۸۰۳۳۰۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

دلیل اصلی مهاجرت به حاشیه کلانشهرها

مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: بیکاری و خشکسالی از مواردی است که سبب مهاجرت به حاشیه کلانشهرها می‌شود و باید برنامه ریزی ملی برای کل کشور به گونه‌ای انجام داد تا هر فرد در استان خود ماندگار باشد.

خبرگزاری فارس: شکرالله حسن بیگی، سرپرست استانداری تهران در جلسه ستاد راهبردی جمعیت تهران با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم اقدامات شورای راهبردی را به معنای واقعی انجام دهیم گفت: مسائل جمعیتی دغدغه اصلی نظام است که باید هرچه سریع‌تر مشکلات برطرف شود.

وی افزود: منظور ما از جمعیت افرادی هستند که برای کشور سرمایه باشند نه اینکه جمعیتی وجود داشته باشد که باید هزینه‌های بسیاری برای آن کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در زمینه جمعیت کشور پیر شدن آن است که میزان آن در هر شهر و استانی متفاوت است. در برخی از شهر یا استان‌ها بالای ۷۰ درصد از جمعیت پیر شده‌اند؛ به طور مثال تفرش به عنوان مکانی پیر معرفی می‌شود که به دلیل نبود امکانات کوچ جمعیت اتفاق افتاده است.

سرپرست استانداری تهران بیان کرد: شهرستان آشتیان نیز به همین روال است، لذا ما نباید منتظر وقوع رخداد باشیم تا به بررسی مشکلات بپردازیم. مسئولان بهداشت و درمان می‌گویند که ما باید خود را آماده رسیدگی به جمعیت پیر کنیم و از امکانات موجود برای آنها بهره ببریم.

در ادامه این جلسه مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد: بیکاری و خشکسالی از مواردی است که سبب مهاجرت به حاشیه کلانشهرها می‌شود و باید برنامه ریزی ملی برای کل کشور به گونه‌ای انجام داد تا هر فرد در استان خود ماندگار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      فقیر تر شدن مردم و کاهش ارزش پول ملی و بیکاری و اعتیاد

    • شرق

      باید علت مهاجرت به تهران را دانست آن علت را در دیگر شهرها به کار انداخت تا سیل مهاجرت به تهران گم شود

    • reza goudarzi

      کشور ما کلا مشکل اشتغال داره ومتاسفانه جمعیت بیکار خیلی زیاده از طرفی هم اون مقدار کارخانه ویا شرکتهای خصوصی یا دولتی که هست یا در اطرف تهران می باشه یا چندتا شهر بزرگ دیگه همین خودش باعث میشه که جمعیت شهرهای کوچیک بخاطر اشتغال سرازیر میشن به تهران و بخاطر وضع اقتصادی ضیعف مجبورن حاشیه نشینی رو انتخاب کنن.
      ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج