۸۰۳۵۹۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

قیمت نفت در آینده به اقدامات ایران بستگی دارد

یا توجه به نوسانت قیمت نفت در ماه‌های اخیر فایننشیال تایمز در گزارشی به این موضوع پرداخت و آینده و ثبات قیمت نفت را وابسته به اقدامات ایران دانست.

خبرگزاری ایلنا: یا توجه به نوسانت قیمت نفت در ماه‌های اخیر فایننشیال تایمز در گزارشی به این موضوع پرداخت و آینده و ثبات قیمت نفت را وابسته به اقدامات ایران دانست.

فایننشیال تایمز گزارش داد که قیمت نفت در آینده به اقدامات ایران بستگی دارد.

این رسانه انگلیسی با اشاره به اینکه نتیجه نشست اوپک در این هفته نامشخص است، نوشت: کاهش شدید قیمت به زیر ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت خام برنت و حدود ۵۰ دلار برای نفت وست تگزاس برای کشورهای وابسته به درآمدهای نفتی دردناک است. عامل اصلی ناشناخته برای همه طرف‌هایی که درگیر این موضوع است، تأثیر تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران در بازار نفتی است.

در ادامه این گزارش آمده است: افزایش قیمت نفت در سال جاری در اوایل اکتبر به اوج خود یعنی قیمت ۸۵ دلار برای نفت خام برنت رسید که همه و همه تحت تاثیر سخنان ترامپ مبنی بر قطع تجارت نفت ایران صورت گرفت. این امر می‌تواند تجارت جهانی را در حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش دهد که برای اولین بار در دهه‌های گذشته باعث کمبود نفت در بازار انرژی می‌شود.

فایننشیال تایمز تاکید کرد: پیش‌بینی آینده وضعیت نفت کار خیلی دشواری شده است؛ چراکه اتفاقاتی در این مدت رخ داده است. اولا، دولت آمریکا برای شش ماه آینده از ایران به کشورهای مختلف از جمله مشتریان بزرگ مانند هند، چین، ژاپن و کره جنوبی، از تجارت نفتی معافیت‌هایی داده است. این اجازه می‌دهد تا حداقل نیمی از تجارت فعلی ایران ادامه یابد.

نویسنده این گزارش ادامه داد: ثانیا، حمایت دونالد ترامپ از پادشاهی عربستان باعث افزایش تولید نفت عربستان سعودی در چند هفته گذشته به بیش از ۱۱ میلیون بشکه در روز شده است که منجر به کاهش شدید قیمت‌ها شده است و این تولید زیاد و کاهش قیمت نفت با تشکر کاخ سفید همراه شده است. شواهد موجود نشان می‌دهد بعد از تحریم‌ها نه تنها با کاهش نفت مواجه نشدیم بلکه با مازاد تولید هم جهان روبه رو هستیم اتفاقی که اوپک متوجه آن شده است و آن را در تصمیمات آینده خود نظر خواهد گرفت.

این رسانه انگلیسی در ادامه با اشاره به اینکه ماندگاری این سطح قیمت در حال حاضر به ایران بستگی دارد، یادآور شد: باید دید آیا آنها در مواجهه با فشار ایالات متحده برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای خود در موضع کنونی باقی می‌مانند یا تصمیم می‌گیرند که به خواست ایالات متحده تن دهند و زنده بمانند؟

فایننشیال تایمز نوشت:‌ اگر ایرانیان از مذاکره و توقف فعالیت هسته‌ای خود خودداری کنند، ایالات متحده ممکن است دست به تحریم‌های دیگری بزند و حتی معافیت‌ها را لغو کند. بنابراین ممکن است بازار نفتی تحت تاثیر قرار بگیرد.

این رسانه در پیش‌بینی خود مدعی شد که ایران امتیازات لازم را به ایالات متحده خواهد داد و به میز مذاکره می‌رود وترامپ را مجبور می‌کند تا از تحریم‌های بیشتر خودداری کند.

در ادامه این گزارش آمده است: اگر این فرض درست باشد، احتمال اینکه صادرات ایران در چند ماه آینده احیا شود، وجود دارد. براساس آخرین آمار، صادرات نفت ایران در ماه نوامبر در حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز چیزی در حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز کمتر از میانگین سالیانه آنها که ۲.۴ میلیون بشکه در روز بوده، است. بازگشت این صادرات تنها می‌تواند به افزایش عرضه منجر شود حتی می‌تواند از بالارفتن قیمت‌ها جلوگیری کند.

با این حال، نوسان قیمت از لحاظ سیاسی اجتناب‌ناپذیر است. این ها همه یک پیش‌بینی است در صورتی که پیش‌بینی‌هایی هم صورت می‌گیرد که ممکن است در آینده تحریم و فشار بیشتری بر ایران وارد شود و در نتیجه اقتصاد ایران برای همیشه با چالش بیشتری مواجه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج