جاباما
۸۰۳۷۵۵
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

قدیری‌ابیانه: توان موشکی حزب‌الله بیش از اروپاست

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به حجم بالای بدهی‌های آمریکا گفت که ایالات متحده کشوری در حال افول است.

خبرگزاری ایسنا: مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به حجم بالای بدهی‌های آمریکا گفت که ایالات متحده کشوری در حال افول است.

محمدحسن قدیری ابیانه عصر دوشنبه (۱۲ آذر) در نشست بسیجیان با موضوع «افول آمریکا، توهم یا واقعیت»، اظهار کرد: شهید همدانی نه‌تنها افتخار همدان بلکه افتخار جهان اسلام است و کسانی مانند ایشان و شهید حججی توانستند در کشوری که با ما هم‌مرز نیست، دشمن را از پا درآورند.

وی درباره موضوع این نشست گفت: آمار اقتصادی و بدهی‌های آمریکا به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند و بالای ۲۱ هزار میلیارد دلار است که معادل بیش از ۴۳۰ سال درآمد نفت ایران است. سالی بیش از دو هزار میلیارد دلار به بدهی آمریکا اضافه می‌شود که بدهی دولت، شرکت‌ها و مردم آمریکا بالای ۷۱ هزار دلار است.

این دیپلمات پیشین با بیان اینکه آمریکا دارای اقتصاد بزرگی است ولی بدهی زیادی دارد، اظهار کرد: سرانه بدهی هر آمریکایی ۲۱۷ هزار دلار است که دانشجویان ۱۵۰۰ هزار دلار بدهی دارند و بیش از ۶ هزار میلیارد دلار به خارجی‌ها همچون چین و شرکت‌ها بدهکار هستند و معادل ۱۲۰ سال درآمد نفت ایران است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: ترامپ اعلام کرده که ۷ هزار میلیارد دلار در عراق و افغانستان خرج کرده‌اند و چیزی بدست نیاورده‌اند. این عدد معادل ۱۴۰ سال درآمد نفتی ایران است.

وی با بیان اینکه وجود مرجعیت و مبارزان عراق و تلاش‌های ایران باعث شکست آمریکا در عراق شد، تاکید کرد: یکی از مظاهر دوستی ایران و عراق، راهپیمایی اربعین است که به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شود.

سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان اینکه آمریکا میلیون‌ها کارتن‌خواب دارد، افزود: شعار ترامپ این بود که آمریکا را به موقعیت سابقش بازگرداند، ولی اینگونه نشد.

وی تصریح کرد: عمده کشورهایی که تحریم شدند، در تحریم علیه ایران نیز مشارکت کردند ولی کشورهایی که توسط آمریکا تحریم مالی شدند، ۱۴ و آنهایی که تحریم غیرمالی شدند، ۲۰ کشور هستند. کشورهایی که در تحریم مالی قرار دارند، به دنبال نجات کشور خود از وابستگی مالی به آمریکا هستند.

قدیری ابیانه به نقش نفت در معادلات جهانی اشاره کرد و گفت: ایران، ونزوئلا و برخی از کشورهایی که نفت خود را به دلار نمی‌فروشند، خسارت زیادی را به آمریکا وارد کرده‌اند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام بیان کرد: بعد از سقوط شوروی این تصور در آمریکا ایجاد شده که جهان تک‌قطبی خواهد شد ولی برخلاف این تصور، جهان به چند قطب مشتمل از کشورهای برزیل، روسیه، چین وجهان اسلام با محوریت ایران رسیده است.

وی با اشاره به نفوذ و قدرت کشورهای اسلامی در جهان، تاکید کرد: نیمی از نقاط استراتژیک جهان در کشورهای اسلامی قرار دارند که اگر کشورهای اسلامی بخواهند متحد شوند، تبدیل به قطبی قدرتمند درجهان خواهند شد.

قدیری ابیانه افزود: از گذشته سیاست کشور انگلیس، «اختلاف بینداز و حکومت کن» بوده که پس از این ایده، با ایجاد ادیان مختلف در صدد نفوذ بر پیکره مسلمانان افتاد. وهابیت تنها دینی بود که پس از ایجاد در عربستان پابرجا مانده است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار کتاب با عنوان افول در آمریکا نوشته شده و خود آمریکایی‌ها معترف هستند که وضع خرابی دارند، افزود: جهان اسلام با شعار وحدت مسلمین و پس از انقلاب به سمت قطب شدن در جهان پیش می‌رود. بنا به فرموده مقام معظم رهبری، ایران در پیچ تاریخی پر از فرصت‌ها و تهدیدها اصرار دارد که آمریکا هر کاری برای تهدید ایران انجام می‌دهد که ما توان آن را داریم تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

قدیری ابیانه اظهار کرد: به همت فرزندان این مملکت همچون تهرانی‌مقدم و با امیدواری، اعتماد به نفس و اراده ایران به قدرت موشکی منطقه تبدیل شده است. توان موشکی حزب‌الله با بهره‌گیری از توان موشکی که کشور ما برای آنها فرستاده، از قدرت موشکی اروپا نیز قدرتمندتر است. قدرت حزب‌الله مانعی برای حمله اسرائیل به ایران است. برخی معتقدند حمایت از سوریه به ما ربطی ندارد، در حالی که سوریه، مسیرِ نابودی اسرائیل است.

وی با بیان اینکه ایران به همت بسیج، سپاه و نیروهای مسلح، کشوری امن است، تاکید کرد: آمریکا رو به افول است ولی به آن تن نمی‌دهد، همانگونه که انگلستان زمانی دارای مستعمرات زیادی بود و در جنگ جهانی دوم به افول رسید و با وجود همه جنایت‌ها نتوانست مستعمرات خود را نگهدارد و اکنون خود جزیره نیز در حال تفکیک است. آمریکا حاضر است هرکاری بکند که جلوی افول خود را بگیرد و از طرفی توان مبارزه با کشورها را ندارد و تنها راهی که می‌تواند انجام دهد، تسلط بر منابع نفتی خاورمیانه است.

این دیپلمات سابق ایران با بیان اینکه تنها راه نجات آمریکا تصاحب منابع نفتی ایران است، گفت: آمریکا از طریق نظامی توان دستیابی به ایران را ندارد زیرا معتقدند اگر به ایران حمله کند، تمام ناوگان دریایی آنها غرق و در روز نخست ۲۰ هزار نفر کشته خواهند داد.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها از بادکنک‌های آتش‌زای فلسطین نیز هراس دارند، گفت: شعار از نیل تا فراتِ اسرائیل امروز رنگ باخته و تشکیل داعش برای به تأخیر انداختن اضمحلال اسرائیل بوده که هر پیروزی برای حزب‌الله و حماس این رژیم منحوس را به نابودی نزدیکتر می‌کند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام تصریح کرد: برنامه آمریکا این است که از درون ما را از بین ببرند و از طریق مسائل اقتصادی، اغتشاش، القای ناکارآمدی و فریب برخی از گروه‌های تاثیرگذار، بر نارضایتی‌ها بیفزاید. آمریکا در خیال خود نمی‌گذارد انقلاب چهل‌سالگی خود را درک کند و تجزیه ایران از اهداف قطعی آمریکا است.

وی با بیان این عقیده که مذاکره با آمریکا مفید به فایده نبود و نخواهد بود، تاکید کرد: آیا بگووبخند با آمریکا نشان می‌دهد آنها با ایران کاری ندارند و از نفت ایران می‌گذرند؟ قطعا آنها حاضر نیستند که جهان تک‌قطبی را از دست بدهند. ما چه امتیازی بدهیم، آمریکا دست از نفت ما برخواهد داشت؟ در هیچ وضعیتی آمریکا دست‌بردار نخواهد بود و حتی اگر همه امتیازات را در مذاکرات به آمریکا می‌دادیم باز هم آمریکا کشور ما را رها نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه ما باید دشمن و نقاط ضعف و قدرت دشمن خود را بشناسیم و در این صورت نقشه خوبی می‌توان کشید، گفت: مذاکرات با آمریکا فایده ندارد. این دولت معتقد بود که مذاکره را بلد است و این درحالی است که در مذاکرات گاف زیادی دادند و یکی از آنها، اعتماد به آمریکا بود؛ همانند فردی که اول سند ملکی را به نام کسی بزند و سپس پول ملک را دریافت کند. در مذاکرات، دولت امیدوار بود. هنگام تقدیر از ظریف، به وی لقب مصدق می‌دادند در حالی که مصدق نیز دشمن را نشناخت و با اعتماد به آمریکا، باعث سقوط دولت خود شد. با ورود به موقع رهبری و تیزبینی ایشان کشور از سقوط قطعی نجات پیدا کرد و در واقع رهبری اجازه نرمش قهرمانانه را داد تا بعداً دولتمردان بهانه نداشته باشند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اروپاییان نیز دشمن ما بوده و آنها نیز دنبال منافع خود هستند، اضافه کرد: بعد از انقلاب به آمریکا اجازه داشتن سفارت در کشور را دادیم ولی بعد از تسخیر سفارتخانه اسناد زیادی دیدیم که به دنبال تجزیه کشور ایران بوده‌اند. اگر رابطه با آمریکا باعث پیشرفت می‌شد باید تاکنون پاکستان و هند پیشرفت می‌کردند. اگر کشورهایی چون کره جنوبی و ژاپن پیشرفت کردند، به دلیل کار کردن، قانع بودن و تلاش و بالا بودن ساعت کاری مفید آنهاست.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ۱۰ درصد مربوط به تحریم است و بقیۀ مشکلات، داخلی است، اظهار کرد: ما کشوری نفت‌خیز هستیم که همواره صادرات داشتیم و گاز و معادن زیادی داریم و درآمد داریم و باید دید که مشکلات کشورمان در چیست که مردم برای یارانۀ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی زندگی می‌کنند؟

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، دولت کنونی را ناکارآمد توصیف کرد و ادامه داد: قوه قضائیه با عوامل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی برخورد کرد و املاکی بیش از این ارزش مصادره شد اما این مهم به خوبی منعکس نشده، در صورتی که سیستم رسانه‌ای کشور باید در اطلاع‌رسانی بهتر عمل کند.

وی با بیان اینکه باید توقع از دولت و نظام را معقول کنیم، افزود: دولت بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که این میزان رو به افزایش است. یکی از باورها این است که حکومت باید نیازهای کشور را تامین کند، به جای اینکه بگوید خودم باید کار کنم و این باعث تنبلی اجتماعی و مطالبه‌گری شده است. بیشترین تعطیلات در دنیا را ما داریم و میزان زمان مفید در ادارات ۲۲ دقیقه در روز و ۱۱ ساعت در هفته است که در مقایسه با سایر کشورها قابل قیاس نیست. در فرهنگ کار، بهره‌وری و مصرف، جزو بدترین کشورها هستیم که در همه ادارات این مساله وجود دارد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک تاکید کرد: کشور نمی‌تواند با منابع نفتی اداره شود. تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شد، اگر در هر کشور دیگری بود، آن کشور زمین‌گیر می‌شد. همه باید کار کنیم. مدیریت ۳۰ درصد تاثیرگذار است ولی ۷۰ درصد دست خود مردم است. خودمان را مخاطب شعارهای رهبری قرار دهیم زیرا در فرهنگ کار و اسراف جزو بدترین‌ها در دنیا هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیرو

      توهم مقامات ایرانیه امریکا دیگه باید چیکارمون کنه که نکرده داریم ازگشنگی بیکاریی دیونه می شیم .دیونه که شدیم خدا لعنت کنه با عثو بانینشو

    • بدون نام

      درود بر ایران و حزب الله

    • بدون نام

      دو صد گفتار چون نیم کردار نیست . ...

    • بدون نام

      خودتم جز مسولانی راه حلی پیدا کن برا بی پولی و بدبختی مردم فقط خوب حرف میزنی

    • بدون نام

      همینه که شورای امنتیت جلسه پشت درهای بسته رو آغاز کردن

    • بدون نام

      توهم زدگی بیچارمون کرده

    • بدون نام

      ریس نخبگان لطفا غلو نکن که ضررش بیش از سودش است

    • بدون نام

      نمیدونم کی گفت میره و فرار کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج