۸۰۳
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

آيا مي‌توان يك همسر خيانت كار را بخشيد؟

خشم، ترس و بي‌اعتمادي!

خيانت موضوعي نيست كه به سادگي با آن كنار بياييد اما پس از پيش آمدنش نياز به برنامه ريزي ديگري براي زندگي‌تان داريد.

خشم، ترس و بي‌اعتمادي!

اگر قرباني خيانت شده‌ايد...

  • مي‌توانيد بگذريد؟
اگر اين اتفاق تنها يك بار در زندگي شما پيش آمده و هيچ سابقه‌اي در گذشته شما ندارد، احتمال اين‌كه بتوانيد زندگي‌تان را ترميم كنيد و بعد از مدتي تلاش به شرايط عادي برگرديد، كم نيست. خيانت موضوعي نيست كه به سادگي بتوان از كنارش گذشت اما شما مي‌توانيد اميدوار باشيد همسري كه عميقا از اين موضوع ناراحت است، به خاطر سابقه درخشان زندگي‌تان از اين اشتباه بگذرد.

  • خودتان را قضاوت نكنيد
خودتان را سرزنش نكنيد و مورد قضاوت قرار ندهيد. شما پس از اين ماجرا دچار احساسات متناقضي خواهيد شد. ترس، خشم، انتقام، شك، بي‌اعتمادي، احساس حماقت و... از مواردي هستند كه ممكن است به سمت شما هجوم بياورند. به‌خود زمان دهيد كه از پس اين احساسات بر بياييد و تصميم درست را بگيريد. زندگي مشترك‌تان را با اين احساسات مورد قضاوت قرار ندهيد و پيش از آن‌كه از پس اين تناقضات بر بياييد در مورد ماندن يا رفتن تصميم نگيريد.

  • مراقب جسم و ذهن خود باشيد
به‌خودتان كمك كنيد. شما ممكن است با عوارض جسماني بسياري روبه‌رو شويد. اسهال، بي‌اشتهايي، ‌تمركز نداشتن، بي‌خوابي و... به شما هجوم مي‌آورند، اما مي‌توانيد در دوره‌اي كه اين موضوعات را با شدت زيادي تجربه مي‌كنيد، از يك متخصص كمك بگيريد و با آرام كردن ذهن‌تان، جسم‌تان را هم آرام‌تر كنيد.


خشم، ترس و بي‌اعتمادي!

  • با برنامه پيش برويد
زندگي‌تان را حتي به زور هم شده به تعادل نزديك كنيد. به مقدار لازم غذا بخوريد، در ساعات مشخص بخوابيد، كمي ورزش كنيد و كمي خوش بگذرانيد. گرچه در اين دوره ممكن است لذت واقعي هيچ يك از اين‌ها را تجربه نكنيد، ولي خود را موظف كنيد كه طبق برنامه پيش رويد.

  • مانع احساسات‌تان نشويد
اشك ريختن واكنشي طبيعي و‌گاه آرام‌بخش در زمان سختي‌هاست. ممكن است بخواهيد قدرتي بيشتر از آنچه داريد را به‌خود القا كنيد و مانع از بروز احساسات‌تان شويد. اما شما اجازه داريد به خاطر اندوهي كه احساس مي‌كنيد، غمگين باشيد و‌گاه اشك بريزيد.

  • آنطور كه دوست داريد، وقت بگذرانيد
چه شما همسري بي‌وفا داشته باشيد و چه با وفا، زندگي‌تان ادامه دارد. پس براي شاد كردن خود تلاش كنيد. فيلم‌هايي كه دوست داريد را ببينيد، با كساني كه دوست‌شان داريد وقت بگذرانيد. خود را به سمت انزوا نبريد و به خاطر اين‌كه همسري بي‌وفا داشته‌ايد خود را به زوال تدريجي محكوم نكنيد. تنها درصورت داشتن جسم و ذهني سالم است كه مي‌توانيد از پس اين مشكل بر بياييد و براي زندگيتان تصميمي منطقي بگيريد.

  • مشاوره را امتحان كنيد
سراغ يك مشاور برويد. سعي نكنيد چنين مشكلي را به تنهايي حل كنيد. شما بايد بدانيد چه چيزي رابطه‌تان را به اين سمت برده و آيا اين رابطه برگشت‌پذير است يا خير. اين موضوعي نيست كه به تنهايي يا حتي با كمك همسرتان از عهده‌اش بر بياييد. مشاوره را تجربه كنيد و درصورت نياز همسرتان را نيز با مشاور آشنا كنيد.

  • به ترديد پايان دهيد
هر سوالي كه دوست داريد از او بپرسيد. او موظف است تمامي ابهامات شما را برطرف كند و به سوالات‌تان پاسخ دهد. او بايد اشتباهي كه مرتكب شده را بپذيرد و درصورت خواست همسرش، به تمامي سوالات او در اين مورد پاسخ گويد و دست از پنهان‌كردن حقيقت بردارد.

  • فرزندان را حمايت كنيد
فرزندان‌تان را مطمئن كنيد كه همه چيز درست مي‌شود. چنين حقيقتي را نمي‌توان از آنها پنهان كرد اما بايد راهي مناسب براي بيانش پيدا كنيد. قرار نيست جزئيات ماجرا را به آن‌ها بگوييد، تنها بايد هراس‌شان را از ميان ببريد و آن‌ها را قرباني اين آشفتگي نكنيد.


خشم، ترس و بي‌اعتمادي!

  • به دنبال مقصر نگرديد
بازي سرزنش كردن و به‌دنبال مقصر گشتن را آغاز نكنيد. مدام اين بحث را پيش نكشيد كه كدام يك از شما مسبب اين اتفاق است و به تحقير و سرزنش يكديگر، مشكل اصلي را پنهان نكنيد.


نکته - قلم و كاغذ برداريد و احساسات‌تان را بنويسيد. هر آنچه در دل داريد و نمي‌توانيد به زبان بياوريد، هر آنچه احساس مي‌كنيد بر سر زندگي‌تان آمده و هر تصميمي كه فكر مي‌كنيد با گرفتنش آرام مي‌شويد را بنويسيد و سپس قلم را كنار بگذاريد.

  • به خودتان زمان بدهيد
اين‌كه شما از پس اين درد بربياييد به زمان احتياج داريد. فكر نكنيد‌‌ همان صميميت اوليه بايد به سرعت به رابطه‌تان برگردد و گمان نكنيد سلامت فكرتان را بايد ظرف چند روز به دست بياوريد. هم شما و هم ارتباط‌تان به زماني براي ترميم شدن احتياج داريد.

  • پيش از هر كاري فكر كنيد
اگر مدتي به‌خود زمان داده‌ايد و مشاوره و ديگر راهكار‌ها را هم امتحان كرده‌ايد اما فكر مي‌كنيد ديگر نمي‌توانيد در اين رابطه بمانيد بايد به برخي موضوعات توجه كنيد. منابع مالي، شرايط خانوادگي و اجتماعي خود را بررسي كنيد. آيا زمان مناسبي براي جدايي است يا نياز داريد مدتي ديگر به‌خود براي فراهم كردن شرايط لازم زمان دهيد؟

  • مشكلات را فرياد نزنيد
پيش از آنكه به خانواده يا دوستان‌تان در اين مورد بگوييد خوب فكر كنيد. شايد شما پس از مدتي تصميم بگيريد اين زندگي را حفظ كنيد و آگاهي ديگران در مورد اتفاقي كه در زندگي‌تان افتاده، مي‌تواند قضاوت‌شان را تا مدت‌ها نسبت به همسرتان تغيير دهد و اين موضوع مي‌تواند زندگي شما را با چالش‌هاي بيشتري روبه‌رو كرده و كينه‌اي نسبت به همسرتان ايجاد كند.


اگر به همسرتان خيانت كرده‌ايد...

  • دروغ گفتن و خيانت را متوقف كنيد. اگر با تمام وجود زندگي‌تان را دوست داريد و مي‌خواهيد پس از اين اتفاق حفظش كنيد، بايد تمام مواردي كه به آن آسيب مي‌زند يا همسرتان را به انتقام تشويق مي‌كند از بين ببريد.
  • در مورد اينكه زندگي مشترك‌تان چقدر برايتان اهميت دارد فكر كنيد و تصميم بگيريد. آيا با وجود چنين اتفاقاتي باز هم مي‌خواهيد در اين زندگي بمانيد يا اينكه فكر مي‌كنيد اين رابطه آنچه مي‌خواستيد نيست. ماجرا را به درازا نكشانيد؛ يا بمانيد و تلاش كنيد يا اين رابطه را تمام كنيد.
  • مسئوليت كاري كه كرده‌ايد را بپذيريد. مهم نيست همسرتان پيش از اين چه اشتباهاتي در زندگي مرتكب شده است، مهم اين است كه شما ضربه‌اي به زندگي مشترك‌تان زده‌ايد و موظفيد عواقبش را بپذيريد و شكاف حاصل شده را ترميم كنيد.
  • اگر پس از اين اتفاق به همسرتان قول‌هايي مي‌دهيد سر وعده‌تان بمانيد و او را با خلف وعده كردن بي‌اعتماد‌تر و ناراحت‌تر نكنيد.
  • با همسرتان صادق باشيد و صبورانه به سوالاتش پاسخ دهيد و به او اطمينان دهيد كه جز حقيقت چيزي نمي‌گوييد. شما موظفيد ابهام‌هايش را برطرف كنيد و به او اطمينان دهيد كه آن روز‌ها گذشته است.
  • به همسرتان فرصت دهيد تا با اين موضوع كنار بيايد و توقع نداشته باشيد درست بعد از پشيماني و عذرخواهي شما همه چيز مثل قبل شود و او بلافاصله به شما، حرف‌ها و رفتار‌هاي‌تان اعتماد كند.
  • سعي كنيد با توافق هم، از يك متخصص كمك بگيريد و اگر او مايل است با هم به مشاوره برويد و اگر تمايلي نشان نمي‌دهد خودتان از يك مشاور كمك بگيريد.
  • گذشته از آنكه او بايد شما را ببخشد شما به اينكه خود را ببخشيد هم نياز داريد. بله، شما اشتباه بزرگي مرتكب شده‌ايد اما هنوز هم مي‌توانيد براي حفظ زندگي مشترك‌تان تلاش كرده و خيلي چيز‌ها را عوض كنيد.
  • اگر تصميم‌تان را براي ادامه اين زندگي مشترك و ترميم كردنش گرفته‌ايد، پس از گذشت كمي زمان و آرام‌تر شدن اوضاع، با هم در مورد مشكلات اصلي زندگي‌تان صحبت كنيد و براي حل‌شان پيش قدم شويد.
منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maream

      خوبه ولی خیلی سخته

    • محمد

      این مطالب ترجمه شده کاربردی در ایران نداره

      در فرهنگ ما این ملایمات نیست

    • maryam

      وقتی کسی بهت خیانت کرد باید بهش خیانت کنی .

    • مجید

      موافق نیستم اینا فقط حرفای قشنگه نمییشه عمل کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج