۸۰۳۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

با چسبندگان به میز چه کنیم؟

قانون منع به‌کار‌گیری بازنشستگان از آن جمله قوانینی بود که تصویب آن موج گسترده‌ای از امید به‌خصوص میان نسل جدید انقلاب به وجود آورد و این‌گونه تصور شد که انقلاب در حال پوست‌اندازی بزرگی در عرصه مدیران اجرایی است.

روزنامه فرهیختگان: قانون منع به‌کار‌گیری بازنشستگان از آن جمله قوانینی بود که تصویب آن موج گسترده‌ای از امید به‌خصوص میان نسل جدید انقلاب به وجود آورد و این‌گونه تصور شد که انقلاب در حال پوست‌اندازی بزرگی در عرصه مدیران اجرایی است.

براساس این قانون، قرار بود افرادی که در ۴۰ سال گذشته در مناصب مختلف اجرایی حضور داشته و بازنشسته شده‌اند، جای خود را به نسل جوان و جوان‌ترهای غیربازنشسته بدهند.

این اتفاق از آن جهت مهم‌تر بود که کشور براساس برخی آمار با نرخ بیکاری ۲۸ درصدی جوانان دست و پنجه نرم می‌کند و خروج چندهزار بازنشسته شاغل می‌توانست سبب اشتغال چندهزار جوان بیکار و البته تحصیلکرده در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری شود. بزرگ‌ترین بحران کشور در چند سال آینده بیکاری جوانان است، از همین رو ادامه اشتغال بازنشسته‌ها به‌منزله خیانت به کشور و آینده جوانان است.

در عرصه ممنوعیت به‌کارگیری و اشتغال بازنشستگان نیاز به قانون روشن و صریحی داشتیم. در این مسیر آنچه برعهده مجلس و شورای نگهبان بوده انجام شده و باید مسیر محکمی در برخورد با بازنشستگان شاغل در نظر گرفته شود. قوه قضائیه می‌تواند نقش مهمی دراین‌باره ایفا کند.

برخی اخبار ناامیدکننده حاکی از آن است که برخی دستگاه‌ها همچون صداوسیما و وزارت بهداشت به بهانه نبود جایگزین برای پیرمردهای بازنشسته خود، توانسته‌اند مجوز خاص برای برخی مدیران بگیرند. این مجوزها علاوه‌بر اینکه سبب نگاه مأیوسانه مردم به این قانون و القای برخورد گزینشی با آن نزد دستگاه‌های مختلف می‌شود، به‌واسطه رفتار متکبرانه مدیران معاف از کناره‌گیری، باعث ایجاد توهم بزرگی در خود آنها شده و موافقت با معافیت از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را به‌منزله تایید عملکرد خود ارزیابی می‌کنند.

طبیعی است در چنین شرایطی عملکرد این افراد به‌معنای عملکرد مورد تایید نظام از سوی مردم تلقی شده و خطاهای آینده آنان بزرگ‌تر جلوه کرده و مستقیما به‌پای نظام نوشته خواهد شد.

۴۰ سال از عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد و باعث تاسف است که در بسیاری از بخش‌ها نتوانسته‌ایم کادرسازی مناسبی داشته باشیم که همچنان بعد از گذشت این سال‌ها به پیرمردهای بازنشسته در حوزه‌های اجرایی نیازمندیم.

وضعیت کنونی کشور و جایی که در آن ایستاده‌ایم حاصل عملکرد مجموعه بزرگی است که مدیران بازنشسته مشغول به‌کار یا آنها که با مجوزهای خاص عمر دوباره‌ای یافته‌اند، نقش مهمی در آن ایفا کرده‌اند.

حرف پایانی: هر روز ادامه حضور بازنشستگان در امور اجرایی سبب افزایش ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم شده و ارزش مصوبات مجلس را بیش از گذاشته زایل می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با تبر از میز جدا شون کنید

    • بدون نام

      تو رو خدا اداره مملکت را موروثی نکنید

    • بدون نام

      باور کنید اگه حقوق واقعی به بازنشسته ها پرداخت شه هیچ فردی بعد بازنشستگی به کار کردن رو نمیاره

    • عباس گودرزی

      سلام ، اگر قوانین درست تدوین شوند و نظارت بر اجرا وجود داشته باشد دیگر چسبیدن معنی ندارد ، چسبیدن یعنی ضعف قوانین و عدم نظارت بر اجرا .

    • سعید

      سلام. اصل موضوع لوث نشود. چرا سراغ آنانی که بالای ۳۰ و ۳۵ و۴۰ سال است در دستگاههای دولتی واجرایی وشرکتها وموسسات دولتی کار می کنند وهنوز بازنشسته نشده اند نمی روند. قانون منع بکارگیری بازنشستگان مربوط به کسانی است که بازنشسته شده وبشوند می باشد. نه کسانی که هنوز بعد از ۳۵-۴۰ سال خدمت بازنشسته نشده و مدیر و..هستند. الله اکبر از این همه تبعیض و دو دوزه بازی

    • بدون نام

      از اون بالا بالا بالا بالا تر ها شروع کنید مخصوصا از اون طایفه ای ها ، بقیه حساب دستشون میاد خودشون میکشن کنار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج