۸۰۳۵۶۲
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

آمار جالب منصوریان مقابل پرسپولیس

در یک بازی عقب افتاده از هفته‌ی یازدهم رقابت‌های لیگ برتر روز سه‌شنبه پرسپولیس پذیرای ذوب‌آهن اصفهان و حریف سرسختش علیرضا منصوریان است.

وبسایت نود: پرسپولیس تهران که هفته‌ی گذشته موفق شد با یک گل از سد میزبان خود ماشین سازی تبریز بگذرد در حالی به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود که روی نیمکت ذوب‌آهن علیرضا منصوریان سرمربی سابق استقلال تهران حضور دارد. ذوبی‌ها که لیگ را با امید نمازی شروع کردند قبل از نیم فصل او را برکنار کردند و منصوریان را جایگزین او کردند.

بازی مقابل پرسپولیس سومین تجربه‌ی علیرضا منصوریان روی نیمکت ذوب‌آهن در لیگ برتر است. ذوب‌آهن در دو بازی گذشته همراه با منصوریان یک شکست و یک تساوی داشته است. به بهانه‌ی بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن تقابل‌های پرسپولیس و علیرضا منصوریان در لیگ برتر را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شکست تلخ

در لیگ پانزدهم پرسپولیس در بازی‌های ابتدایی نیم فصل اول نتوانست همراه با برانکو ایوانکوویچ نتایج قابل قبولی کسب کند. شاگردان برانکو اما با نتایج خوبی که در نیم فصل دوم گرفتند توانستند نام خود را به عنوان یکی از مدعیان عنوان قهرمانی مطرح کنند و رقابت جذابی با استقلال تهران و استقلال خوزستان برای قهرمانی در لیگ برتر داشتند.

در آن دوره از رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس تهران ۲ هفته بعد از برد شیرین ۴ بر ۲ مقابل استقلال تهران، در هفته‌ی بیست و هشتم رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی میزبان نفت تهرانی بود که علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌دید.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در آن بازی نتوانستند از امتیاز میزبانی خود استفاده کنند و دردقیقه ۸۲ بازی وحید امیری بود که دروازه‌ی آن‌ها را باز کرد. بعد از آن گل، نفت تهران در وقت‌های اضافه‌ی نیمه‌ی دوم بازهم توانست دروازه‌ی پرسپولیس را باز کند تا شاگردان منصوریان با ۲ گل از سد میزبان خود بگذرند.

پرسپولیس در حالی بازی خانگی خود را مقابل نفت تهران باخت که در پایان فصل با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان قهرمانی را از دست داد و نایب قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شد.

در پایان آن فصل سه بازیکن نفت تهران سید جلال حسینی، وحید امیری و علیرضا بیرانوند به پرسپولیس پیوستند. پرسپولیس با خریدهای خوبی که برای لیگ شانزدهم کرد، موفق شد با برانکو ایوانکوویچ بعد از نایب قهرمانی لیگ پانزدهم، در لیگ شانزدهم قهرمان شود.

برد خاطره انگیز در دربی

علیرضا منصوریان که بارها به عنوان بازیکن مقابل پرسپولیس در دربی قرار گرفته، دو بار به عنوان سرمربی در دربی بزرگ تهران حضور داشته است. دربی اولی که منصوریان روی نیمکت استقلال حضور داشت با تساوی بدون گل به پایان رسید. در دربی دوم اما شاگردان او در تیم استقلال برد خاطره‌انگیزی مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس بدست آوردند و موفق شدند با یک بازگشت خوب در حالی که با یک گل از رقیب سنتی خود عقب افتاده بودند در نهایت با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ از سد پرسپولیس بگذرند. برانکو تا به حال در لیگ برتر موفق نشده از تیم‌هایی که هدایت آن بر عهده‌ی علیرضا منصوریان بوده است، بگذرد.

یکی از بهترین بازی‌های علیرضا منصوریان در استقلال در دربی هم به ششم مردادماه سال ۱۳۷۴ بر می‌گردد. در آن بازی استقلالی‌ها در روزی که منصوریان برای اولین بار در دربی به میدان رفت موفق شدند با نتیجه‌ی ۳ بر یک از سد پرسپولیس بگذرند. با وجود اینکه منصوریان اولین حضورش در دربی را در آن بازی تجربه می‌کرد، خیلی از کارشناسان او را یکی از بهترین بازیکنان زمین در آن بازی می‌دانستند.

تنها برد پرسپولیس

پرسپولیس تهران در لیگ برتر فقط یکبار موفق شده از سد تیمی که هدایت آن بر عهده‌ی علیرضا منصوریان بوده است، بگذرد. آن بازی به لیگ نهم و هفته‌ی سوم رقابت‌ها برمی‌گردد که پرسپولیسی‌ها توانستند با نتیجه‌ی ۲ بر یک از سد میزبان خود پاس همدان بگذرند که هدایت آن بر عهده‌ی منصوریان بود. گل‌های سرخپوشان پایتخت در همدان را محمد پروین و زنده‌یاد هادی نوروزی به ثمر رساندند. تک گل پاس همدان را هم هادی اصغری زد.

منصوریان به عنوان سرمربی هفت بار در لیگ برتر مقابل پرسپولیس تهران قرار گرفته است. در این هفت بازی ۳ بار به پیروزی رسیده، یک بار شکست خورده و ۳ جدال منصوریان و پرسپولیس هم به تساوی انجامیده است.

در این ۷ بازی پرسپولیسی‌ها هفت گل زده‌اند که به طور میانگین یک گل زده در هر بازی می‌شود. تیم‌های منصوریان هم ۱۰ گل به پرسپولیس زده‌اند که به طور میانگین ۱.۴۲ گل زده در هر بازی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • #ایل_بزرگ_بختیاری_خوزستان_استقلال_دو_ستاره⭐⭐

      علی منصور فردا باید لنگو یا ببری یا ازش مساوی بگیری

    • عمار

      مگه منصوریان تو لیگ ایتالیا مربیگری نمی کنه
      پس تو ذوب آهن چیکار میکنه
      خخخخخخخخخ

    • بدون نام

      بزن بترکون پرسپولیس خرشانسو

    • بدون نام

      ژاپن به جز کاشیما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج