعدد، کارمند فروشگاه شماره موبایلم را دریافت کرده و قرار شده به محض آمدن گوشت خبرم کند.

وی افزود: من نه احتکار کننده ام و نه دلال، شرایط را هم درک می کنم و اصلا اضافه خریدی ندارم، اما حق این را دارم، که بتوانم کالاهای اساسی و مورد نیاز خانواده ام را با قیمت های منصفانه خریداری کنم، انتظار به حق من این است، که حداقل مایحتاج خانواده ها افزایش قیمت نداشته باشد و مجبور نشویم برای خرید ارزان تر گوشت و یا کالای دیگر صف های طولانی بایستیم و یا بارها به فروشگاه ها سر بزنی تا آن کالا را داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااشنا

      دولت فریب

    • نااشنا

      علی برکت الله.ایران شده ونزوئلا.فقط صداشو در نمیارن

    • بدون نام

      تحریم اصلاتأثیری نداشته!! زرشک.. پلو

    • بدون نام

      این هم یکی ازدست پختهای دولت تدبیرامید.کاری کرده مردم برای گوشت یخی که 11ماه ازتاریخشان گذشته دست وپا بشکنند.درنوشتن این متن فقط ازروی دلسوزی است..وسلام.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشون سر وته یه مرباسن مگه تو دولت قبل تو صف تخم مرغ متم کاری نمیکردن ...

    • بدون نام

      آفرین به شما کارو به جایی رسوندید که مردم واسه گوشت چند ساله یخی واستن تو صف. آب وبرق که مجانی نشد هیچ گوشتمونم یخ زده شد. همین فرمون برید جلو میدونیم کار دشمنه مخصوصا آمریکا

    • حسام

      خاک توسر مسعولان کشورما

    • بدون نام

      فقط میتوانم بگم متاسفم برای این دولت با این تدبیرش.
      برای فوتبال مربی از خارج میارین. برای مدیریت کشور هم چند نفر چیز فهم از خارج بیارین.

      پاسخ ها

      • دزفولی

        شما دوزاریت دیرافتاده آلبته ناخواسته.ولی متاسفانه دولت اقای روحانی این رامیدانسته وعمل نکرده ...که جنتا مربی وارد ازکفاروارد کنند تا وزراومذیران ما اداره کردن یادبگیرند...مثل مربی ورزش

    • ایرانی

      چقدرملت بدبختی هستیم ماهابزوگوسفندوگاوبایدصادرکنیم به کشورهای عربی وازاون طرف گوشت منجمدبرزیلی که معلوم نیست که چه زمان طولانی درسردخانه درکشوربرزیل جاخوش کرده اگرگوشت گرم بشودکیلوی پانصدهزارتومان نه گشت گرم میخرم ونه گوشت آشغال سردبرزیلی به خورخودوخانواه ام میکنم.

    • بدون نام

      .... حرفی که بدون استدلال وفکر و عمل خلاقانه باشه همینه گوشت یخی که کود بود باید پای درخت میریختن حالا این مردم فلک زده برای گوشت یخی باید توصف وایسن البته خلایق هر چی لایق

    • بدون نام

      وزیر بی کفایت استعفا استعفا.

    • بدون نام

      مسولین بی لیاقت مردمو بدبخت

    • بینام

      این ابتدای بدبختی ماست ملتی که تاریخ رانخواند محکوم به فناست

    • بدون نام

      خاک تمامی عالم برمسئولان نالایق بی شخصییتی که آبروی مردم رابه بازی گرفتند انشاالله خود خانواده تان محتاج وسرافکنده دیگران شوید.شرمتان بادازاین بی خردی!

    • بدون نام

      واسه گوشت منجمد الان چند باره میریم توصف زود تموم میسه به ما که تا حالا نرسیده میدن به رستورانها با چشم خودمون دیدیم اعتراض هم کردیم کو گوش شنوا به اشناهاشون چند تا چند تا میدن به مردم بدبخت یکی اونم با منت وکارت ملی چقدر بدبخت شدیم اقای رهبر ببین مردم به چه خواری افتادن چشم روحانی وبقیه اقایون روشن

    • بدون نام

      دولت گوشت یخی را تامین می کند ولی بیشتر این گوشتها با قیمت بالاتر سر از غذا خوریها در می آورد
      دولت یارانه می دهد ولی بیشتر پولدارها استفاده می کنند مثل بنزین برق و گاز و آب و ... در صورتی که خانواده های متوسط هم کمتر مصرف می کنند و گاهی اصلا خودرو ندارند ، اگر یارانه این اقلام را به هر نفر بدهند از رانت و دزدی جلوگیری می شود و باعث صرفه جویی هم می شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که بمیرم گوشت یخی نمیخورم. عمرا

    • بدون نام

      مردم ایران باید بخوان باید تکون بخورن تا اوضاع عوض بشه،،،خدا گفته سرنوشت هیچ قومی رو تغییر ندادم مگر اینکه خودشون بخوان....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج