۸۰۳۲۱۶
۶ نظر
۵۰۲۰
۶ نظر
۵۰۲۰
پ

تغییر معنادار ترکیب شورای اندیشه ورزی شبکه ۳

طی احکامی که از سوی مرتضی میرباقری معاون رئیس سازمان در امور سیما، اعضای جدید شورای اندیشه ورزی شبکه سه سیما منصوب شدند. بنا بر این گزارش، علی اصغرپورمحمدی، میثم نیلی، فریدالدین حدادعادل، سیداحمدعبودتیان و جعفر عبدالملکی افراد جدیدی هستند که به تازگی از میرباقری حکم گرفته‌اند.

فرارو: طی احکامی که از سوی مرتضی میرباقری معاون رئیس سازمان در امور سیما، اعضای جدید شورای اندیشه ورزی شبکه سه سیما منصوب شدند. بنا بر این گزارش، علی اصغرپورمحمدی، میثم نیلی، فریدالدین حدادعادل، سیداحمدعبودتیان و جعفر عبدالملکی افراد جدیدی هستند که به تازگی از میرباقری حکم گرفته‌اند.

پیش از این اعضای شورای اندیشه ورز شبکه سوم سیما عبارت بودند از: "علیرضا نادعلی، دکتر شهاب اسفندیاری، دکتر علیرضا پویا، دکتر امیرحسین بانکی پور و دکتر جعفر عبدالملکی."

به این ترتیب از اعضای سابق این شورا فقط یک نفر در شورای جدید باقی مانده و او جعفر عبدالملکی است.

البته هر شورای سه عضو حقوقی دیگر هم دارد که شامل رئیس مرکز طرح و برنامه و ارزیابی، مدیر شبکه و مدیر طرح و برنامه هر شبکه می‌شود. مدیر شبکه به عنوان رئیس شورای اندیشه ورزی آن و مدیر طرح و برنامه دبیر این شورا است.

تابستان امسال نیز میرباقری اعضای شورای اندیشه ورزی شبکه چهار را تغییر دارد. بنا بر آن حکم حجت الاسلام حمید پارسانیا، جواد لاریجانی، محمدمهدی طهرانچی و عماد افروغ اعضای شورای اندیشه‌ورزی شبکه چهار سیما را تشکیل می‌دهند.

شورای اندیشه ورزی شبکه‌های سازمان صداوسیما سال ۹۶ و پس از تاکید رهبر معظم انقلاب بر تشکیل هیات‌های اندیشه ورزی و ماموریت رسانه ملی برای «هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» به دستور ریاست سازمان شکل گرفتند.

این شوراها در واقع نقش اتاق فکر شبکه های سیما را برعهده گرفتند.

این شورا اوضاع هر شبکه را تحلیل می‌کند، بازخورد‌ها و بازتاب برنامه‌ها را در رسانه‌های مختلف بررسی می‌کند، بر اساس این تحلیل‌ها راه کار‌ها و پیشنهادهایش را به مدیر شبکه ارائه می‌کند. ضمن اینکه راه‌های اجرایی شدن گفتمان یا سیاست‌های کلی که ریاست سازمان و معاونت سیما برای شبکه‌ها تعیین می‌کنند را پیشنهاد می‌دهد.

شائبه انتصاب‌های فامیلی

پس از اعلام اعضای جدید شورای اندیشه ورزی شبکه سوم سیما، ترکیب این شورا حاشیه ساز شده و انتقاد‌هایی از آن صورت گرفته است.

بیشتر انتقاد‌ها به انتصاب فریدالدین حداد عادل پسر غلامعلی حداد عادل به عنوان یکی از اعضای این شوارست.

فریدالدین حدادعادل زادهٔ ۱۳۵۰ در تهران است. او سابقه همکاری با نشریه همشهری جوان و مجله پنجره به مدیر مسئولی علیرضا زاکانی را در کارنامه خود دارد. حداد عادل به لحاظ سیاسی به تشکل اصولگرای جمعیت ایثارگان انقلاب اسلامی نزدیک است.

تشکلی که برخی چهره‌های مشهور اصولگرا همچون حسین فدایی، علیرضا زاکانی، پرویز سروری و ... دیگران از اعضای اصلی آن هستند.

چیزی که موجب شده است انتقاد‌ها نسبت به انتخاب حدادعادل را بیشتر کند، این است که مدیر شبکه سه، علی فروغی نیز ظاهرا از اقوام غلامعلی حداد عادل است.

این موضوع شائبه انتصاب‌های فامیلی در شبکه سه را تقویت کرده است. کاربری در این باره نوشته است "شبکه سه سیما یا حداد تی وی؟"

یا کاربری دیگر توئیت کرده است: "آقای حدادعادل میتونند یک تلویزیون شخصی با سرمایه شخصی داشته باشند و هر چی پسر و پسر باجناق و نوه و نتیجه و نبیره است رو در اونجا استخدام کنند."

حسین نورانی نژاد سخنگوی حزب اتحاد ملت هم در اظهار نظری تند نوشته است: "گزینش‌های شبکه ۳ را ببینید. عین همین یکسویه‌نگری در شورای نگهبان است، در بین امامان جمعه، نیرو‌های نظامی و انتظامی، قوه قضاییه، بنیادها، آستان قدس و ... بی‌پرده‌پوشی. نگاهی با کمتر از ده درصد اقبال جامعه بالای سر هرچه انتصابی و در واقع رانت است. تبعاتش هم که معلومه. عدالت سیاسی. "

در بین ۵ عضو معرفی شده برای شورای اندیشه ورزی شبکه سه، سه عضو آن از فعالان فرهنگی اصولگرا هستند که بعضا عقاید تندی هم دارند. دو عضو دیگر نیز چهره‌های شناخته شده در مدیریت سازمان صداوسیما هستند. جعفر عبدالملکی از مدیران نزدیک به همین طیف سیاسی در سازمان صداوسیماست. او در زمان ریاست محمد سرافراز به عنوان رییس مرکز افکار سنجی سازمان منصوب شد.

علی اصغر پورمحمدی هم چهره سرشناس تلویزیون است. او مدیری با سابقه است که سال‌ها مدیریت شبکه سوم سیما را برعهده داشت. او در زمان ریاست سرافراز به عنوان معاونت سیما منصوب شد که با حضور علی عسگری از این پست کنار گذاشته شد.

به نظر می‌رسد در ترکیب جدید طیفی از فعالان فرهنگی- سیاسی در اتاق فکر شبکه سوم سیما قدرت گرفته اند که پیشتر قدرت خود را در شبکه افق تثبیت کرده بودند.

با توجه به رویکرد فکری و مدیریتی که اخیرا علی فروغی مدیر جوان و جنجالی شبکه سوم در پیش گرفته است تغییرات صورت گرفته در ترکیب شورای اندیشه ورزی این شبکه می‌تواند معنا دار باشد. باید دید که در آینده در رویکرد حرکتی مهمترین شبکه صداوسیما چه تغییراتی رخ خواهد داد و شورا اندیشه ورزی با این ترکیب جدید چه تاثیری بر محتوای شبکه سه می‌گذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیشب ذاکانی برنامه داشت و عادی سازی برای رسیدن به قدرت وانتخابات ....چقدر خوب ! لااقل یه خلخالی استخدام کنید برای نظارت بر رفتار هنربندان وکارمندان !!

    • بدون نام

      اینها دیگه گندش را در اوردن

    • پروانه

      رو چه حسابی پسر حداد پارد لیستشون کردن طبق کدوم معیار و گزینشی وطبق چه سوابقی استخدام شدن توضیح لطفا

    • بدون نام

      صداوسیمای فا... میلی وخصوصی..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک

    • mary

      شبکه سه هم به دیار باقی شتافت،مقاومت کرد ولی فایده نداشت، احتمالا دیگه فوتبال هم نخواهیم داشت یا اینکه صحنه آهسته داریم با کمی فوتبال، بالاخره زانوی فوتبالیستا تحریک کننده است کلا در صدا و سیما رو ببندن ملت نفس راحت بکشن این همه بیت المال هم حروم نشه، والاااااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج