۸۰۳۰۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

درودگر: من با بازیکنی در تراکتور قرارداد نبستم

مسئول کمیته بازاریابی سازمان لیگ، گفت: در زمان حضورم در تراکتورسازی هیچ قراردادی به دست من منعقد نشد و چون دیدم دوستان بهتر فعالیت می‌کنند‌، امور را به خودشان سپردم.

خبرگزاری فارس: صادق درودگر در حاشیه کارگاه آموزشی بازاریابی با حضور نماینده AFC گفت: همان‌طور که می‌دانید بزرگ‌ترین معضل فوتبال ما مسائل اقتصادی و تجاری است. مسئولان سطح اول کشور و دستگاه‌های قانون‌گذار به دنبال خصوصی‌سازی هستند ولی در این امر موفق نمی‌شوند. ابتدا باید بستر را فراهم کنیم و سپس به دنبال کارهای اقتصادی باشیم، تا تجاری نشویم همیشه بدهکاریم. در فوتبال ما کسی به خاطر کسب درآمد سرمایه‌گذاری نمی‌کند و اکثر افراد اهداف غیرورزشی دارند.

وی افزود: دلیل این امر هم عدم آشنایی با آموزه‌های بازاریابی ورزشی است. همین اتفاقات باعث می‌شود باشگاه‌ها تفکر درستی در رابطه با درآمدهای خود نداشته باشد، من در قرقیزستان، کرواسی و اسلوونی دوره‌های بازاریابی را دیدم و به همین خاطر برای برگزاری این دوره‌ها در ایران بودم که قرار است این کارگاه‌ها در سه دوره در ایران برگزار شود.

شما می‌بینید که امروز باشگاه‌های ما ناظر تبلیغاتی دارند، سال قبل گزارشی از تبلیغات محیطی از سوی الیاسی و امیدی مورد بررسی قرار گرفت و ما از تبلیغ ۲۵ شرکت بدون اطلاع بودیم. ناظران تبلیغاتی که امسال از سوی باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال مشخص شده‌اند، در مسیر شفاف‌سازی قدم برمی‌دارند تا همه باشگاه‌ها از تمام عوامل مطلع باشند.

مسئول کمیته بازاریابی سازمان لیگ در مورد اینکه باشگاه‌های پولی از تبلیغات محیطی نگرفته‌اند، عنوان کرد: ما درآمد ایجاد می‌کنیم و توزیع آن برعهده خزانه است. بخشی از قرارداد را دریافت کردیم و بخشی هم به صورت اسناد مدت‌دار در اختیارمان است که همین امروز بخشی از آن وصول شد و در طول فصل توزیع خواهد شد. اگر درآمدها وصول شود پرداختی به باشگاه‌ها نسبت به سال قبل بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود شیرازی مسئول تبلیغات محیطی سال قبل ۶۰-۵۰ میلیارد به سازمان لیگ بدهکار است، عنوان کرد: قطعا این مبلغ را دریافت می‌کنیم. آل اسحاق مسئول حقوقی سازمان لیگ در حال پیگیری این موضوع است. آنها داوری که ما مشخص کردیم را نپذیرفتند و قرار شد از کانون وکلا درخواست تعیین داور بدهیم.

در این رابطه پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد و من به عنوان نماینده‌ای که در این بخش فعالیت می‌کند هیچ اغماضی در این موضوع ندارم و با تلاشی که می‌کنیم بیش از ۸۰-۷۰ میلیارد از طلب باشگاه‌ها را می‌گیریم.

درودگر در پاسخ به این سؤال که چه کاری باید انجام داد تا باشگاه‌ها دیگر نیازی به پول بیت‌المال نداشته باشند، اظهار داشت: حرف بسیار قشنگی در مورد پول بیت المال زدید. وقتی درآمدزایی نباشد، پول‌هایی از راه‌های مختلف بدون داشتن مکانیزم تزریق می‌شود که این مسئله فساد به وجود می‌آورد.

ما باید برای درآمدزایی برنامه‌ریزی کنیم. از سوی دیگر مجلس باید قوانین حمایتی در نظر بگیرد. بسیاری از صنایع تسهیلات حمایتی در بحث توسعه و صادرات دریافت می‌کنند و باید چنین موضوعی را در امر فوتبال هم تعریف کنیم. چند سال قبل راهکار جامعی در این راستا مشخص شد که یک شخص چون این مسئله را قبول نداشت آن را کنار گذاشت و اجرایی نکرد. متأسفانه ما همه جا دچار بی نظمی هستیم و این مسئله آسیب‌ می‌زند.

وی در مورد اینکه این امر چه زمانی اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: ان‌شاءالله وقتی این موضوع در اختیار من قرار گرفت، این مسئله اجرایی می‌شود.

مسئول کمیته بازاریابی سازمان لیگ در رابطه با اینکه پولی از تبلیغات محیطی وصول شده است، گفت: بله، بخشی از این پول وصول شده و در دو نوبت پرداخت داشته‌ایم، ام این پرداخت‌ها چشمگیر نبوده است، مثلا در بحث حقوق و ایاب و ذهاب داوران، بحث مالیات و بیمه و باشگاه‌هایی که طلب داشتند پرداخت‌هایی صورت گرفت. ما مالیات و بیمه را هم به روز تسویه می‌کنیم و همان‌طور که گفتم اگر این درآمدها به دست بیاید، امسال پرداختی نسبت به سال قبل بسیار چشمگیر خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: باید مسیر هدف‌دار باشد. متأسفانه ما در باشگاه‌هایمان اهداف درآمدزایی نداریم و در فدراسیون و سازمان لیگ ما هم آن طور که در جهان رایج است، بحث‌های اقتصادی را دنبال نمی‌کنیم. باید قدم‌های بزرگی در این راستا برداریم و سازمان اقتصادی باشگاه را تعریف کنیم.

درودگر در پایان در ارتباط با اینکه گفته می‌شود در زمان حضور او به عنوان مدیرعامل در باشگاه تراکتورسازی در قراردادهایی که با بازیکنان خارجی بسته شده به بازیکنان حق فسخ داده‌اند، عنوان کرد: من ۱۴ روز مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی بودم و هیچ قراردادی به دست من منعقد نشد.

تنها دو نسخه قراردادی که عقد شده بود را تحویل مسئولان سازمان لیگ دادم. در زمان حضور من اشکان دژاگه و مسعود شجاعی از سوی باشگاه جذب شدند که در جریان قرارداد و مذاکرات آنها نبودم. به همین دلیل که دوستان عزیزمان بهتر فعالیت می‌کردند اجازه دادم آنها کارشان را بکنند و رفتم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج