جاباما
۸۰۳۴۵۰
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

استیضاح کنندگان ظریف پشیمان شدند

جلسه بررسی استیضاح وزیر خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیمه کاره ماند. دلیل این اتفاق آن طور که کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به «ایران» گفته، مطرح نشدن نیمی از محورهای استیضاح به دلیل کمبود وقت بوده است.

ایران نوشت: جلسه بررسی استیضاح وزیر خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیمه کاره ماند. دلیل این اتفاق آن طور که کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به «ایران» گفته، مطرح نشدن نیمی از محورهای استیضاح به دلیل کمبود وقت بوده است.

ساعاتی قبل از برگزاری این جلسه احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده منتقد دولت و عضو هیأت رئیسه مجلس به «ایران» گفته بود که نمایندگان این جریان سیاسی از استیضاح کنندگان ظریف خواسته‌اند به پیگیری‌های خود در جلسه دیروز خاتمه دهند.

هر چند این اتفاق عملاً رخ نداده و استیضاح‌کنندگان همچنان منتظر پاسخ‌های ظریف به موضوعات مطرح نشده در جلسه دیروز هستند اما آن طور که دهقانی فیروزآبادی بعد از این جلسه به «ایران» توضیح داده، احتمال اینکه نهایتاً این استیضاح در همان جلسات کمیسیون امنیت ملی منتفی شود هم وجود دارد. چرا که گویا برخی امضا کنندگان این طرح از موضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

استیضاح در مسیر منتفی شدن

دیروز امیر خجسته یکی از استیضاح‌کنندگان ظریف به روزنامه ایران گفت که دیگر برای پیگیری این استیضاح تمایلی ندارد و توضیحات وزیر خارجه او را قانع کرده است. این سخنان مربوط به ساعات قبل از حضور ظریف در جلسه بعدازظهر دیروز کمیسیون امنیت ملی می‌شود. همزمان هم احمد امیرآبادی فراهانی گفت که همقطاران او در طیف نمایندگان منتقد دولت از استیضاح کنندگان که آنها هم از همین جریان سیاسی هستند، خواسته‌اند که این طرح را در همان ایستگاه کمیسیون متوقف کرده و جلوتر نروند. امیرآبادی فراهانی حتی گفت که استیضاح کنندگان به این تقاضا جواب مثبت داده‌اند

کمال دهقانی فیروزآبادی درباره موضع فعلی امضاکنندگان این استیضاح توضیح داده است: «بر اساس خبرهایی که ما داریم تعدادی از نمایندگان امضا کننده پیش از جلسه کمیسیون با توجه به توضیحاتی که آقای ظریف داده بود، نظرشان عوض شده و از استیضاح صرفنظر کرده‌اند.» او حتی می‌گوید:«برخی همکاران ما در شرایطی این طرح را امضا کرده بودند که از صحبت‌های کامل آقای ظریف اطلاع نداشتند و مطلع هستیم که حتی یکی دو نفر بعد از اینکه متن کامل مصاحبه را خوانده‌اند، اعلام انصراف کرده‌اند.»

او معتقد است که احتمال منتفی شدن این استیضاح بسیار بیشتر از احتمال ادامه یافتن آن است. با وجود این مسأله بر سر مخالفان سرسخت‌تر دولت چون حاجی دلیگانی، کریمی قدوسی و یا پژمانفر است. کسانی که پیش‌بینی می‌شود بر استمرار این استیضاح تأکید داشته باشند کما اینکه دیروز هم در حاشیه جلسه علنی حسینعلی حاجی دلیگانی، طراح این طرح درباره اینکه آیا همچنان بر استیضاح اصراری وجود دارد یا خیر گفت: «اگر اصراری نبود، دلیلی نداشت که آقای ظریف به کمیسیون بیاید.

اینکه ایشان قرار است در جلسه حاضر شود یعنی اینکه ما هنوز اصرار بر استیضاح داریم.» البته آن طور که دهقانی فیروزآبادی اطلاع داده است، در جلسه کمیسیون امنیت ملی بیش از نیمی از استیضاح کنندگان حضور نداشتند و بیشتر طراحان اصلی طرح حاضر شده بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پشیمان نشدند بلکه مصلحت دیدند در زمان مناسبتری استیضاح کنند وگرنه ظریف واقعا پاسخگو نبود.

      پاسخ ها

      • ایمان

        اتفاقا برعکس ترسیدن که رانت خودشون به خطر بیوفته چون ملت گروهای خاص رو خوب میشناسن درهرصورت ظریف برنده بود چه با استیضاح چه بدون استیضاح چه مثل الان که عقب نشینی کردن

      • ایرانی

        هرغلطی میخوان بکنند انجام دهند.

    • بدون نام

      پشیمان نشدند خریداری شدند این واقعیت مجلس جمهوری اسلامی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنده باد
        اتفاقی که اینرو زها جنبه غالب شده در سیاست ما

    • بدون نام

      کسی که جربزه ندارد برای چی حرف میزند

    • بدون نام

      حریفش نیستن

    • بدون نام

      دولت روحانی به جزرابطه نان قرص دادن نابودی هیچ دستاوردی نداشته وبایداستعفابده

    • بدون نام

      اینها نماینده درجه چندم ملت هستند که در غیاب افراد کارامد میدان داری می‌کنند

    • مصطفی

      کل کابینه دولت را نگاه کنین همین ظریف کاکلیشونه . اینم اگه کاکلش بریزه دیگه روحانی برگ برنده ای نداره! مطمئن باشین تا پایان رئیس جمهوریش ظریف را حفظ می کنه. فقط مثل حفظ داداش جونش باید برای ممد جواد هزینه بکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج