۸۰۳۵۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

انتقاد فلاحت پیشه از بودجه دفاعی سال ۹۸

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه دفاعی کشور، گفت‌: انتظار می رفت دولت توجه جدی به بودجه دفاعی می‌کرد، البته که مجلس شورای اسلامی هم به وظایف خود عمل خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه دفاعی کشور، گفت‌: انتظار می رفت دولت توجه جدی به بودجه دفاعی می‌کرد، البته که مجلس شورای اسلامی هم به وظایف خود عمل خواهد کرد.

حشمت الله فلاحت پیشه اظهار کرد: در حالی که شب گذشته (یکشنبه) دولت لایحه بودجه را نهایی کرد، اخبار خوبی از بودجه دفاعی سال آینده به ما نرسیده است. آن هم در شرایطی که ما امسال سعی کردیم در کمیسیون امنیت ملی به پیشواز بودجه برویم. از چند ماه قبل مسئولان بودجه‌ای از جمله آقای نوبخت را به کمیسیون دعوت کرده و حساسیت‌ها و الزامات خاص دفاعی را ترسیم کردیم. انتظار بود اثر این اقدام و روشنگری را در بودجه می دیدیم، اما اخبار خوبی به ما نرسیده است.

وی افزود: دولت به الزامات قانون برنامه ششم و سیاست های کلی در بودجه دفاعی پایبند نبوده است. طبق قانون برنامه ششم یکی از پنج ستون بنیادین کشور حوزه دفاع و امنیت است. همچنین طبق سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری حداقل پنج درصد از بودجه عمومی کشور مختص به بخش دفاعی به ویژه‌ حوزه مرزی باید باشد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این که بسیاری از مولفه های امنیتی و دفاعی حاصل جانفشانی سربازان وطن است که با حداقل امکانات در حوزه های مختلفی همچون تجهیزات، مرزداری و امنیت کار می‌کنند، خاطر نشان کرد: در صورتی که کشورهای منطقه که حتی با ضعف حاکمیت مواجه هستند، توجه بیشتری به بخش دفاعی خود می‌کنند ما شاهد اخبار ناخوشایند از بودجه دفاعی هستیم.

وی ادامه‌ داد: شاید این اتفاق به دلیل یک‌جا نشینی برخی از دولتمردان است که هنوز نقاط صفر مرزی را ندیده اند. ما به این مناطق رفته ایم و وضعیت آن جا را دیده ایم. قطعا توجه به نقاط مرزی نه تنها در موضوع دفاعی تاثیرگذار خواهد بود که وضعیت اقتصادی را هم بهتر خواهد کرد که عدم توجه به آن ضربه‌هایی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می زند. انتظار ما این است که رییس جمهور، آقای نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه و سایر مسئولان دولت توجه جدی داشته باشند کما این که ما هم در مجلس شورای اسلامی تا حدی به وظایف خود عمل می‌کنیم.

فلاحت پیشه در ادامه، اظهار کرد: با اخباری که از بودجه سال ۹۸ به ما رسیده است، معتقدم که این نوع اختصاص بودجه به بخش دفاعی و بی توجهی‌ها اثر خود را در واقعیت مولفه‌های امنیت ملی و دفاع از کشور خواهد گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من حاضرم برای امنیت خانواده و مردم کشورم مالیات بیشتر بدم و بودجه ی دفاعی کشور افزایش پیدا کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین به تو ای مرد بزرگ نیازی به امنیت نیس وقتی گشنه ای

    • ایرانی

      خوب بروبده کی جلوت گرفته عمل کن حرف نزن وفتواهم نده

    • نطری

      خواب وخوراک و شرف ما بستگی به قدرت نیروهای مسلح دارد امیدواریم کاخ نشینان بفهمند شیشه خانه هایشان با یک صدا فرو می ریزد

    • آ زاد

      بودجه های اضافی که هیچ گونه ثمری نداشته است را حذف کنید البته اگر می توانید؟؟؟

    • بدون نام

      بنظرمن هم امنیت دراولویت هست ولی باید به فکر معیشت مردم نیز باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج