جاباما
۸۰۳۳۵۰
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

وزیر اقتصاد: بانک‌ها با مشکلات ساختاری مواجه‌اند

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که بانک‌ها در اقتصاد ایران با مشکلات ساختاری مواجه هستند، حل مشکلات ساختاری بانک‌ها را نیازمند عزم جدی معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد ارزیابی کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که بانک‌ها در اقتصاد ایران با مشکلات ساختاری مواجه هستند، حل مشکلات ساختاری بانک‌ها را نیازمند عزم جدی معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد ارزیابی کرد.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در جلسه معارفه معاون جدید امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، اظهار کرد: بانک‌ها در اقتصاد ایران علاوه‌بر تحریم‌ها، با مشکلات ساختاری هم مواجه هستند و حل آن‌ها به‌ویژه در شرایطی که نظام تامین مالی کشور بانک‌محور است، نیازمند عزم جدی مسئولان به‌خصوص معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد است.

بر اساس گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، دژپسند اظهار کرد: نظام‌های بانکی و بیمه‌ای کشور در حال حاضر از یک‌سو به‌خاطر تحریم‌های ظالمانه و از سوی دیگر به‌خاطر برخی مشکلات ساختاری تحت فشار بوده و نیازمند تحول هستند.

وی اضافه کرد: بانک‌ها و بیمه‌ها به‌واسطه تحریم‌ها، تحت فشار قرار می‌گیرند و برای عبور از این شرایط، نیازمند عملکرد قوی‌تر از سوی مجموعه مدیران بانکی و وزارت اقتصاد به‌عنوان نهاد ناظر و سیاستگذار هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: بانک‌محور بودن نظام تامین مالی کشور از دو جنبه قابل توجه است. ابتدا به‌دلیل اهمیت این موضوع میزان نگاه‌های سختگیرانه به نظام بانکی شدت بیشتری می‌گیرد و در مرحله بعد همین موضوع باعث می‌شود همه آماده همکاری برای ایجاد تحول در نظام بانکی و رفع مشکلات آن باشند. به همین سبب است که در حال حاضر، علاوه بر وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، مجلس شورای اسلامی، دولت، شورای هماهنگی اقتصادی و حتی نهادهای فراملی آماده‌اند برای تامین مالیِ تحول در نظام بانکی کشور، همکاری کنند.

دژپسند با بیان این‌که یکی از مسایل اساسی در ایجاد تحول در نظام بانکی، توجه به تقویت بازار سرمایه به شکلی است که بتواند بخشی از بار تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور را بر دوش بگیرد، گفت: معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد دارای اشراف و ظرفیت‌های بالای کارشناسی و علمی و یکی از ارکان مهم در ایجاد تحول در نظام بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی کشور است.

دژپسند در ادامه با بیان این‌که نظام بیمه‌ای کشور علاوه‌بر مشکلات ناشی از تحریم، متاثر از برخی تنگناهای ساختاری است، ادامه داد: صنعت بیمه نیازمند خلاقیت، نوآوری و توجه به طرح‌های نوین بیمه‌ای و تجربیات موفق جهانی به‌منظور بومی‌سازی و اجرای آن در برنامه‌های آتی خود است.

او با تاکید بر اهمیت واحدهای پژوهش و تحقیقات در مجموعه بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی، گفت: متاسفانه در دستگاه‌های دولتی، واحدهای پژوهشی و تحقیقاتی، بعد از مدتی به دفاتر و ادارات کلِ فاقد خلاقیت و نوآوری تبدیل و عملا درگیر روزمرگی اداری می‌شوند.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی در هم ریختگی‌ها و بی‌انضباطی‌های مالی از سوی دستگاه‌های دولتی، وزارت اقتصاد را دارای نقشی بسیار مهم در جلوگیری از حیف‌ومیل منابع توصیف کرد و گفت: باید بپذیریم همان‌قدر که سوءاستفاده یا همان "میل" کردن بیت‌المال عمل ناپسند و زیان‌باری است، "حیف" بیت‌المال نیز که ناشی از ناکارآمدی و بی‌تدبیری است، امری غیرقابل چشم‌پوشی و از اسباب ایجاد بی‌اعتمادی به دولت نزد افکار عمومی می‌تواند باشد و من تاکید دارم که مدیران اقتصادی کشور به‌ویژه در مجموعه وزارت اقتصاد باید نسبت به هر دو عارضه با حساسیت بالا برخورد کنند.

گفتنی است، در این مراسم به ترتیب، امیر باقری و عباس معمارنژاد به‌عنوان معاونین سابق و جدید امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، طی سخنانی به ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های خود پرداختند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      همش نیاز به عزم هست !

    • تیبا۹۶سفید

      نه تنها‌بانکها بلکه تمام کشور جز سپاه و ارتش یوغ مدیریت در دولت بیداد میکند.

    • بدون نام

      وظیفه مدیر شناسایی نقاط ضعف ، سپس اصلاح آنها .
      ضعف را شناختی منتظر اصلاح آن هستیم .

    • حسین

      یکی از بهترین کارها برای درست کردن وضعیت کشور خصوصی سازی به معنای واقعی نه این خصوصی سازی که سالها انجام شده کسانی باشن که واقعا در زمینه هایی که فعالیت میکنن متخصص باشن نه اینکه پسر و دختر و نوه وزیر و فرماندار بدون هیچ تخصصی صاحب مشاغل مهم بشن که هیچ تخصص و دلسوزی ندارن و منابع رو حیف و میل میکنن

    • بدون نام

      خیلی جای تاسف است که بعد از چهل سال از تشکیل جمهوری اسلامی هنوز اکثر ساختارهای کشور مان دارای اشکال است . و

    • بدون نام

      خدارا شکر

    • بدون نام

      ازناکار آمدی شماست

    • ناشناس

      ن ن ن همه چی عالیه بانکا با سود ۳۰ درصد کاملا اسلامین و بانکای خارجی با سود نیم درصد ربا خوارن و دست یهودیا هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج